Odpowiedz

[News] Microsoft pracuje równocześnie nad DirectX 11.3 i 12

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1

Microsoft pracuje równocześnie nad DirectX 11.3 i 12


Microsoft pracuje nad interfejsem programowania DirectX 12, który wprowadzi nowe funkcjonalności oraz pozwoli lepiej wykorzystać potencjał wielordzeniowych procesorów. Jak się okazuje, gigant z Redmond równocześnie pracuje nad DirectX 11.3.

DirectX 11.3 ma być kontynuacją DirectX 11, ale wprowadzi funkcjonalności zarówno z Direct3D 11, jak i Direct3D 12. Możemy zatem spodziewać się niższego obciążenia procesora graficznego i wykorzystania pamięci wideo.

Nie zabraknie też nowych funkcjonalności przy renderowaniu grafiki. Podczas konferencji Nvidia GAME24, Microsoft ujawnił cztery nowe technologie – nieuporządkowane rasteryzowanie Rasterizer Ordered View, dostęp do bufora Typed UAV Load, rozszerzone tekstury 3D Volume Tiled Resources oraz udoskonalony system rasteryzacji Conservative Raster.

Zabraknie jednak optymalizacji pod kątem procesorów wielordzeniowych, a tym samym zmniejszenia narzutu i efektywniejszego wykorzystania ich potencjału. Tą funkcję ma zaoferować właśnie tylko DirectX 12.

Dlaczego Microsoft zdecydował się rozwijać równocześnie dwa standardy? Najprawdopodobniej chodzi o zachowanie kompatybilności ze starszymi układami graficznymi i systemami operacyjnymi. DirectX 11.3 będzie wspierany przez starsze grafiki i systemy Windows 8/8.1, natomiast DirectX 12 pojawi się w najnowszych kartach i będą mogli z niego korzystać użytkownicy nowego Windowsa (9). Obydwa API mają zadebiutować pod koniec 2015 roku.

Nadal niewiele wiadomo o wsparciu dla nowych interfejsów programowania. Wprawdzie AMD, Intel i Nvidia reklamują swoje układy graficzne zgodne z DirectX 11, jako zgodne również z DirectX 12, ale można tutaj mówić tylko o zgodności programowej, natomiast zgodność funkcyjna najczęściej jest ograniczona do DirectX 11_0 lub DirectX 11_2. Najnowsze karty GeForce GTX 970 i GTX 980 podobno są w pełni zgodne z DirectX 12, natomiast Intel zapowiedział, że dopiero grafika w procesorach Skylake zaoferuje pełną kompatybilność.
Microsoft pracuje równocześnie nad DirectX 11.3 i 12
Źródło: ComputerBase, AnandTech, za: benchmaek.pl

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

20.09.2014 05:08

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Microsoft może zamknąć kolejne firmy należące do Microsoft Studios Portator 0 974 09.03.2016 06:47
Ostatni post: Portator
News Założyciel 4chan teraz pracuje dla Google Portator 0 896 09.03.2016 06:42
Ostatni post: Portator
News Apple pracuje nad własnym serialem telewizyjnym Portator 0 951 16.02.2016 07:06
Ostatni post: Portator
News Apple pracuje nad ładowaniem bez przewodów i mat indukcyjnych Portator 0 844 30.01.2016 07:16
Ostatni post: Portator
News Plotka: Microsoft pracuje nad wearable dla Cortany Portator 0 815 09.11.2015 06:19
Ostatni post: Portator
News Oto usługa, nad którą pracuje sam Bill Gates Portator 0 750 24.05.2015 04:55
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.