Aplikacje zombie — kolejna bolączka sklepów z aplikacjami mobilnymi |
|
Portator Redaktor ![]()
Liczba postów: 10.980
|
![]() ![]() Aplikacje zombie — kolejna bolączka sklepów z aplikacjami mobilnymiŻywym trupem można nazwać aplikację, która pojawiła się w sklepie, ale nie zyskała sobie odpowiedniej liczby użytkowników, nie okazała się dostatecznie interesująca lub deweloper z innego przestał się nią interesować, więc nigdy nie pojawi się kolejna wersja. A sama aplikacja jest ciągle obecna w sklepie, czasami nawet pobierana… i straszy. Wbrew pozorom wcale nie jest trudno na taki produkt trafić.
![]() Dane na temat stanu platform dystrybucji aplikacji mobilnych udostępniła specjalizująca się w testowaniu aplikacji firma StarDust. Według jej raportu statystycznie najłatwiej znaleźć żywego trupa (długo nie aktualizowanego i mającego mniej niż 10 ocen) w Windows Phone Marketplace, gdzie stanowią one 69% wszystkich aplikacji. Sam sklep nie jest duży (170 tysięcy aplikacji), więc i aplikacji aktywnie rozwijanych będzie w nim niewiele — niecałe 53 tysiące. Drugim pod tym względem, według StarDust, okazał się być App Store. Tu już mamy do czynienia z poważniejszą armią zombie, gdyż z 617436 aplikacji (tę liczbę podał StarDust i jest to prawdopodobnie liczba aplikacji działających na najnowszym iOS, sam Apple niedawno chwalił się 900 tysiącami pozycji w App Store) jako żywe trupy zostały zostało zakwalifikowanych aż 65% zawartości sklepu. Największy obecnie, Google Play, tylko w 41% złożony jest z zombie. Nie ma niestety danych dotyczących BlackBerry App World, ale tam pewnie też strach się zapuszczać. Producenci przyciągają deweloperów aplikacji mobilnych do swoich platform na różne sposoby, nie zawsze z dobrym skutkiem. Do App Store dopisuje się codziennie średnio 90 nowych wydawców aplikacji, do Google Play 75, a do Windows Phone Marketplace 34. W efekcie codziennie do dystrybucji trafia prawie 2400 aplikacji, z których ponad połowa nigdy nie zobaczy aktualizacji, gdyż jest to jednak z jakiegoś powodu nieopłacalne. W danych StarDust można znaleźć jeszcze kilka ciekawych faktów. Warto zauważyć, że podczas gdy codziennie aktualizowanych jest 806 aplikacji dla iOS, w Play pojawia się 2341 nowych wersji. Mogą na to wpływać dwa czynniki: po pierwsze, deweloperzy dla iOS muszą poczekać aż ich dzieło przejdzie (lub nie) weryfikację, po drugie ci piszący dla Androida mogą w ten sposób próbować podbić pozycję aplikacji w sklepie. 68% aplikacji w Google Play zostało pobranych mniej niż 5 tysięcy razy. Średnio aplikacja dla iOS zdobywa 80% opinii w ciągu pierwszych 18 dni obecności w sklepie, dla Androida w ciągu 16, dla Windows Phone w ciągu 13. Za: dobreprogramy.pl ![]() Windows ❼ Forum 29.08.2013 06:11 |
Podobne wątki | ||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post |
News Tak, to prawda, aplikacje z Linuxa zadziałają na Windows 10 | Portator | 0 | 865 |
13.04.2016 05:31 Ostatni post: Portator |
News YouTube Music już oficjalnie - kolejna usługa budząca pewne wątpliwości | Portator | 0 | 900 |
14.11.2015 06:35 Ostatni post: Portator |
News Emulacja Linuksa w jądrze Windows NT, czyli jak Microsoft chce sobie zabrać aplikacje | Portator | 0 | 891 |
14.08.2015 04:57 Ostatni post: Portator |
News Lud wybrał. Google będzie reklamowało aplikacje mniej inwazyjnie | Portator | 0 | 845 |
28.07.2015 05:22 Ostatni post: Portator |
News Uniwersalne aplikacje dla Windowsa 10 od 29 lipca | Portator | 0 | 877 |
24.07.2015 04:47 Ostatni post: Portator |
News Blokujemy wybraną aplikację zaporą systemu Windows | Portator | 0 | 779 |
13.06.2015 04:45 Ostatni post: Portator |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Autor: Portator Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek. Zebrano 1 głosów. |