Najpopularniejszych aplikacji z iOS i Androida brak na WP i BB |
|
Portator Redaktor ![]()
Liczba postów: 10.980
|
![]() ![]() Najpopularniejszych aplikacji z iOS i Androida brak na WP i BBAplikacje to podstawa w walce o zainteresowanie potencjalnych klientów. Microsoft i BlackBerry muszą jeszcze nad tym popracować.
![]() Producenci smartfonów ścigają się na ilość rdzeni, wielkość wyświetlaczy i oferują coraz ciekawsze funkcje dodatkowe. I to jest w zasadzie dobry kierunek, bo im więcej osób sięgnie po ich urządzenia, tym chętniej developerzy oraz firmy będą oferowały aplikacje na system, który w smartfonach czy tabletach można znaleźć. W przypadku aplikacji często mówi się o ich ilości, a tymczasem chodzi raczej o to, aby w sklepie znalazły się te najpopularniejsze, użyteczne, znane z innych systemów. Z badania firmy Canalys wynika, że bardzo często podstawowych, popularnych na iOS i Androidzie aplikacji nadal brakuje w wersji na Windows Phone i BlackBerry OS. W badaniu wzięto pod uwagę rynek amerykański i top 50 aplikacji z App Store i Google Play na podstawie ich wyników w pierwszych 20 dniach maja tego roku. Jedynie 34 proc. ze wspomnianych aplikacji można było znaleźć w sklepie Windows Phone i BlackBerry. Sklep Microsoftu oferował 16 z 50 najpopularniejszych darmowych oraz 14 płatnych aplikacji z App Store oraz 22 darmowe oraz 13 płatnych aplikacji z Google Play. Z BlackBerry sprawa ma się gorzej - w BlackBerry App World można było znaleźć 5 darmowych i 9 płatnych aplikacji z top 50 App Store oraz 11 bezpłatnych oraz 11 darmowych aplikacji spośród najpopularniejszych z Google Play. W każdym wypadku aplikacje, których brakuje w sklepie Microsoftu i BlackBerry zastępuje jeden lub kilka nieoficjalnych odpowiedników przygotowanych przez inne firmy . Przykładem jest tu przywołany przez nas dzisiaj Itsdagram czy YouTube dla Windows Phone, który nie spodobał się Google. Taka sytuacja dotyczy nie tylko rynku amerykańskiego, ale wielu innych, w tym zapewne także naszego. Jak uważa Tim Shepard z Canalys, dostępność kluczowych aplikacji jest czynnikiem motywującym konsumentów do wstępnej decyzji o zakupie telefonu z danym systemem, a będzie to czynnik mający coraz większe znaczenie. Już w tym momencie jest to główny powód satysfakcji klientów już posiadających telefon z danym systemem. Klienci nie chcą pozostać bez aplikacji popularnych lokalnych marek czy popularnych gier. Nie chodzi więc wcale o ilość aplikacji, ale o to, aby dostępne były te dla klientów ważne: firm związanych z handlem, bankowością, usługami transportowymi, liniami lotniczymi, a także aplikacje zawierające wiadomości, sport, pogodę i oczywiście hitowe gry. Źródło: Canalys Fot.: ZumaPress ![]() Windows ❼ Forum 27.05.2013 05:45 |
Podobne wątki | ||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post |
News Trzeba było uczyć się od Apple, czyli jak całodyskowe szyfrowanie Androida okazało si | Portator | 0 | 1.378 |
05.07.2016 05:53 Ostatni post: Portator |
News Jak dostosowano Androida do wirtualnej rzeczywistości? | Portator | 0 | 991 |
20.05.2016 04:23 Ostatni post: Portator |
News Czy FBI złamałoby zabezpieczenia Androida? Specjaliści sprawdzili słabości systemu Go | Portator | 0 | 837 |
22.04.2016 04:29 Ostatni post: Portator |
News Edge przejmie rozszerzenia Chrome dzięki aplikacji Microsoftu | Portator | 0 | 1.023 |
20.03.2016 06:05 Ostatni post: Portator |
News 100 mln użytkowników Androida z najgroźniejszą luką w historii | Portator | 0 | 866 |
05.11.2015 06:16 Ostatni post: Portator |
News Facebook nakłania pracowników do porzucenia iPhone'ów i przesiadki na Androida | Portator | 0 | 883 |
05.11.2015 06:14 Ostatni post: Portator |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Autor: Portator Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek. Zebrano 1 głosów. |