Wątek zamknięty

BSOD: prośba o zdiagnozowanie przyczyny błędów

 
RemoverPL
Nowy
Liczba postów: 8
Post: #1

BSOD: prośba o zdiagnozowanie przyczyny błędów


Witam. Mam problem z Blue Screenem. Tutaj zdjęcie (w miarę czytelne)

BSOD: prośba o zdiagnozowanie przyczyny błędów

Proszę o pomoc, bo nie mam pojęcia co robić :-/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.01.2013 08:57 przez RemoverPL.)

03.01.2013 20:56

Znajdź wszystkie posty użytkownika
peciaq
VIP

Liczba postów: 5.100
Post: #2

RE: Blue Screen


Pakuj pan folder C:/Windows/Minidump, wrzucaj na speedyshare i daj link Uśmiechnięty

[Obrazek: havensygn.jpg]

03.01.2013 21:00

Znajdź wszystkie posty użytkownika
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #3

RE: Blue Screen


Z tego nie da się nic wywnioskować.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.01.2013 21:02 przez thermalfake.)

03.01.2013 21:01

Znajdź wszystkie posty użytkownika
RemoverPL
Nowy
Liczba postów: 8
Post: #4

RE: Blue Screen


Cytat:Pakuj pan folder C:/Windows/Minidump, wrzucaj na speedyshare i daj link

A jak to spakować? Zacieszacz Nie mogę się nawet zalogować :/ Dzięki za szybką odpowiedź Zadowolony
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.01.2013 21:08 przez RemoverPL.)

03.01.2013 21:07

Znajdź wszystkie posty użytkownika
peciaq
VIP

Liczba postów: 5.100
Post: #5

RE: Blue Screen


Zaznaczasz pliki w tym folderze, klikasz prawym myszy, Dodaj do archiwum..., pakujesz, potem otwierasz speedyshare i przeciągasz tą spakowaną paczkę na odpowiednie miejsce na stronie internetowej (będzie tam napisane), po czym to się dodaje i wypluwa ci link który musisz tutaj skopiować. Logować się nigdzie nie musisz.

[Obrazek: havensygn.jpg]

03.01.2013 21:09

Znajdź wszystkie posty użytkownika
RemoverPL
Nowy
Liczba postów: 8
Post: #6

RE: Blue Screen


Cytat:Zaznaczasz pliki w tym folderze, klikasz prawym myszy, Dodaj do archiwum..., pakujesz, potem otwierasz speedyshare i przeciągasz tą spakowaną paczkę na odpowiednie miejsce na stronie internetowej (będzie tam napisane), po czym to się dodaje i wypluwa ci link który musisz tutaj skopiować. Logować się nigdzie nie musisz.

Chyba źle mnie zrozumiałeś. Nie da się wejść w ekran logowania na moim kompie (resetuje się bo blue screenie).

03.01.2013 21:12

Znajdź wszystkie posty użytkownika
peciaq
VIP

Liczba postów: 5.100
Post: #7

RE: Blue Screen


Racja, mój błąd.

Zastosuj się do notki z 1. posta.

[Obrazek: havensygn.jpg]

03.01.2013 21:43

Znajdź wszystkie posty użytkownika
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #8

RE: Blue Screen


Dowolną dystrybucją systemu ratunkowego też da radę. Np taki hirens boot cd.
Pobrać na działającym sprzęcie, wypalić płytkę albo wrzucić na pena wg instrukcji na oficjalnej stronie ww.hirensbootcd.org
W tym pakiecie jest mini XP z którego będziesz miał dostęp do dysku bez potrzeby instalowanie systemu.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.

03.01.2013 22:05

Znajdź wszystkie posty użytkownika
RemoverPL
Nowy
Liczba postów: 8
Post: #9

RE: Blue Screen - nie wiem jak się go pozbyć.


Zapomniałem o systemie awaryjnym Zadowolony

Ok, więc tak. Nie mam folderu Minidump, ale mam plik Memory.dmp. Czy to jest to samo? Bo gdzies słyszałem, że tak.

RE: Blue Screen - nie wiem jak się go pozbyć.

13.01.2013 12:30

Znajdź wszystkie posty użytkownika
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #10

RE: BSOD: prośba o zdiagnozowanie przyczyny błędów


Memory.dmp to pełny zrzut pamięci jądra systemowego (kernel). Nie jest to tym samym co skrócony minidump.
W każdym systemie masz domyślnie utworzony katalog Minidump. Pytanie tylko czy coś w nim istnieje. Ty powyżej masz błąd otwarcia a nie, że w nim nic nie ma.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.

13.01.2013 15:41

Znajdź wszystkie posty użytkownika
RemoverPL
Nowy
Liczba postów: 8
Post: #11

RE: BSOD: prośba o zdiagnozowanie przyczyny błędów


http://speedy.sh/xTTJF/011313-23150-01.dmp

W Minidump był tylko 1 plik. Mam nadzieję, że to jest to.

13.01.2013 19:33

Znajdź wszystkie posty użytkownika
rambit
Młodszy user systemu

Liczba postów: 90
Post: #12

RE: BSOD: prośba o zdiagnozowanie przyczyny błędów


011313-23150-01.dmp 2013-01-19 22:39:11 UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP 0x1000007f 0x00000008 0x801de000 0x00000000 0x00000000 halmacpi.dll halmacpi.dll+5ba9 Hardware Abstraction Layer DLL Microsoft® Windows® Operating System Microsoft Corporation 6.1.7601.17514 (win7sp1_rtm.101119-1850) 32-bit ntkrnlpa.exe+8cbec ntkrnlpa.exe+ab91f ntkrnlpa.exe+b465e ntkrnlpa.exe+3e4e6 C:\Windows\Minidump\011313-23150-01.dmp 2 15 7601 149 912


Wygląda na problem z interfejsem ACPI, a więc zarządzanie energią. Możliwe, że zasilacz nie radzi sobie... Odepnij zasilanie od dvd, do tego włącz jakiś tryb eco dla procesora w biosie, tak by pobierał mniej energii przy mniejszym użyciu zasobów i włącz komp-a, to czasami pomaga sprawdzić doraźnie przy małym uszkodzeniu/osłabieniu zasilacza.
Do tego sprawdź temperatury w trybie awaryjnym programami typu hwmonitor etc, być może niewydolne jest chłodzenie.

Druga sprawa to dysk. Zacznij od skanowania dysku (skanowanie powierzchni) a następnie spróbuj w trybie awaryjnym wywołać tryb wiersza poleceń: CMD w Start (Uśmiechnięty ) -> Uruchom.
wpisz polecenie "sfc /scannow".

Jeszcze wcześniej spróbuj przy starcie kompa wybrać F8 i "ostatnia znana dobra konfiguracja".

Jak nic nie pomoże, to skorzystaj z przywracania systemu windows.

19.01.2013 22:57

Znajdź wszystkie posty użytkownika
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #13

RE: BSOD: prośba o zdiagnozowanie przyczyny błędów


To jest Acer 6930G

Cytat:ProcessorNameString = REG_SZ Intel® Core™2 Duo CPU P7350 @ 2.00GHz
Update Signature = REG_BINARY 0,0,0,0,c,6,0,0
Update Status = REG_DWORD 6
VendorIdentifier = REG_SZ GenuineIntel
MSR8B = REG_QWORD 60c00000000
Machine ID Information [From Smbios 2.5, DMIVersion 0, Size=1528]
BiosVendor = Acer
BiosVersion = v0.3120
BiosReleaseDate = 08/14/2008
SystemManufacturer = Acer, inc.
SystemProductName = Aspire 6930G
SystemVersion = Not Applicable
BaseBoardManufacturer = Acer, Inc.
BaseBoardProduct = Makalu
BaseBoardVersion = Not Applicable
CPUID: "Intel® Core™2 Duo CPU P7350 @ 2.00GHz"
MaxSpeed: 2000
CurrentSpeed: 1995

Trzeba by było sprawdzić o jakim kodzie wyrzucany jest trap z procesora intel'a którego nie jest w stanie przechwycić kernel kiedy zajmuje się już przetwarzaniem innego błędu (double fault - 8, ten argument pokazuje się w debugowanym zrzucie). Ogólnie ciężka sprawa bo to jest już dłubanka i konieczność sporej wiedzy.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.

20.01.2013 12:35

Znajdź wszystkie posty użytkownika
RemoverPL
Nowy
Liczba postów: 8
Post: #14

RE: BSOD: prośba o zdiagnozowanie przyczyny błędów


Kompem zajmuje się kolega kolegi mojego kuzyna. I teraz ostatnie pytanie - czy żeby naprawić ten błąd/błędy trzeba sformatować dysk? Bo mam pełno ważnych dla mnie plików, i jest za późno żeby je przegrywać na płytę, a nie chce ich stracić :/

27.01.2013 22:41

Znajdź wszystkie posty użytkownika
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #15

RE: BSOD: prośba o zdiagnozowanie przyczyny błędów


Bardzo dziwne podejście. W każdej chwili możesz mieć awarię chociażby dysku. Jeśli masz bardzo ważne dane to muszą one być na bieżąco archiwizowane gdyż potem już często nie ma co archiwizować. Partycja systemowa będzie sformatowana więc przynajmniej z niej trzeba poprzerzucać dane.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.

28.01.2013 20:11

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
BSOD Moloch4 0 683 05.07.2019 11:29
Ostatni post: Moloch4
BSOD Windows 7 luzbluzoner 0 1.172 17.12.2016 20:25
Ostatni post: luzbluzoner
Częsty ekrad BSOD kubajed 0 1.145 03.10.2016 17:46
Ostatni post: kubajed
Dużo błędów po formacie tsh11 1 1.233 01.01.2016 02:18
Ostatni post: thermalfake
Nowa instalacja, 3 BSOD avocado 0 1.259 20.11.2015 09:46
Ostatni post: avocado
BSOD restling 1 1.523 04.09.2015 21:11
Ostatni post: thermalfake
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.