Kiedy zakupy tradycyjne wygrywają z internetowymi? (infografika) |
|
Portator Redaktor ![]()
Liczba postów: 10.980
|
![]() ![]() Kiedy zakupy tradycyjne wygrywają z internetowymi? (infografika)Zakupy przez internet stały się niezwykle popularne. Są jednak produkty, po które zdecydowanie chętniej wybieramy się do tradycyjnych sklepów. Jakie?
![]() Polacy pokochali zakupy przez internet. Rodzimy e-commerce, na tle innych państw europejskich, rozwija się niezwykle szybko. Oczywiście, niektóre produkty wciąż wolimy kupować w tradycyjnych sklepach. Jakie? Ciekawe porównanie zakupów internetowych oraz tych w tradycyjnym wydaniu przygotował dostawca płatności online PayU. Przyjrzyjmy się bliżej najciekawszym wnioskom. Korzystanie z wirtualnego shoppingu deklarują najczęściej osoby, które planują zakup prezentów lub gadżetów oraz gier komputerowych - tego rodzaju asortymentu szuka w sieci aż 75% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu PayU. Innymi produktami, które wolimy kupować, a przynajmniej tak deklarujemy, przez internet są: książki, filmy i muzyka, sprzęt komputerowy, sprzęt RTV/AGD, sprzęt sportowy oraz telefony komórkowe. Więcej niż połowa badanych wskazała, że w pierwszej kolejności poszukuje ich w sieci - analizuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA. Z kolei na liście produktów, które zdecydowanie chętniej kupilibyśmy w sklepach osiedlowych, marketach czy też galeriach handlowych znajdują się przede wszystkim artykuły spożywcze - żywność tradycyjna oraz delikatesy spożywcze (wskazanie aż 95% badanych). Tradycyjny kanał sprzedaży jest także preferowany przez konsumentów poszukujących: chemii gospodarczej i kosmetyków (73%), roślin i artykułów ogrodniczych (72%) oraz mebli (68%). Co czwarty badany wskazał, że chciałby kupować artykuły spożywcze, alkohol, leki, bieliznę, meble czy chemię gospodarczą przez internet, ale tego nie robi. Dlaczego? Powodem może być brak świadomości dostępności wymienionych produktów w sieci, a w przypadku jedzenia także niewiedza na temat sposobu składania zamówienia i dostarczenia towaru - mówi Wojciech Czajkowski z PayU SA. Istnieją także branże, które radzą sobie dobrze zarówno w handlu tradycyjnym, jak i internetowym, czerpiąc zyski z obu kanałów sprzedaży. Mowa tu o sklepach oferujących różnego rodzaju gadżety, a także odzież i obuwie - produkty te były w ubiegłym roku równie chętnie nabywane w sieci, jak i offline. Więcej szczegółowych informacji znajdziecie na poniższej infografice. ![]() Źródło: PayU, fot.: PayU, Dreamstime.com ![]() Windows ❼ Forum 09.04.2013 07:02 |
Podobne wątki | ||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post |
News Prawie połowa Polaków robi zakupy przez internet | Portator | 0 | 1.001 |
25.05.2016 05:32 Ostatni post: Portator |
News Przyszedł czas na Narodowe Media. Kiedy przyjdzie czas na Narodowy Internet? | Portator | 0 | 667 |
28.10.2015 06:04 Ostatni post: Portator |
News Windows 10: kiedy potrzebujesz klucz produktu, a kiedy jest on zbędny? | Portator | 0 | 1.238 |
28.09.2015 05:16 Ostatni post: Portator |
News MWC 2015 – kto i kiedy pokaże coś nowego? | Portator | 0 | 811 |
01.03.2015 06:01 Ostatni post: Portator |
News Internet od dnia narodzin do współczesności [infografika] | Portator | 0 | 916 |
11.12.2014 06:21 Ostatni post: Portator |
News Nietrafione zakupy? Możesz rozpakować przesyłkę i odesłać towar | Portator | 0 | 965 |
09.12.2014 06:38 Ostatni post: Portator |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Autor: Portator Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek. Zebrano 1 głosów. |