eBay uważa, że reklamy Google to strata pieniędzy |
|
Portator Redaktor
Liczba postów: 10.980
|
Post: #1
eBay uważa, że reklamy Google to strata pieniędzyPrzy okazji swojego ostatniego raportu, jeden z największych serwisów aukcyjnych na świecie podał w wątpliwość skuteczność reklam w wynikach wyszukiwania Google’a.
eBay postanowił sprawdzić, czy płacenie za wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania ma sens. W sieci opublikowano raport, podsumowujący wyniki przeprowadzonych badań. Możemy w nim przeczytać, że przyrost użytkowników z tytułu reklam był dużo mniejszy, niż zakładano, a internauci trafiali na eBay głównie za pomocą innych źródeł, takich jak np. zakładki. Wyniki przeprowadzonych przez eBay badań stawiają w niekorzystnym świetle usługi reklamowe Google’a, które w samym tylko roku 2012 przyniosły gigantowi z Mountain View 46 miliardów dolarów zysków. Jeśli najwięksi klienci, tacy jak eBay czy Amazon, zrezygnują z płacenia za priorytet w wynikach wyszukiwania, Google może sporo stracić. Oren Etzioni, ekspert z Uniwersytetu Waszyngtońskiego uważa, że największe serwisy nie potrzebują sponsorowanych wyników wyszukiwań, ponieważ użytkownicy trafiają na nie z innych źródeł. Działa wówczas renoma, polecanie przez znajomych, wspominanie nazw serwisów w artykułach itd. Co więcej, mechanizm ten dotyczy również mniejszych serwisów, mających jednak wiernych i zaangażowanych użytkowników, którzy sami przyczyniają się do wirusowego rozprzestrzeniania informacji o danej usłudze lub stronie internetowej. Badanie przeprowadzone przez eBay trwało trzy miesiące, od kwietnia 2012 roku do lipca 2012 roku, a w jego trakcie sprawdzano skuteczność sprzedaży w serwisie w zależności od wykupienia, bądź nie, sponsorowanych wyników wyszukiwań. Warto dodać, że badanie wykazało, iż reklamy faktycznie przyciągają nowych użytkowników – są to jednak użytkownicy przejściowi, którzy nie pozostają z serwisem na długo, generując „pusty” ruch, a nie korzystając z oferowanych na nim usług i produktów. W odpowiedzi na raport, przedstawiciel Google’a stwierdził, że według badań firmy aż 89% przypadków użycia sponsorowanych wyników wyszukiwań doprowadziło do znacznego wzrostu ruchu na stronie. Problem w tym, że dla serwisów takich jak eBay, czy Amazon, sam ruch niewiele znaczy. Źródło: guardian.co Windows ❼ Forum 22.03.2013 06:35 |
Podobne wątki | ||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post |
News Reklamy z Facebooka zobaczą nawet ci, którzy nie mają tam konta | Portator | 0 | 1.141 |
28.05.2016 05:04 Ostatni post: Portator |
News Google wie lepiej, co dla ludzi dobre, zablokuje reklamy chwilówek | Portator | 0 | 998 |
14.05.2016 04:40 Ostatni post: Portator |
News Opera chce blokować reklamy bezpośrednio w swojej przeglądarce | Portator | 0 | 921 |
11.03.2016 05:18 Ostatni post: Portator |
News Windows 10 wyświetla reklamy po zablokowaniu ekranu | Portator | 0 | 801 |
26.02.2016 06:55 Ostatni post: Portator |
News Błędy aktualizacji Windowsa do Threshold 2, Microsoft chce pieniędzy za pomoc | Portator | 1 | 1.012 |
21.11.2015 23:23 Ostatni post: izaw |
News Reklamy nie będą już priorytetem Google | Portator | 0 | 776 |
21.11.2015 06:57 Ostatni post: Portator |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Autor: Portator Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek. Zebrano 1 głosów. |