Odpowiedz

Nvidia prezentuje Face Works - nową technologię renderowania twarzy

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1
Information 

Nvidia prezentuje Face Works - nową technologię renderowania twarzy


Podczas GPU Technology Conference Nvidia zaprezentowała rewolucyjną technologię renderowania twarzy w czasie rzeczywistym. Od dema technologicznego do właściwej implementacji w grach wideo jeszcze daleka droga, ale zwolennicy fotorealizmu mogą już zacierać ręce.
Nvidia prezentuje Face Works - nową technologię renderowania twarzy
W tym roku widzieliśmy już demo technologiczne od Quantic Dream. Zaprezentowane podczas konferencji PlayStation Meeting zrobiło wielkie wrażenie, na tych graczach, którzy ponad wszytko czekają na rozkwit ery fotorealistycznej grafiki.

Na tegorocznej GPU Technology Conference także Nvidia postanowiła pokazać światu efekty swojej pracy w dziedzinie renderowania twarzy w czasie rzeczywistym. Na komputerze z kartą GeForce Titan zaprezentowano wirtualną twarz mężczyzny, która w bardzo "ludzki" sposób reagowała na różne emocje. By otrzymać tak dokładny obraz sylwetki całej postaci potrzeba wykorzystać 32GB danych z sesji motion capture pochodzących ze 156 kamer. Technologia Face Works kompresuje te informacje do zaledwie 300 MB, dzięki czemu obraz ten może być renderowany w czasie rzeczywistym.



Ale czy uzyskanie takiej grafiki będzie możliwe na konsolach nowej generacji? CEO Nvidi, Jen-Hsun Huang podczas prezentacji wyjaśnił, że render twarzy mężczyzny zajmuje około 2 teraflopów. Wydajność karty Titan szacowana jest na 4,5 teraflopów, ale PS4 wytrzyma tylko 1,84 teraflopy, a według plotek wydajność nowego Xboxa oscylować ma w okolicach 1,2 teraflopa. Czy to znaczy, że taki obraz jednak nie będzie możliwy? Nie do końca. Demo technologiczne bowiem wyświetlane było w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080 p. Przy 30 FPS-ach kalkulacje obniżyłyby się o połowę, a zatem - teoretycznie byłoby to możliwe. Należy pamiętać jednak, że to dotyczy tylko twarzy samej postaci. Do fotorealistycznych scen generowanych w czasie rzeczywistym jeszcze dużo brakuje.

Za: chip.pl

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

22.03.2013 07:03

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Więcej rdzeni! Intel prezentuje 10-rdzeniowego potwora Portator 0 1.008 01.06.2016 05:26
Ostatni post: Portator
News Ubrani w technologię - jest nas coraz więcej Portator 0 867 25.05.2016 05:26
Ostatni post: Portator
News Nvidia wstrzymuje produkcję niektórych GPU opartych na architekturze Maxwell Portator 0 853 19.04.2016 05:10
Ostatni post: Portator
News Nvidia szykuje się do premiery kart GeForce z rdzeniami Pascal Portator 0 994 11.04.2016 19:56
Ostatni post: Portator
News Nokia i Deutsche Telekom demonstrują technologię XG-FAST Portator 0 900 12.02.2016 06:31
Ostatni post: Portator
News Windows 10: nowa taktyka aktualizacyjna pozwoli Microsoftowi zdominować rynek Portator 0 995 21.01.2016 07:09
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.