Odpowiedz

Google zmienia zasady, jest reakcja użytkowników

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1
Information 

Google zmienia zasady, jest reakcja użytkowników


W ostatni piątek Google zmieniło zasady dotyczące posługiwania się wizerunkami i danymi użytkowników w kontekście reklam. Wywołało to oburzenie co niektórych osób i odpowiednią reakcję.
Google zmienia zasady, jest reakcja użytkowników
Przypominamy krótko o co chodzi. Otóż, zgodnie z nowymi regułami wyszukiwarkowy gigant będzie mógł posłużyć się np. opiniami użytkowników wyrażonymi w profilach Google+ i publicznie umieszczać te opinie w reklamach danego produktu. Taka reklama zawierałaby nie tylko pozytywną opinię o danym produkcie ale również zdjęcie profilowe danej osoby. Krótko mówiąc: korzystasz z usług Google'a za darmo? Jesteś zatem produktem, na którym Google chce zarabiać.

Nie wszystkim to się jednak podoba, nie chcąc jednak rezygnować z użyteczności usług Google'a postanowili oni działać w inny sposób. Jak donosi wiele serwisów internetowych (m.in. Neowin, CNET i wiele, wiele innych) w ramach protestu niektórzy użytkownicy Google+ zmienili swoje zdjęcie profilowe na fotografię Erica Schmidta - byłego dyrektora generalnego Google.

Co ciekawe Google może wykorzystywać zdjęcia tych użytkowników, którzy nie zmienią domyślnych ustawień udostępniania pochwał/opinii. Wystarczy wyłączyć odpowiednią opcję i żadne zdjęcie danej osoby nie będzie wykorzystywane w reklamie, a użytkownik dalej może korzystać z usług Google. Cóż, niektórzy widać chcą być publiczni na swój sposób i stąd ów dziwny protest z zamianą fotografii.

Rozgłos związany ze zmianą zasad świadczenia usług i oburzenie co niektórych wydają się mocno niezrozumiałe i przesadzone. To tak, jakbyśmy byli zaskoczeni, że spółka zbudowana w celu osiągania zysku, notowana na giełdach i obserwowana przez liczne grono akcjonariuszy śmie zmieniać reguły i zarabiać na świadczonych usługach (i to nawet nie bezpośrednio, bo przecież żadne opłaty nie zostały wprowadzone). Zresztą "problem" ze zdjęciami użytkowników w reklamach jest trochę "wydumany" zwłaszcza, że jak wspomnieliśmy, wystarczy zmiana ustawień Google+ by wyłączyć firmie Google możliwość wykorzystania wizerunku danej osoby w jakiejkolwiek reklamie.

A prywatność? Cóż, słowa "prywatność" i "bezpłatne usługi online" nigdy nie stanowiły równania.

Źródło: Neowin

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

13.10.2013 13:50

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Robak na Facebooku błyskawicznie zaraża użytkowników Windowsa Portator 0 1.249 27.06.2016 05:14
Ostatni post: Portator
News Microsoft wrabia użytkowników w aktualizację do systemu Windows 10 Portator 0 974 25.05.2016 05:30
Ostatni post: Portator
News Microsoft angażuje się w walkę z terroryzmem w Sieci i zmienia regulamin Portator 0 811 24.05.2016 05:02
Ostatni post: Portator
News Google jest kiepskim kartografem: jakość Map konstruktywnie skrytykowana Portator 0 746 03.05.2016 05:46
Ostatni post: Portator
News Według Rady UE Google nie jest wyszukiwarką Portator 2 1.128 12.04.2016 12:43
Ostatni post: izaw
News MS Office ma 1,2 mld użytkowników Portator 0 854 02.04.2016 05:11
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.