Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Kiedy zakupy tradycyjne wygrywają z internetowymi? (infografika) - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: Kiedy zakupy tradycyjne wygrywają z internetowymi? (infografika) (/kiedy-zakupy-tradycyjne-wygrywaja-z-internetowymi-infografika-32358-t)



Kiedy zakupy tradycyjne wygrywają z internetowymi? (infografika) - Portator - 09.04.2013 07:02

Zakupy przez internet stały się niezwykle popularne. Są jednak produkty, po które zdecydowanie chętniej wybieramy się do tradycyjnych sklepów. Jakie?
[Obrazek: zakupy_z.jpg]
Polacy pokochali zakupy przez internet. Rodzimy e-commerce, na tle innych państw europejskich, rozwija się niezwykle szybko. Oczywiście, niektóre produkty wciąż wolimy kupować w tradycyjnych sklepach. Jakie? Ciekawe porównanie zakupów internetowych oraz tych w tradycyjnym wydaniu przygotował dostawca płatności online PayU. Przyjrzyjmy się bliżej najciekawszym wnioskom.

Korzystanie z wirtualnego shoppingu deklarują najczęściej osoby, które planują zakup prezentów lub gadżetów oraz gier komputerowych - tego rodzaju asortymentu szuka w sieci aż 75% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu PayU. Innymi produktami, które wolimy kupować, a przynajmniej tak deklarujemy, przez internet są: książki, filmy i muzyka, sprzęt komputerowy, sprzęt RTV/AGD, sprzęt sportowy oraz telefony komórkowe. Więcej niż połowa badanych wskazała, że w pierwszej kolejności poszukuje ich w sieci - analizuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA.

Z kolei na liście produktów, które zdecydowanie chętniej kupilibyśmy w sklepach osiedlowych, marketach czy też galeriach handlowych znajdują się przede wszystkim artykuły spożywcze - żywność tradycyjna oraz delikatesy spożywcze (wskazanie aż 95% badanych). Tradycyjny kanał sprzedaży jest także preferowany przez konsumentów poszukujących: chemii gospodarczej i kosmetyków (73%), roślin i artykułów ogrodniczych (72%) oraz mebli (68%). Co czwarty badany wskazał, że chciałby kupować artykuły spożywcze, alkohol, leki, bieliznę, meble czy chemię gospodarczą przez internet, ale tego nie robi. Dlaczego? Powodem może być brak świadomości dostępności wymienionych produktów w sieci, a w przypadku jedzenia także niewiedza na temat sposobu składania zamówienia i dostarczenia towaru - mówi Wojciech Czajkowski z PayU SA. Istnieją także branże, które radzą sobie dobrze zarówno w handlu tradycyjnym, jak i internetowym, czerpiąc zyski z obu kanałów sprzedaży. Mowa tu o sklepach oferujących różnego rodzaju gadżety, a także odzież i obuwie - produkty te były w ubiegłym roku równie chętnie nabywane w sieci, jak i offline.

Więcej szczegółowych informacji znajdziecie na poniższej infografice.
[Obrazek: online_vs_offline_payu_08_04_2013.jpg]
Źródło: PayU, fot.: PayU, Dreamstime.com