![]() |
Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f) +--- Dział: Konfiguracja i optymalizacja Windows 7 (/konfiguracja-i-optymalizacja-windows-7-9-f) +--- Wątek: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. (/okienko-ze-statusem-caps-srcoll-num-44851-t) |
Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - ppaulina23 - 15.04.2015 19:35 Wiecie może jak wyłączyć takie wyskakujące okienka przy włączeniu lub wyłączeniu caps, scroll, num lock: ![]() Jest to dla mnie szczególnie uciążliwe, bo jak używam caps locka podczas gry, pojawia się czarny ekran i dopiero po chwili gra wraca. Tak samo jest ze zmianą głośności podczas grania. Windows 7 Proffesional 64-bit RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - dz1kus - 15.04.2015 22:23 A nie masz przypadkiem zainstalowanych jakichś sterowników szczególnych od klawiatury (dedykowanych)? RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - ppaulina23 - 16.04.2015 00:11 Nie wiem, jak mam to sprawdzić ? W sterownikach klawiatury mam: Standarowa klawiatura PS/2 i Urządzenie klawiatury HID RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - beabea - 16.04.2015 08:09 U mnie takie okienka wyskakują na laptopie Lenovo i odpowiada za to program dedykowany od producenta lapka. RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - ppaulina23 - 16.04.2015 09:53 Też mam Lenovo. Można to wyłączyć ? RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - beabea - 16.04.2015 10:11 Myślę, że można. Jak tylko włączę tamten laptop to sprawdzę i napiszę (nie do końca jest mój, tylko jednego z domowników, ale na pewno będę mogła to sprawdzić, tylko troszkę później ![]() RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - LadyInBlue - 16.04.2015 12:07 U mnie to zniknęło po aktualizacji sterownika klawiatury ![]() RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - beabea - 16.04.2015 17:22 Ech, okazało się, że jednak na tamtym laptopie jest to już od dawna wyłączone i teraz nie mogę znaleźć, co to za program wyświetlał. Znalazłam za to wątek na elektrodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2634355.html#13028337 - możliwe, że właśnie w ten sposób wyłączyłam, a jak nie, to sprawdź, jakie aplikacje i usługi od Lenovo startują z systemem i poszukaj w Google, za co są odpowiedzialne. https://forums.lenovo.com/t5/T400-T500-and-newer-T-series/NumLock-Icon-on-Screen/td-p/308782 - i jeszcze tu coś o tym piszą ![]() @Edit: Już wiem! Przejrzałam w tamtym Lenovo wyłączone usługi, posprawdzałam i za wyświetlanie tych ikon odpowiedzialne są usługi: On Screen Display oraz Lenovo PM Service ( w każdym razie ta pierwsza jest zależna od tej drugiej, ale w zasadzie to ta pierwsza za to odpowiada). Tak więc wystarczy je zatrzymać i ustawić uruchamianie na Wyłączony lub Ręczny oraz odznaczyć w zakładce Uruchamianie (narzędzie konfiguracji systemu). RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - ppaulina23 - 16.04.2015 18:57 Na jednej stronie jak i drugiej jest podane rozwiązanie: "Odpowiem na to pytanie może się komuś przyda : 1.Prawym klawiszem myszy klikamy na pulpicie 2.Wybieramy "rozdzielczość ekranu" 3.Klikamy na "ustawienia zaawansowane" 4.Wybieramy zakładkę "on screen display" 5.Przestawiamy kropeczki na "show ............." 6. OK " i "Go to the panel to adjust resolution (right-click desktop, select "Screen resolution"). Click "Advanced settings". Select "On Screen Display" tab in popup. At the bottom, it shows options for both the CapsLock and NumLock options. Adjust both of these settings to "Show the indicator for a few seconds." Click OK." Podobno działa i jest banalne proste, ale... Wchodzę w "Rozdzielczość ekranu" > "Ustawienia zaawansowane" i nie wiem co dalej. ![]() Jakie "on screen display" ? RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - beabea - 16.04.2015 19:01 Powinno być w usługach: Narzędzia administracyjne -> Usługi. W każdym razie jak uruchomię te usługę, to się wtedy pojawiają owe ikony/okienka na ekranie, a jak ją zatrzymam, to znikają (po restarcie). RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - Meksyk1968 - 16.04.2015 19:07 Jaki to laptop, tylko dokładnie. RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - ppaulina23 - 16.04.2015 19:30 (16.04.2015 19:01)beabea napisał(a): Powinno być w usługach: Narzędzia administracyjne -> Usługi. W każdym razie jak uruchomię te usługę, to się wtedy pojawiają owe ikony/okienka na ekranie, a jak ją zatrzymam, to znikają (po restarcie). Niestety nie znalazłam wśród usług i ich opisów czegoś co by za to odpowiadało... RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - beabea - 16.04.2015 19:36 Hmm, to może w Twoim modelu jest jakoś inaczej. W takim razie podaj jednak dokładny model tego laptopa i/lub ew. zrzut z uruchomionych usług (tylko uruchomione - wystarczy uporządkować wg stanu) albo z zakładki Usługi w oknie narzędzia Konfiguracji systemu po zaznaczeniu: "Ukryj wszystkie usługi Microsoft" (można też z zakładki Uruchamianie). RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - ppaulina23 - 16.04.2015 19:42 (16.04.2015 19:07)Meksyk1968 napisał(a): Jaki to laptop, tylko dokładnie. Lenovo G510. Windows 7 Professional 64-bit SP 1 Karty graficzne: AMD Radeon R7 M265 Service Intel HD Graphics 4600 Procesor: Inter Core i5-4200M CPU 2.50GHz 4 GB RAM ![]() RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - thermalfake - 16.04.2015 22:26 Primo podsunięte rozwiązanie pochodziło ze strony supportu lenovo ale dla urządzeń biznesowych z serii Thinkpad i wcale nie musi być tak samo jak dla innych np IdeaPad. Sporo obracam różnymi sprzętami Lenovo i widać różnice w oprogramowaniu pomiędzy nimi. Nawet pomiędzy różnymi modelami Ideapadów różnie to wygląda. Tutaj jest nawet informacja, będzie widoczna zakładka OSD ale w połączeniu z pakietem Hotkey Features Integration http://support.lenovo.com/us/en/documents/ht080929 https://forums.lenovo.com/t5/W-Series-ThinkPad-Laptops/Solutions-for-CapsLock-NumLock-indicator-always-show-on-the/ta-p/722745 Pytanie czy ten Professional jest fabryczny ? Power Management zainstalowane ? Proszę usunąć i ponownie zainstalować a potem jeszcze raz sprawdzić czy pojawiła się zakładka OSD. RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - ppaulina23 - 17.04.2015 11:18 (16.04.2015 22:26)thermalfake napisał(a): Primo podsunięte rozwiązanie pochodziło ze strony supportu lenovo ale dla urządzeń biznesowych z serii Thinkpad i wcale nie musi być tak samo jak dla innych np IdeaPad. Sporo obracam różnymi sprzętami Lenovo i widać różnice w oprogramowaniu pomiędzy nimi. Nawet pomiędzy różnymi modelami Ideapadów różnie to wygląda. Nie, kupiłam laptopa bez systemu, a Win 7 postawiłam dopiero niedawno. Mówiąc zakładka OSD masz na myśli te okienko ? ![]() Nie widzę nigdzie wśród sterowników Power Management, ale go zainstaluje... Tak na próbę... ![]() RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - thermalfake - 17.04.2015 17:14 Tak, zakładka OSD to On Screen Display. Jedna z ważnych paczek driverów instalowana na sam koniec - kilka razy podawałem kolejność instalacji sterowników http://download.lenovo.com/consumer/mobiles/cagt26ww.exe RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - ppaulina23 - 18.04.2015 17:38 (17.04.2015 17:14)thermalfake napisał(a): Tak, zakładka OSD to On Screen Display. Niestety jestem nowa na forum i system też stawiałam sobie po raz pierwszy. Nie pomyślałam, że kolejność instalacji sterowników ma jakieś znaczenie. Sytuacja po zainstalowaniu sterowników z linku od Ciebie nadal bez zmian... RE: Okienko ze statusem caps, srcoll, num. - thermalfake - 22.04.2015 19:38 Czy poprzednie Power Management zostało odinstalowane, sprzęt przerestartowany czy tylko pobrane i od razu zainstalowane na to co jest ? Bo to jest duża różnica. |