Odpowiedz

Problem z pobieraniem przez BitComet - zablokowane porty

 
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #11

RE: Problem z pobieraniem przez BitComet - zablokowane porty


No to jedziemy:
Uruchamiasz BitCometa, wchodzimy do opcji zobaczyć na jakim porcie nasłuchuje P2P
Opcje (Ctrl + P) -> zakładka Połączenie
Sekcja Port nasłuchu - spisz na kartce numer
Sekcja Mapowanie portów -> zaznaczone
"Dodaj do wyjątków zapory Windows" dzięki czemu w zaporze systemowej zostanie dodana reguła pozwalająca na komunikację in/out tymże portem protokołami TCP/UDP
"Włącz mapowanie portów UPnP" - ja tej opcji nie do końca ufam pomimo, że od dawna routery posiadaja funkcję UPnP więc robię przekierowanie portów ręcznie tzw port forwarding
Teraz zajmujemy się liveboxem:
Uruchamiasz przeglądarkę wpisując domyślne ustawienia na których działa ten router 192.168.1.1 i wklepując login/pass: admin/admin
Po zalogowaniu przejdź do zakładki "Dostęp do internetu" a następnie "Serwery LAN"
Teraz musimy dodać konfigurację (przykładowo)

Nazwa serwera: bitcomet_tcp
Dostęp włączony: tak
Protokół: TCP
Port od: 20286 (ten spisany z kartki)
Port do: 20286
Lokalny adres IP: 192.168.1.X np 192.168.1.2 (swój adres ip znajdziesz wpisując do wiersza poleceń ipconfig/all)
Z jedną uwagą - livebox ma włączone DHCP czyli przypisuje adresy IP sprzętom z puli. Może się zdarzyć, że Twój sprzęt za którymś razem nie otrzyma tego samego adresu - w momencie jeśli ktoś inny się podłączy a Twój sprzęt później. W zasadzie jak jest non stop tylko ten sam komputer można olać sprawę. W przeciwnym wypadku trzeba zrobić ręczne adresowanie sieci - tzn wyłączamy DHCP w liveboxie (konfiguracja lan i dhcp -> zatrzymaj) i na każdym komputerze wklepujemy we właściwościach protokołu tcp/ip karty sieciowej konfigurację składającą się z
- unikalnego adresu ip
- maski podsieci
- bramki
- adresu dns (zazwyczaj jest nią brama)

Klikamy "zastosuj"

Identycznie przekierowujemy protokół UDP
Nazwa serwera: bitcomet_udp
Dostęp włączony: tak
Protokół: UDP
Port od: 20286
Port do: 20286
Lokalny adres IP: 192.168.1.X

RE: Problem z pobieraniem przez BitComet - zablokowane porty

Po czym uruchamiamy ponownie liveboxa (wystarczy odłączyć zasilanie na moment) i odpalić ponownie BitCometa.

Avast Free Antivirus nie posiada w tej wersji zapory (firewall). Masz tylko zaporę systemową, której swoje reguły dodaje Bt.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.04.2012 18:25 przez thermalfake.)

23.04.2012 18:16

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Problem z pobieraniem przez BitComet - zablokowane porty - thermalfake - 23.04.2012 18:16
Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Rozwiązany Problem z połączeniem przez kabel Ethernet paulll97 1 3.234 10.02.2017 16:16
Ostatni post: paulll97
Internet przez Lan nie działa, a przez WiFi tak potok555 1 1.964 09.04.2015 22:39
Ostatni post: thermalfake
Rozwiązany Brak dostępu do sieci - zablokowane porty bobroy 6 3.606 29.09.2014 09:28
Ostatni post: bobroy
nagły brak internetu przez wifi, przez kabel działa maviyildiz 6 9.581 28.09.2014 20:45
Ostatni post: maviyildiz
Rozwiązany Laptop nie łączy się z internetem przez kabel-ethernet a łączy przez wifi rafal1200 2 7.412 10.07.2014 13:37
Ostatni post: rafal1200
Rozwiązany Problem z pingiem przy połączeniu przez router dziaq 3 2.462 19.11.2013 09:38
Ostatni post: LadyInBlue
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.