Odpowiedz

Losowe bluescreeny przeszkadzają w użytkowaniu komputera: czym spowodowane?

 
mof1707
Nowy
Liczba postów: 5
Post: #1
Lightbulb 

Losowe bluescreeny przeszkadzają w użytkowaniu komputera: czym spowodowane?


Witam.
Od dłuższego czasu mam dosyć często wyskakujący niebieski ekran. Zdarza się to zarówno przy przeglądaniu stron jak i podczas grania. Nie wiem czym to jest spowodowane. Sprawdzałem system ReGCure i CCleaner, również sprawdzałem błędy na dysku ale nic nie znalazło. Załączam pliki zrzutu....

http://www10.zippyshare.com/v/57720096/file.html

Jeszcze dodatkowe informacje:
karta graficzna:

Właściwości karty wideo:
Opis urządzenia GeForce GT 420M
Napis z karty GeForce GT 420M
Napis z BIOS'u Version 70.8.19.0.5
Typ mikroukładu GeForce GT 420M
Typ konwertera DAC Integrated RAMDAC
Zainstalowane sterowniki nvd3dumx,nvwgf2umx,nvwgf2umx, nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um

,procesor Intel i3-370M, 2.4 GHz

Liczę na pomoc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.06.2012 17:41 przez mof1707.)

25.06.2012 12:06

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #2

RE: Blue Screen KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR


KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (7a)
The requested page of kernel data could not be read in. Typically caused by
a bad block in the paging file or disk controller error.
ERROR_CODE: (NTSTATUS) 0xc000009d - STATUS_DEVICE_NOT_CONNECTED
DISK_HARDWARE_ERROR: There was error with disk hardware

Cytat:również sprawdzałem błędy na dysku ale nic nie znalazło.

Nie wiem czym i jak robiłeś diagnostykę dysku twardego ale ten błąd dotyczy właśnie jego lub kontrolera dysku na płycie głównej.
STATUS_DEVICE_NOT_CONNECTED
Może być chwilowy zanik zasilania dla dysku bądź samoistne wyłaczenie, uszkodzony dysk twardy powierzchniowo, złe parametry smart, chwilowe niewykrywanie przez bios, uszkodzona taśma sygnałowa sata/uszkodzone złącze/przejściówka jako, że to lapek.

Kod:
Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.12.0002.633 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


Loading Dump File [C: \Users\user\Desktop\bsody\dmp22\110211-34663-01.dmp]
Mini Kernel Dump File:  Only registers and stack trace are available

Symbol search path is:  symsrv*symsrv.dll*c: \symb*http: //msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:  
Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (4 procs) Free x64
Product:  WinNt, suite:  TerminalServer SingleUserTS Personal
Built by:  7601.17640.amd64fre.win7sp1_gdr.110622-1506
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`03007000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`0324c670
Debug session time:  Wed Nov  2 23: 01: 46.833 2011 (UTC + 2: 00)
System Uptime:  0 days 11: 17: 57.004
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
............................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
..........
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 7A, {fffff6fb80000000, ffffffffc000009d, 759c7880, fffff70000000000}

Probably caused by :  ntkrnlmp.exe ( nt! ? : FNODOBFM: `string'+37bba )

Followup:  MachineOwner
---------

2:  kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (7a)
The requested page of kernel data could not be read in.  Typically caused by
a bad block in the paging file or disk controller error. Also see
KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR.
If the error status is 0xC000000E, 0xC000009C, 0xC000009D or 0xC0000185,
it means the disk subsystem has experienced a failure.
If the error status is 0xC000009A, then it means the request failed because
a filesystem failed to make forward progress.
Arguments:
Arg1:  fffff6fb80000000, lock type that was held (value 1,2,3, or PTE address)
Arg2:  ffffffffc000009d, error status (normally i/o status code)
Arg3:  00000000759c7880, current process (virtual address for lock type 3, or PTE)
Arg4:  fffff70000000000, virtual address that could not be in-paged (or PTE contents if arg1 is a PTE address)

Debugging Details:
------------------


ERROR_CODE:  (NTSTATUS) 0xc000009d - STATUS_DEVICE_NOT_CONNECTED

DISK_HARDWARE_ERROR:  There was error with disk hardware

BUGCHECK_STR:   0x7a_c000009d

CUSTOMER_CRASH_COUNT:   1

DEFAULT_BUCKET_ID:   VISTA_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME:   System

CURRENT_IRQL:   0

TRAP_FRAME:   fffff880035a15c0 -- (.trap 0xfffff880035a15c0)
NOTE:  The trap frame does not contain all registers.
Some register values may be zeroed or incorrect.
rax=0000000000000009 rbx=0000000000000000 rcx=fffff880035a1780
rdx=0000000000000001 rsi=0000000000000000 rdi=0000000000000000
rip=fffff80003395fe9 rsp=fffff880035a1750 rbp=000007fffffdffff
r8=fffff70001080040  r9=0000000000000009 r10=8000000000000000
r11=fffffa8003606040 r12=0000000000000000 r13=0000000000000000
r14=0000000000000000 r15=0000000000000000
iopl=0         nv up ei pl zr na po nc
nt!MiFindEmptyAddressRange+0xc9:
fffff800`03395fe9 a10000000000f7ffff mov   eax,dword ptr [FFFFF70000000000h] ds: fcec: fffff700`00000000=00000000
Resetting default scope

LAST_CONTROL_TRANSFER:   from fffff800030f4b52 to fffff80003083c40

STACK_TEXT:  
fffff880`035a12e8 fffff800`030f4b52 :  00000000`0000007a fffff6fb`80000000 ffffffff`c000009d 00000000`759c7880 :  nt!KeBugCheckEx
fffff880`035a12f0 fffff800`030ab6cf :  fffffa80`03e3d010 fffff880`035a1420 fffffa80`036063d8 fffff880`05ab8d3b :  nt! ? : FNODOBFM: `string'+0x37bba
fffff880`035a13d0 fffff800`0309202a :  00000000`00000000 00000000`00000000 ffffffff`ffffffff fffff880`0107d010 :  nt!MiIssueHardFault+0x28b
fffff880`035a1460 fffff800`03081d6e :  00000000`00000000 fffff700`00000000 00000000`00000000 ffffffff`ffffffff :  nt!MmAccessFault+0x146a
fffff880`035a15c0 fffff800`03395fe9 :  00000000`00000006 00000000`00000001 00000000`0065b710 fffff880`05c07256 :  nt!KiPageFault+0x16e
fffff880`035a1750 fffff800`0337be25 :  ffffffff`ffffffff ffffffff`ffffffff fffff880`035a1a50 00000000`00001000 :  nt!MiFindEmptyAddressRange+0xc9
fffff880`035a17c0 fffff800`03082ed3 :  ffffffff`ffffffff fffff880`035a1ba0 00000000`00000001 fffff880`035a1ba8 :  nt!NtAllocateVirtualMemory+0x6d5
fffff880`035a1960 fffff800`0307f470 :  fffff800`034b35b3 00000000`00000000 00000000`00000000 fffff800`032242b8 :  nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x13
fffff880`035a1b68 fffff800`034b35b3 :  00000000`00000000 00000000`00000000 fffff800`032242b8 00000000`00000000 :  nt!KiServiceLinkage
fffff880`035a1b70 fffff800`034b3e23 :  fffffa80`c000a082 fffff800`00000001 fffff800`00000001 fffff880`035a1cc0 :  nt!ExRaiseHardError+0xe3
fffff880`035a1c70 fffff800`0308e001 :  fffff800`034b3db0 fffff800`0337a901 fffffa80`09456518 fffffa80`0361cb60 :  nt!IopHardErrorThread+0x73
fffff880`035a1cb0 fffff800`0331efee :  00000000`00000000 fffffa80`0361cb60 00000000`00000080 fffffa80`03606040 :  nt!ExpWorkerThread+0x111
fffff880`035a1d40 fffff800`030755e6 :  fffff880`033d5180 fffffa80`0361cb60 fffff880`033dffc0 00000000`00000000 :  nt!PspSystemThreadStartup+0x5a
fffff880`035a1d80 00000000`00000000 :  00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 :  nt!KxStartSystemThread+0x16


STACK_COMMAND:   kb

FOLLOWUP_IP:  
nt! ? : FNODOBFM: `string'+37bba
fffff800`030f4b52 cc              int     3

SYMBOL_STACK_INDEX:   1

SYMBOL_NAME:   nt! ? : FNODOBFM: `string'+37bba

FOLLOWUP_NAME:   MachineOwner

MODULE_NAME:  nt

IMAGE_NAME:   ntkrnlmp.exe

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:   4e02aaa3

FAILURE_BUCKET_ID:   X64_0x7a_c000009d_nt!_??_: FNODOBFM: _string_+37bba

BUCKET_ID:   X64_0x7a_c000009d_nt!_??_: FNODOBFM: _string_+37bba

Followup:  MachineOwner
---------

Drugi

Kod:
Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.12.0002.633 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


Loading Dump File [C: \Users\user\Desktop\bsody\dmp22\032811-30576-01.dmp]
Mini Kernel Dump File:  Only registers and stack trace are available

DbsSplayTreeRangeMap: Add:  ignoring zero-sized range at ?fffff800`0472b500?
Symbol search path is:  symsrv*symsrv.dll*c: \symb*http: //msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:  
Windows 7 Kernel Version 7600 MP (4 procs) Free x64
Product:  WinNt, suite:  TerminalServer SingleUserTS Personal
Built by:  7600.16695.amd64fre.win7_gdr.101026-1503
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`02e5b000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`03098e50
Debug session time:  Mon Mar 28 20: 02: 21.727 2011 (UTC + 2: 00)
System Uptime:  0 days 3: 54: 11.522
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
.................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
.......
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 9F, {3, fffffa80087909f0, fffff8000472b518, fffffa8008ae5820}

Probably caused by :  swenum.sys

Followup:  MachineOwner
---------

0:  kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

DRIVER_POWER_STATE_FAILURE (9f)
A driver is causing an inconsistent power state.
Arguments:
Arg1:  0000000000000003, A device object has been blocking an Irp for too long a time
Arg2:  fffffa80087909f0, Physical Device Object of the stack
Arg3:  fffff8000472b518, Functional Device Object of the stack
Arg4:  fffffa8008ae5820, The blocked IRP

Debugging Details:
------------------


DRVPOWERSTATE_SUBCODE:   3

IMAGE_NAME:   swenum.sys

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:   4a5bca92

MODULE_NAME:  swenum

FAULTING_MODULE:  fffff8800665f000 swenum

CUSTOMER_CRASH_COUNT:   1

DEFAULT_BUCKET_ID:   VISTA_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR:   0x9F

PROCESS_NAME:   System

CURRENT_IRQL:   2

STACK_TEXT:  
fffff800`0472b4c8 fffff800`02f3a273 :  00000000`0000009f 00000000`00000003 fffffa80`087909f0 fffff800`0472b518 :  nt!KeBugCheckEx
fffff800`0472b4d0 fffff800`02ed729e :  fffff800`0472b648 fffff800`0472b648 00000000`00000002 00000000`00000000 :  nt! ? : FNODOBFM: `string'+0x292b0
fffff800`0472b570 fffff800`02ed6dd6 :  fffffa80`089a0768 fffffa80`089a0768 00000000`00000000 00000000`00000000 :  nt!KiProcessTimerDpcTable+0x66
fffff800`0472b5e0 fffff800`02ed74be :  00000020`b75c1c79 fffff800`0472bc58 00000000`000dbe7c fffff800`03049208 :  nt!KiProcessExpiredTimerList+0xc6
fffff800`0472bc30 fffff800`02ed6cb7 :  00000007`a6f551c6 00000007`000dbe7c 00000007`a6f5517d 00000000`0000007c :  nt!KiTimerExpiration+0x1be
fffff800`0472bcd0 fffff800`02ed3eea :  fffff800`03045e80 fffff800`03053c40 00000000`00000001 fffff880`00000000 :  nt!KiRetireDpcList+0x277
fffff800`0472bd80 00000000`00000000 :  fffff800`0472c000 fffff800`04726000 fffff800`0472bd40 00000000`00000000 :  nt!KiIdleLoop+0x5a


STACK_COMMAND:   kb

FOLLOWUP_NAME:   MachineOwner

FAILURE_BUCKET_ID:   X64_0x9F_3_asyncmac_IMAGE_swenum.sys

BUCKET_ID:   X64_0x9F_3_asyncmac_IMAGE_swenum.sys

Followup:  MachineOwner
---------

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.06.2012 12:50 przez thermalfake.)

25.06.2012 12:47

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
mof1707
Nowy
Liczba postów: 5
Post: #3
Lightbulb 

RE: Blue Screen KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR


A jaki program byś polecił do sprawdzenia dysku?
Notatka została dodana 25.06.2012 14:54. Ostatnia edycja dokonana 25.06.2012 14:54 przez peciaq:

Zastosuj się do notki w 1. poście.

25.06.2012 13:01

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
peciaq
VIP

Liczba postów: 5.100
Post: #4

RE: Blue Screen KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR


Crystal Disk Info.

[Obrazek: havensygn.jpg]

25.06.2012 14:53

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
mof1707
Nowy
Liczba postów: 5
Post: #5

RE: błąd Blue Screen KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR- czym spowodowany?


Crystal Disk jest tylko do monitorowania dysku. Nie sprawdzi żadnych bad sektorów... a tym bardziej ich nie naprawi

25.06.2012 17:42

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #6

RE: błąd Blue Screen KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR- czym spowodowany?


Fajne jest mhdd czy victoria ale one są w zestawach systemów ratunkowych livecd np hirens boot cd. Moim zdaniem ważniejszy od skanu powierzchni jest właśnie smart bo nie każdy bad sector jest wychwycony (np jeśli zostanie przeniesiona zawartość na obszar rezerwowy). Ze smarta można się duzo więcej dowiedzieć. Naprawiać to można "bady" logiczne poprzez remap natomiast przy fizycznych nie napalać się na programy typu HDD Regenerator - ot taki sam cel jak przy tuningu chip rezystorem z allegro za 5zł. W tej materii nie ma sentymentów a dysk idzie na żyletki.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.

25.06.2012 19:38

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
mof1707
Nowy
Liczba postów: 5
Post: #7

RE: błąd Blue Screen KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR- czym spowodowany?


Sprawdzałem programem victoria smarta i niby status good, nie dało się tylko wykonać skanowania wyskoczył błąd : "privileged instruction" . Ten program mhdd to chyba wyższa szkoła jazdy? czy dam sobie jakoś radę?

25.06.2012 20:08

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #8

RE: Losowe bluescreeny przeszkadzają w użytkowaniu komputera: czym spowodowane?


Lepiej jak zaczniesz pokazywać zrzuty z diagnostyki żeby ktoś to zobaczył bo jak na razie piszesz, że OK a to ma się nijak do bsodów gdyż z sufitu się nie wzięły w tym przypadku - ewidentna usterka sprzętowa niemożności odczytu/zapisu na dysk.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.

25.06.2012 20:45

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
mof1707
Nowy
Liczba postów: 5
Post: #9

RE: Losowe bluescreeny przeszkadzają w użytkowaniu komputera: czym spowodowane?


Sprawdziłem kilkoma programami i oto wyniki...
http://www7.zippyshare.com/v/40913729/file.html




i jak nikt nie ma pomysłu? :/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.06.2012 20:37 przez mof1707.)

26.06.2012 22:10

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Windows 7 - Bluescreeny i crash'e gier. qudelzin 4 1.866 11.03.2016 16:23
Ostatni post: qudelzin
Windows 7 - ciągły restart i bluescreeny tiger85153 0 1.151 25.02.2015 20:32
Ostatni post: tiger85153
Bluescreeny w Windows 7 - pliki DMP do analizy maciej798 2 1.725 27.09.2014 18:25
Ostatni post: Maxim128
Rozwiązany Bluescreeny analiza - bluescreenview + minidump Fudal 1 1.898 12.08.2014 23:36
Ostatni post: thermalfake
Częste Bluescreeny i wyłaczanie się laptopa richie1989 6 1.649 03.05.2014 19:13
Ostatni post: thermalfake
Bluescreeny i crashe Chrome'a fckpoverty 0 1.061 04.04.2014 20:33
Ostatni post: fckpoverty
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.