Odpowiedz

Obawiamy się w pełni korzystać ze smartfonów

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1
Information 

Obawiamy się w pełni korzystać ze smartfonów


Powodem tego jest strach przed zapłaceniem operatorowi wyższego niż zwykle rachunku oraz niezrozumiała oferta.
Obawiamy się w pełni korzystać ze smartfonów
Wprawdzie smartfony zyskują na popularności, jednak niektórzy ich posiadacze nie wykorzystują wszystkich posiadanych przez nie funkcji. W ramach tworzenia raportu "Mobilny labirynt" firma Ernst & Young przebadała 6 tysięcy klientów sieci komórkowych w 12 krajach. Niektóre wnioski są zaskakujące.

Z badania przeprowadzonego w czerwcu tego roku wynika, że statystyczny posiadacz smartfonu korzysta z 5 usług dodatkowych (poza dzwonieniem i SMSowaniem) swojego urządzenia. Dla porównania, użytkownik zwykłego telefonu korzysta z 2,5 usługi.

Jak się okazuje najczęściej wykorzystywane przez posiadaczy smartfonów usługi dodatkowe to: przeglądanie stron internetowych, korzystanie z serwisów społecznościowych, komunikatorów tekstowych, VoIP oraz korzystanie z usług muzycznych - słuchanie radia bądź ściąganie plików. Co ciekawe w pierwszej piątce nie znalazło się korzystanie z Google Play czy App Store.

Kluczowym powodem korzystania z niewielkiej liczby usług dodatkowych jest obawa przed zapłaceniem wyższego niż dotąd rachunku. Z raportu Ernst & Young wynika, że klienci telekomów, bez względu na kraj, w którym korzystają z usług, czują się niedoinformowani na temat planów taryfowych mobilnego internetu oferowanych przez operatorów.

Klienci telekomów, od Stanów Zjednoczonych po Australię, stwierdzili, że ich poziom zrozumienia taryfy mobilnego internetu jest niski. W skali całej przebadanej próby tylko co 5 badany stwierdził, że jego operator w sposób zrozumiały przedstawił mu ofertę internetu w komórce. Co 10 ankietowany powiedział, że zupełnie nic nie zrozumiał i nie był w stanie podjąć świadomej decyzji ani porównać ofert operatorów, a 12 proc. stwierdziło, że… nie wie czy oferta jest dla nich zrozumiała.

Dodatkowo, wśród osób które zrezygnowały z niektórych usług, większość wskazuje obawę przed wyższym rachunkiem lub brak zrozumienia cennika jako kluczowy powód rezygnacji. Tak jest w przypadku klientów, którzy zrezygnowali z przeglądania stron www za pomocą komórki. 24 proc. zrezygnowało w obawie przed tym, że zapłacą wyższy rachunek niż się spodziewali, a 14 proc. stwierdziło, że jednak nie rozumie swojej taryfy mobilnego internetu.

W badaniu wzięli udział klienci telekomów z następujących krajów: Australia, Brazylia, Chiny, Czechy, Grecja, Holandia, Indie, Rosja, Stany Zjednoczone, Szwecja, Wielka Brytania, Włochy.

Źródło: Ernst&Young
Fot.: 123rf, Dreamstime

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

12.11.2012 06:48

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Poczciwy Creative pozywa największych producentów smartfonów z Androidem Portator 1 1.092 12.05.2016 15:08
Ostatni post: izaw
News Chińczycy górą: x86 Intela dla smartfonów i tabletów przegrywa z ARM-ami Portator 0 810 01.05.2016 05:13
Ostatni post: Portator
News Koniec pewnej epoki nie tylko dla Apple: globalna sprzedaż smartfonów maleje Portator 0 874 29.04.2016 05:14
Ostatni post: Portator
News Samsung coraz bliżej 30% udziału w rynku smartfonów Portator 0 870 23.04.2016 05:11
Ostatni post: Portator
News 50% smartfonów z systemem Windows Phone nie dostanie aktualizacji do Windowsa 10 Mobi Portator 0 942 20.03.2016 06:01
Ostatni post: Portator
News Apple generuje 94% zysków z rynku smartfonów Portator 0 864 26.11.2015 07:39
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.