Obawiamy się w pełni korzystać ze smartfonów - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: Obawiamy się w pełni korzystać ze smartfonów (/obawiamy-sie-w-pelni-korzystac-ze-smartfonow-28169-t) |
Obawiamy się w pełni korzystać ze smartfonów - Portator - 12.11.2012 06:48 Powodem tego jest strach przed zapłaceniem operatorowi wyższego niż zwykle rachunku oraz niezrozumiała oferta. Wprawdzie smartfony zyskują na popularności, jednak niektórzy ich posiadacze nie wykorzystują wszystkich posiadanych przez nie funkcji. W ramach tworzenia raportu "Mobilny labirynt" firma Ernst & Young przebadała 6 tysięcy klientów sieci komórkowych w 12 krajach. Niektóre wnioski są zaskakujące. Z badania przeprowadzonego w czerwcu tego roku wynika, że statystyczny posiadacz smartfonu korzysta z 5 usług dodatkowych (poza dzwonieniem i SMSowaniem) swojego urządzenia. Dla porównania, użytkownik zwykłego telefonu korzysta z 2,5 usługi. Jak się okazuje najczęściej wykorzystywane przez posiadaczy smartfonów usługi dodatkowe to: przeglądanie stron internetowych, korzystanie z serwisów społecznościowych, komunikatorów tekstowych, VoIP oraz korzystanie z usług muzycznych - słuchanie radia bądź ściąganie plików. Co ciekawe w pierwszej piątce nie znalazło się korzystanie z Google Play czy App Store. Kluczowym powodem korzystania z niewielkiej liczby usług dodatkowych jest obawa przed zapłaceniem wyższego niż dotąd rachunku. Z raportu Ernst & Young wynika, że klienci telekomów, bez względu na kraj, w którym korzystają z usług, czują się niedoinformowani na temat planów taryfowych mobilnego internetu oferowanych przez operatorów. Klienci telekomów, od Stanów Zjednoczonych po Australię, stwierdzili, że ich poziom zrozumienia taryfy mobilnego internetu jest niski. W skali całej przebadanej próby tylko co 5 badany stwierdził, że jego operator w sposób zrozumiały przedstawił mu ofertę internetu w komórce. Co 10 ankietowany powiedział, że zupełnie nic nie zrozumiał i nie był w stanie podjąć świadomej decyzji ani porównać ofert operatorów, a 12 proc. stwierdziło, że… nie wie czy oferta jest dla nich zrozumiała. Dodatkowo, wśród osób które zrezygnowały z niektórych usług, większość wskazuje obawę przed wyższym rachunkiem lub brak zrozumienia cennika jako kluczowy powód rezygnacji. Tak jest w przypadku klientów, którzy zrezygnowali z przeglądania stron www za pomocą komórki. 24 proc. zrezygnowało w obawie przed tym, że zapłacą wyższy rachunek niż się spodziewali, a 14 proc. stwierdziło, że jednak nie rozumie swojej taryfy mobilnego internetu. W badaniu wzięli udział klienci telekomów z następujących krajów: Australia, Brazylia, Chiny, Czechy, Grecja, Holandia, Indie, Rosja, Stany Zjednoczone, Szwecja, Wielka Brytania, Włochy. Źródło: Ernst&Young Fot.: 123rf, Dreamstime |