Wątek zamknięty

Problem z internetem (źle świadczona usługa?)

 
Mega
Nowy
Liczba postów: 3
Post: #1

Problem z internetem (źle świadczona usługa?)


Czołem!
Jako, iż jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów. Witam serdecznie!

Mimo wszelkich poszukiwań zwiazanych z moim przypadkiem, o które zostałem uproszony w regulaminie nie znalazłem rozwiązania czy też odpowiedzi na mój problem.

Do brzegu Uśmiechnięty
Posiadam od 2 miesięcy internet z poznańskiej kablówki TESAT o prędkości 100mb/s. Mieszkam razem z 5 innymi osobami, także siłą rzeczy internet jest dzielony na 6 komputerów. Modem, który nas obsługuje to CISCO EPC3008, zaś router współdzielący net to TP LINK (150Mbp Wireless N Router) model: TL-WR 740N. Wszystkie komputery są podłaczone bezprzewodowo do internetu. Chodzi o to, że internet działa wolno jak na 100 mb - strony nie otwieraja się szybko; buforowanie filmów/ików też nie jest marzeniem dla użytkownika setki, a i w grach łapię okrutne lagi.
Komputer czyściłem wszystkim, od nod'a32 po ukochanego combofixa przez online skanery - i nic, zero wirusów. Pewnego dnia za złości wy**... 400GB wszelakich różności z mojego laptopa, ale i to nie pomogło (nie wiem jak w ogóle mogło, ale byłem zdesperowany ;d). Cytując naszego kolege z forum:

Cytat:Choćbyś miał i 100MB/s, to nie zwiększy to (dla Twojego oka) prędkości otwierania się okien czy ładowania się treści na stronach. Sprawdź sobie jaką masz na umowie prędkość i sprawdź czy tak jest tutaj- http://speedtest.net/ ale pamiętaj,że usługodawcy zapewniają prędkość internetu zawsze DO jakiejś tam wartości, nigdy nie jest to 100%

cóż, wiem o tym doskonale, ale świadczenie usługi powinno być chociażby spełnione w 80%, a nie w 20% jak wynika ze speed testów - nie bd wklejał screen'ów - średnia prędkość pobierania to 15mb/s, a wysyłania 5mb/s. UWAGA! Przy teście nikt z moich współlokatorów nie pobierał, ani nie udostępniał niczego na necie (właściwie tylko 2 komputery, poza moim były uruchomione).

Żeby było śmieszniej odnoszę wrażenie, że w pierwszych 2 tygodniach mojego internetu działał on jak bajka. Teraz jest lipa dlatego proszę Was o pomoc.

No, miało być szczegółowo i rzeczowo to jest. Pozdrawiam! Cwaniak

ps. mam Windows 7 Home Premium
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.11.2012 23:30 przez Mega.)

28.11.2012 23:04

Znajdź wszystkie posty użytkownika
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #2

RE: Wolny internet - prosze o pomoc


Na początek bym zaproponował teścik.
Bierzemy w łapy pakiet hirens'a http://www.hirensbootcd.org
Uruchamiamy z wypalonego cd albo pena ten system ratunkowy a w zasadzie jego część - mini XP. Spowoduje to, że nie dotykamy dotychczasowego systemu. Tam uruchamiamy konfigurację sieci wlan. Powinno działać.
Odpalamy przeglądarkę i wchodzimy na speedtest.net i dodatkowo pobieramy jakiś większy plik z gts.noc.pl
Jak ktoś ma androida może doinstalować apkę speedtest z google play i tak też sprawdzać.
W konsoli można wklepać np
tracert onet.pl
ping -f -l 1500 http://www.onet.pl (mtu z 1500 stopniowo w dół)
Na poprawę może przyczynić się użycie cfosspeed'a.
Na znaczący spadek mogą mieć wpływ:
- zaawansowane ustawienia karty sieciowej bezprzewodowej
- działające w tle programy p2p albo coś innego co otwiera dużo jednoczesnych połączeń (trzeba zabawić się jakimś analizatorem pakietów)

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.

28.11.2012 23:42

Róża Podziękowania od: Mega
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Mega
Nowy
Liczba postów: 3
Post: #3

RE: Problem z internetem (źle świadczona usługa?)


Dzięki kolego, właśnie działam wg Twoich instrukcji. Powiedz mi jeszcze proszę, co z tymi analizatorem pakietów? Czym się to je?
Jak, w którymś z kolei programie sprawdzałem ostatnio pakiety to było tyle samo wysłanych co odebranych, ale to zarejestrowałem kątem oka.


edit.

Traceroute
Kod:
Tracing the route to onet.pl:

traceroute to onet.pl (213.180.141.140), 30 hops max, 60 byte packets
2  217.153.235.185 (217.153.235.185)  0.847 ms  0.822 ms  0.965 ms
3  taro-dbp1-so-0-0-0-0.net.ipartners.pl (157.25.4.237)  16.686 ms taro-dbp2-so-0-0-0-0.net.ipartners.pl (157.25.4.246)  0.786 ms  0.934 ms
4  157.25.248.122 (157.25.248.122)  0.530 ms 157.25.248.94 (157.25.248.94)  0.537 ms 157.25.248.122 (157.25.248.122)  0.532 ms
5  onet.tpix.pl (195.149.232.21)  6.045 ms  6.050 ms  6.044 ms
6  sdr1.m2d1.z.dab-BR1.net.onet.pl (213.180.151.43)  6.456 ms  6.459 ms  6.454 ms
7  * * *
8  * * *
9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * * *
23  * * *
24  * * *
25  * * *
26  * * *
27  * * *
28  * * *
29  * * *
30  * * *


Tylko coś mi z tym pingiem nie wychodziło :/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2012 00:46 przez Mega.)

29.11.2012 00:21

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Magnetar
Ekspert
Liczba postów: 727
Post: #4

RE: Problem z internetem (źle świadczona usługa?)


Dowiedz się jaka jest wydajność NAT twojego routera - wątpię, aby sprzęt za parę groszy był wstanie przeliczyć 100Mb ponadto tzw wifi "lite N 150Mb/s" jest mało wydajne i może okazać się, że wyjście poza 20Mb/s będzie raczej niemożliwe.
Moim zdaniem i tak skończy się zakupem szybszego routera, będziesz musiał rozbić świnkę.

29.11.2012 10:00

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Mega
Nowy
Liczba postów: 3
Post: #5

RE: Problem z internetem (źle świadczona usługa?)


Na rany Chrystusa - nie mam pojęcia jak sprawdzić wydajność NAT ;d. Kolego powiedz proszę jak to zrobić bo to dla mnie czarna magia, a i wujek google za dużo nie mówi.

ps. Jaki router byście polecili dla 100mb?

pozdrawiam!

29.11.2012 13:21

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Magnetar
Ekspert
Liczba postów: 727
Post: #6

RE: Problem z internetem (źle świadczona usługa?)


Support Tp-linka gada po polsku - ich zapytaj.
Podobno model 1042 ma dość spore możliwości w tej materii. Skup się na modelach, które mają gigabitowy port WAN, bo to sugeruje że wydajność tego interfejsu jest większa od 100Mb/s, inaczej montowanie takiego interfejsu nie miałoby większego sensu, bo to by tylko zwiększało cenę urządzenia, a nie możliwości.
Przypominam też że wydajność firewalla nie jest bez znaczenia - niemniej duża wydajność NAT = duża wydajność firewalla, zwykle tak jest choć to nie jest reguła. Staraj się wybierać w nowych modelach ponieważ one mają nowoczesne procki, dużo wydajniejsze niż te sprzed roku czy dwóch. To że WAN jest gigabitowy nie oznacza że router przeciągnie gigabit danych, oznacza tylko tyle że wydajność jest większa od 100Mb/s czyli może to być np 150Mb/s producent nie chciał obcinać pasma do 100Mb więc wsadził szybszy interfejs.

Cytat:Dzięki wbudowanej obsłudze tłumaczenia adresów sieciowych (NAT), RT-N56U jest jedynym na świecie routerem, który jest w stanie obsłużyć transfer o prędkości do 1000Mbps. Jest pięciokrotnie szybszy, niż konwencjonalne routery gigabitowe. RT-N56U łączy w sobie technologię bezprzewodową i możliwość prowadzenia do 300 000 jednoczesnych sesji pobierania i wysyłania danych.

To jest cytat ze strony ASUSa. Jak widzisz producent, który oferuje naprawdę szybki router chwali się tym wszem i wobec. Trochę przesadzili z tym 1000Mbps, ale gdzieś w tych granicach wyciągnie. Niestety Ci którzy próbują to ukryć robią to skutecznie i będzie Ci ciężko znaleźć lub wyciągnąć informacje na ten temat.

29.11.2012 16:30

Znajdź wszystkie posty użytkownika
szymnax
Młodszy user systemu

Liczba postów: 119
Post: #7
Brick 

RE: Problem z internetem (źle świadczona usługa?)


"Źle świadczona usługa?"

Nie. Problem na pewno leży po Twojej stronie. Sam osobiście korzystam z usług TESATu, przez pierwszy miesiąc zamiast 25Mb/s miałem ponad 80Mb/s, i nie była to żadna promocja, a teraz dochodzi do 30Mb/s, umowa ciągle taka sama - 25Mb/s.

To pytanie mogę na pewno rozwiać. Cwaniak

Świadczą mi usługi telewizji kablowej od ponad 10 lat, oraz internetu od 2. Nigdy nie miałem z niczym problemu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.12.2012 10:01 przez szymnax.)

01.12.2012 10:00

Znajdź wszystkie posty użytkownika
rambit
Młodszy user systemu

Liczba postów: 90
Post: #8

RE: Problem z internetem (źle świadczona usługa?)


Biadolicie na temat routera, a co z adapterami sieciowymi na tych 6 kompach? W jakim pracują standarcie? Każdy komp powinien mieć kartę wifi w standardzie n.

03.12.2012 09:22

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Problem z internetem kamill1998 0 1.104 24.01.2017 14:10
Ostatni post: kamill1998
Rozwiązany łączy z internetem tylko po resecie rutera, czasem rozłącza w trakcie działania. joasia1234 1 1.759 28.11.2016 19:53
Ostatni post: joasia1234
WIFI Siec niezidentyfikowana - Brak połączenia z internetem Rulonek 0 1.993 28.08.2016 14:12
Ostatni post: Rulonek
Usługa OpenVPNS toxyczny 0 850 25.08.2016 09:56
Ostatni post: toxyczny
Problem z internetem KeeRy 1 1.107 21.07.2016 18:53
Ostatni post: LadyInBlue
Jak połączyć komputer po formacie z internetem? laurka1724 2 2.226 14.02.2016 12:07
Ostatni post: Gotthard1299
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.