Obawiamy się w pełni korzystać ze smartfonów |
|
Portator Redaktor
Liczba postów: 10.980
|
Post: #1
Obawiamy się w pełni korzystać ze smartfonów
Powodem tego jest strach przed zapłaceniem operatorowi wyższego niż zwykle rachunku oraz niezrozumiała oferta.
Wprawdzie smartfony zyskują na popularności, jednak niektórzy ich posiadacze nie wykorzystują wszystkich posiadanych przez nie funkcji. W ramach tworzenia raportu "Mobilny labirynt" firma Ernst & Young przebadała 6 tysięcy klientów sieci komórkowych w 12 krajach. Niektóre wnioski są zaskakujące. Z badania przeprowadzonego w czerwcu tego roku wynika, że statystyczny posiadacz smartfonu korzysta z 5 usług dodatkowych (poza dzwonieniem i SMSowaniem) swojego urządzenia. Dla porównania, użytkownik zwykłego telefonu korzysta z 2,5 usługi. Jak się okazuje najczęściej wykorzystywane przez posiadaczy smartfonów usługi dodatkowe to: przeglądanie stron internetowych, korzystanie z serwisów społecznościowych, komunikatorów tekstowych, VoIP oraz korzystanie z usług muzycznych - słuchanie radia bądź ściąganie plików. Co ciekawe w pierwszej piątce nie znalazło się korzystanie z Google Play czy App Store. Kluczowym powodem korzystania z niewielkiej liczby usług dodatkowych jest obawa przed zapłaceniem wyższego niż dotąd rachunku. Z raportu Ernst & Young wynika, że klienci telekomów, bez względu na kraj, w którym korzystają z usług, czują się niedoinformowani na temat planów taryfowych mobilnego internetu oferowanych przez operatorów. Klienci telekomów, od Stanów Zjednoczonych po Australię, stwierdzili, że ich poziom zrozumienia taryfy mobilnego internetu jest niski. W skali całej przebadanej próby tylko co 5 badany stwierdził, że jego operator w sposób zrozumiały przedstawił mu ofertę internetu w komórce. Co 10 ankietowany powiedział, że zupełnie nic nie zrozumiał i nie był w stanie podjąć świadomej decyzji ani porównać ofert operatorów, a 12 proc. stwierdziło, że… nie wie czy oferta jest dla nich zrozumiała. Dodatkowo, wśród osób które zrezygnowały z niektórych usług, większość wskazuje obawę przed wyższym rachunkiem lub brak zrozumienia cennika jako kluczowy powód rezygnacji. Tak jest w przypadku klientów, którzy zrezygnowali z przeglądania stron www za pomocą komórki. 24 proc. zrezygnowało w obawie przed tym, że zapłacą wyższy rachunek niż się spodziewali, a 14 proc. stwierdziło, że jednak nie rozumie swojej taryfy mobilnego internetu. W badaniu wzięli udział klienci telekomów z następujących krajów: Australia, Brazylia, Chiny, Czechy, Grecja, Holandia, Indie, Rosja, Stany Zjednoczone, Szwecja, Wielka Brytania, Włochy. Źródło: Ernst&Young Fot.: 123rf, Dreamstime Windows ❼ Forum 12.11.2012 06:48 |
Podobne wątki | ||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post |
News Poczciwy Creative pozywa największych producentów smartfonów z Androidem | Portator | 1 | 1.092 |
12.05.2016 15:08 Ostatni post: izaw |
News Chińczycy górą: x86 Intela dla smartfonów i tabletów przegrywa z ARM-ami | Portator | 0 | 810 |
01.05.2016 05:13 Ostatni post: Portator |
News Koniec pewnej epoki nie tylko dla Apple: globalna sprzedaż smartfonów maleje | Portator | 0 | 874 |
29.04.2016 05:14 Ostatni post: Portator |
News Samsung coraz bliżej 30% udziału w rynku smartfonów | Portator | 0 | 870 |
23.04.2016 05:11 Ostatni post: Portator |
News 50% smartfonów z systemem Windows Phone nie dostanie aktualizacji do Windowsa 10 Mobi | Portator | 0 | 942 |
20.03.2016 06:01 Ostatni post: Portator |
News Apple generuje 94% zysków z rynku smartfonów | Portator | 0 | 864 |
26.11.2015 07:39 Ostatni post: Portator |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Autor: Portator Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek. Zebrano 1 głosów. |