[News] Shinra Technologies: chmurowa przyszłość grania według Square Enix |
|
Portator Redaktor
Liczba postów: 10.980
|
Post: #1
Shinra Technologies: chmurowa przyszłość grania według Square EnixDoskonale znana wszystkim miłośnikom gier firma Square Enix od jakiegoś czasu rozwija Shinra Technologies. To platforma strumieniowania, która zapoczątkować ma zupełnie nowy rozdział w sektorze elektronicznej rozrywki. Jasne, to samo mówiło się o OnLive, GRID i innych tego typu serwisach. Propozycji Square Enix naprawdę powinniśmy dać jednak szansę – projekt jest bowiem faktycznie ogromny.
Założenie Shinra Technologies jest następujące: zbudować ogromne centrum obliczeniowe z niezwykle dużą liczbą współpracujących ze sobą procesorów i układów graficznych. Będąca wynikiem ich działania moc zostanie natomiast oddana do dyspozycji użytkowników, by ci mogli uruchamiać na swoich komputerach nawet te największe i najlepiej wyglądające tytuły na najwyższych detalach i bez większych opóźnień, niezależnie od tego jakim sprzętem dysponują. Wystarczy stabilne łącze – całość odbywać ma się bowiem w formie strumieniowania. Usługa Shinra Technologies została ogłoszona podczas ubiegłorocznej edycji targów Tokyo Games Show. Wówczas zapowiedziano jedynie, że ma ona nie tylko pozwolić graczom pecetowym grać w najnowsze tytuły AAA, ale też umożliwić producentom tworzenie gier opierających się w stu procentach na technologii chmurowej, co likwidowałoby wszelkie występujące obecnie ograniczenia sprzętowe (co szczególnie daje się we znaki w produkcjach multiplayer). W miniony weekend odbyła się kolejna prezentacja możliwości Shinra Technologies. Firma Square Enix przedstawiła demo technologiczne, które pokazuje co w rzeczywistości zaoferować będzie mogła ta chmurowa usługa. Na filmiku widzimy „żyjący swoim życiem” świat z obliczanymi w czasie rzeczywistym deformacjami terenu oraz symulowanym proceduralnie zachowaniem cieczy. Na powierzchni 32 x 32 km znajduje się w tym samym czasie milion drzew oraz 16 tysięcy smoków, będących obiektami AI. Twórcy dodają, że do tego świata jednocześnie dołączyć może 64 graczy w trybie multiplayer. A wygląda to tak: „Kiedy Nintendo wprowadziło gry na kartridżach, zyskały one sporo akcji. Kiedy na PlayStation zadebiutowały CD-ROMy wydłużyły się czasy ładowania, ale otrzymaliśmy w zamian świetną, niemal filmową jakość. Myślę, że granie w chmurze będzie kolejnym wielkim etapem” – powiedział dyrektor, Yoichi Wada. Jeszcze w tym roku wystartują beta testy tej technologii. Zostaną one jednak ograniczone do Stanów Zjednoczonych. Z czasem projekt ma być poszerzany i być może za kilka lat trafi też do Europy. Chcielibyście? Źródło: Shinra, Tech Times, GameSpot, za: benchmark.pl Windows ❼ Forum 17.03.2015 06:14 |
Podobne wątki | ||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post |
News Apple i Microsoft przygotowane na przyszłość | Portator | 0 | 1.372 |
28.06.2016 05:19 Ostatni post: Portator |
News Według Rady UE Google nie jest wyszukiwarką | Portator | 2 | 1.196 |
12.04.2016 12:43 Ostatni post: izaw |
News CES 2016 – Intel prognozuje przyszłość | Portator | 0 | 926 |
12.01.2016 07:57 Ostatni post: Portator |
News Rozwój według Mozilli: Firefoksowi ubędzie mało popularnych funkcji | Portator | 0 | 770 |
10.11.2015 06:19 Ostatni post: Portator |
News Jaka przyszłość czeka Javę? Oracle nie chce kierować jej rozwojem | Portator | 0 | 984 |
01.10.2015 04:44 Ostatni post: Portator |
News Facebooka nowe logo i plany na przyszłość | Portator | 1 | 799 |
03.07.2015 08:57 Ostatni post: GamerPL |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Autor: Portator Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek. Zebrano 1 głosów. |