Odpowiedz

Scroogled jednak działa — Microsoft odstrasza od usług Google'a

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1
Information 

Scroogled jednak działa — Microsoft odstrasza od usług Google'a


Scroogled to hasło przewodnie kampanii Microsoftu wymierzonej przeciwko usługom firmy Google. Reklamy telewizyjne i internetowe, w założeniu mające porównywać produkty Microsoftu i Google, ale jednak szydercze i nie zawsze sprawiedliwe (według niektórych są nawet gorsze od serii I'm a Mac, I'm a PC, która przynajmniej naprawdę porównywała niektóre cechy produktów), odniosły pożądany skutek, jeśli wierzyć danym zebranym przez AdAge.

Kampania Microsoftu uderza w Google z różnych stron — od pokazywania reklam na podstawie e-maili po polecanie kiepskich zakupów przez prezentowanie sponsorowanych wyników w wyszukiwarce. Śledzenie użytkowników na każdym kroku jest osią materiałów promocyjnych.



Według badań przeprowadzonych przez Ace Metrix, po obejrzeniu reklam telewizyjnych porównujących wyszukiwarki Google i Bing, ponad 53% respondentów zadeklarowało chęć przynajmniej sprawdzenia możliwości produktu Microsoftu. Według Jonathana Symondsa to już jest duży sukces, biorąc pod uwagę obecną popularność Binga. Szef Advertising Benchmark Index, Gary Getto, twierdzi, że Microsoft jest tym wygranym, gdyż zainteresował internautów problemem i podniósł ich świadomość. Teraz będą oni rozmawiać o problemie.



Answers Research, firma monitorująca stronę Scroogled.com, zauważyła, że przed odwiedzeniem jej wyszukiwarkę Google wybiera o 45 punktów procentowych więcej osób, niż Binga. Po zapoznaniu się z materiałami umieszczonymi tam różnica zmniejsza się do zaledwie 5 punktów procentowych. Ponadto, o 10% spada prawdopodobieństwo polecenia Google'a znajomym, podczas gdy o 7% wzrasta prawdopodobieństwo polecenia Binga.

Kampania Scroogled została uruchomiona już szósty raz. Microsoft wydał na nią, jak dotąd, 10 milionów dolarów. Jej autorem jest Mark Penn, specjalizujący się raczej w reklamach politycznych (doradzał między innymi Billowi Clintonowi). Na razie kampania jest skuteczna, ale Ravi Dhar, wykładowca na Yale School of Management uważa, że podobnie jak ma to miejsce w polityce, niebawem pociągnie ona obie strony na dno.

Za: dobreprogramy.pl

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

16.10.2013 14:20

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Nigdy więcej monopolowej wojny: Google i Microsoft w cichym sojuszu Portator 0 869 03.05.2016 05:44
Ostatni post: Portator
News Microsoft i Google wycofują wzajemne pozwy Portator 0 764 26.04.2016 05:33
Ostatni post: Portator
News Microsoft, Google i Yahoo tworzą nowy standard szyfrowania wiadomości e-mail Portator 0 908 22.03.2016 06:01
Ostatni post: Portator
News Microsoft może zamknąć kolejne firmy należące do Microsoft Studios Portator 0 920 09.03.2016 06:47
Ostatni post: Portator
News Tyle zarabia Google, Apple, Facebook oraz Microsoft w ciągu sekundy Portator 0 1.024 12.02.2016 06:37
Ostatni post: Portator
News Unia Europejska rozważa zablokowanie dostępu do usług internetowych młodzieży Portator 3 1.252 17.12.2015 14:21
Ostatni post: izaw
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.