Google zmienia zasady, jest reakcja użytkowników |
|
Portator Redaktor
Liczba postów: 10.980
|
Post: #1
Google zmienia zasady, jest reakcja użytkownikówW ostatni piątek Google zmieniło zasady dotyczące posługiwania się wizerunkami i danymi użytkowników w kontekście reklam. Wywołało to oburzenie co niektórych osób i odpowiednią reakcję.
Przypominamy krótko o co chodzi. Otóż, zgodnie z nowymi regułami wyszukiwarkowy gigant będzie mógł posłużyć się np. opiniami użytkowników wyrażonymi w profilach Google+ i publicznie umieszczać te opinie w reklamach danego produktu. Taka reklama zawierałaby nie tylko pozytywną opinię o danym produkcie ale również zdjęcie profilowe danej osoby. Krótko mówiąc: korzystasz z usług Google'a za darmo? Jesteś zatem produktem, na którym Google chce zarabiać. Nie wszystkim to się jednak podoba, nie chcąc jednak rezygnować z użyteczności usług Google'a postanowili oni działać w inny sposób. Jak donosi wiele serwisów internetowych (m.in. Neowin, CNET i wiele, wiele innych) w ramach protestu niektórzy użytkownicy Google+ zmienili swoje zdjęcie profilowe na fotografię Erica Schmidta - byłego dyrektora generalnego Google. Co ciekawe Google może wykorzystywać zdjęcia tych użytkowników, którzy nie zmienią domyślnych ustawień udostępniania pochwał/opinii. Wystarczy wyłączyć odpowiednią opcję i żadne zdjęcie danej osoby nie będzie wykorzystywane w reklamie, a użytkownik dalej może korzystać z usług Google. Cóż, niektórzy widać chcą być publiczni na swój sposób i stąd ów dziwny protest z zamianą fotografii. Rozgłos związany ze zmianą zasad świadczenia usług i oburzenie co niektórych wydają się mocno niezrozumiałe i przesadzone. To tak, jakbyśmy byli zaskoczeni, że spółka zbudowana w celu osiągania zysku, notowana na giełdach i obserwowana przez liczne grono akcjonariuszy śmie zmieniać reguły i zarabiać na świadczonych usługach (i to nawet nie bezpośrednio, bo przecież żadne opłaty nie zostały wprowadzone). Zresztą "problem" ze zdjęciami użytkowników w reklamach jest trochę "wydumany" zwłaszcza, że jak wspomnieliśmy, wystarczy zmiana ustawień Google+ by wyłączyć firmie Google możliwość wykorzystania wizerunku danej osoby w jakiejkolwiek reklamie. A prywatność? Cóż, słowa "prywatność" i "bezpłatne usługi online" nigdy nie stanowiły równania. Źródło: Neowin Windows ❼ Forum 13.10.2013 13:50 |
Podobne wątki | ||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post |
News Robak na Facebooku błyskawicznie zaraża użytkowników Windowsa | Portator | 0 | 1.332 |
27.06.2016 05:14 Ostatni post: Portator |
News Microsoft wrabia użytkowników w aktualizację do systemu Windows 10 | Portator | 0 | 1.036 |
25.05.2016 05:30 Ostatni post: Portator |
News Microsoft angażuje się w walkę z terroryzmem w Sieci i zmienia regulamin | Portator | 0 | 852 |
24.05.2016 05:02 Ostatni post: Portator |
News Google jest kiepskim kartografem: jakość Map konstruktywnie skrytykowana | Portator | 0 | 790 |
03.05.2016 05:46 Ostatni post: Portator |
News Według Rady UE Google nie jest wyszukiwarką | Portator | 2 | 1.196 |
12.04.2016 12:43 Ostatni post: izaw |
News MS Office ma 1,2 mld użytkowników | Portator | 0 | 907 |
02.04.2016 05:11 Ostatni post: Portator |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Autor: Portator Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek. Zebrano 1 głosów. |