Odpowiedz

Facebook zagrozi budżetom telewizji jeszcze w tym roku?

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1
Information 

Facebook zagrozi budżetom telewizji jeszcze w tym roku?


Do końca roku Facebook ma wprowadzić u siebie nowy format reklamy – spoty wyświetlane w news feedzie użytkowników.
Facebook zagrozi budżetom telewizji jeszcze w tym roku?
O planach Facebooka dotyczących reklamy wideo mówi się już od dłuższego czasu, ale według informacji Bloomberga wprowadzenie tej formy do news feedu to już kwestia tych kilku miesięcy jakie zostały do końca roku 2013.

Facebook ma przy tym wykorzystać doświadczenie zdobyte przez Instagram – wyświetlane między kolejnymi postami mają trwać nie dłużej niż 15 sekund. Facebook chce więc najwyraźniej uchronić siebie oraz swoich klientów przed nienawiścią ze strony użytkowników – 15 sekund to z reguły minimalna długość spotu reklamowego w telewizji, ale w Internecie jest to cała wieczność.

W początkowej formie reklamy wideo różnić się będą od tradycyjnych form reklamowych na Facebooku. Ograniczone bowiem będzie ich targetowanie. Informatorzy Bloomberga wspominają, że w pierwszych tygodniach reklamy będzie można targetować wyłącznie na podstawie płci i wieku, z pominięciem lokalizacji użytkowników, czy ich innych cech. Takie ograniczenie ma zachęcić do korzystania z Facebooka mediaplannerów, którzy dotychczas wydawali budżety przede wszystkim w tradycyjnej telewizji.

Tradycyjna telewizja jest bowiem kolejnym medium w które Facebook celuje. Nie jest w tym, zresztą, osamotniony, bo wideo to forma reklamy, w stronę której uśmiechają się także jego konkurencji, a przoduje w tym Google. Facebook chce przy tym wykorzystać fakt, że każdego wieczoru w czasie tradycyjnego telewizyjnego prime time tylko w USA z serwisu korzysta od 88 do 100 milionów użytkowników. W samym czerwcu każdego dnia Facebook był odwiedzany średnio przez 469 milionów użytkowników z całego świata.

Duży zasięg będzie też oznaczać duże budżety, choć uwzględniając skalę będą one mniejsze niż w tradycyjnej telewizji. Za jeden dzień emisji kampanii Facebook będzie sobie życzył od 1 do nawet 2,5 mln dolarów, w zależności od zasięgu spotów. Społecznościowy gigant idzie więc z amerykańską telewizją na wojnę cenową. A wynik wydaje się być przesądzony.

Źródło:bloomberg.com

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

31.07.2013 14:09

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News BMW i Next w 2021 roku: autonomiczny, elektryczny, futurystyczny Portator 0 834 15.05.2016 04:55
Ostatni post: Portator
News Rynek PC: tak źle nie było od 2007 roku Portator 0 830 13.04.2016 05:28
Ostatni post: Portator
News Konferencja F8 rozpoczęta – oto, jaki będzie Facebook i świat, dzisiaj i jutro Portator 0 845 13.04.2016 05:23
Ostatni post: Portator
News Facebook testuje narzędzie, które pomoże w walce z fałszywymi kontami Portator 0 883 25.03.2016 05:25
Ostatni post: Portator
News Microsoft jeszcze bardziej otwarty: dołącza do fundacji Eclipse Portator 0 817 10.03.2016 07:03
Ostatni post: Portator
News Facebook zapłaci większe podatki w Wielkiej Brytanii Portator 0 901 06.03.2016 07:28
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.