PlayStation 4 zarezerwuje 3,5 GB pamięci dla systemu |
|
Portator Redaktor
Liczba postów: 10.980
|
Post: #1
PlayStation 4 zarezerwuje 3,5 GB pamięci dla systemuWalka pomiędzy konsolami nowej generacji odbywa się jak na razie jedynie na portalach internetowych, bowiem żadne z urządzeń nie jest jeszcze dostępne w sprzedaży. Na początku wielkiego wyścigu Microsoft nie mógł dogonić swojego japońskiego konkurenta z powodu restrykcyjnych zapisów w regulaminie korzystania z konsoli Xbox One - dowiadywaliśmy się między innymi o blokadzie regionalnej oraz konieczności podłączania urządzenia do Internetu kilka razy w ciągu doby. Gigant z Redmond dostrzegł wiele negatywnych opinii na temat swojej konsoli, dzięki czemu korporacja nieco zmiękła i zaoferowała nam lepsze warunki. Sony wraz ze swoim PlayStation 4 od początku wygląda lepiej, szczególnie gdy pomyślimy o nieznacznie lepszej specyfikacji technicznej oraz komfortowych zasadach korzystania z usług oraz gier. Do sieci trafiły właśnie nowe informacje na temat systemu zarządzania pamięcią w konsoli od japońskiego producenta.
Jak się okazuje, 8 GB pamięci GDDR5 zainstalowanej w PlayStation 4 w znacznym stopniu zostanie zarezerwowane dla oprogramowania bazowego. O jakich liczbach mówimy? Według najświeższych doniesień, mniej więcej 4,5 GB pamięci zostanie przeznaczone dla deweloperów tworzących gry, jednak aplikacje będą mogły także korzystać z dynamicznej powierzchni o pojemności od 512 MB do 1024 MB (źródła skłaniają się raczej ku 512 MB). Dodatkowe megabajty zostaną jednak przekazane bibliotekom tylko w sytuacji, gdy system konsoli nie będzie wykorzystywał znacznych pokładów własnej pamięci, która ma wynosić dokładnie 3,5 GB. Powierzchnia dynamiczna będzie składała się z kombinacji pamięci fizycznej oraz wirtualnej, także nie możemy tutaj mówić o wydajności podobnej do kości GDDR5. Wspomniane 4,5 GB pamięci ma być dostępne dla deweloperów "w każdym momencie", a potwierdza to między innymi demo Killzone: Shadow Fall wykorzystujące podobną ilość gigabajtów. Elastyczna powierzchnia o pojemności 512 MB ma być tylko chwilowym "zastrzykiem" dla gry i nie może być traktowana jako pamięć dostępna w każdym momencie. Warto wspomnieć, że poprzednie informacje mówiły o bardzo oszczędnym systemie Sony, który potrzebuje tylko 512 MB zarezerwowanej pamięci GDDR5. Duża powierzchnia dla oprogramowania bazowego może sugerować wiele funkcji działających w tle oraz wyjątkową wydajność systemu w każdej sytuacji. Instalacja 8 GB pamięci GDDR5 pozwoliła Sony na "nonszalanckie" podejście do ilości megabajtów rezerwowanych dla danych aplikacji. W przypadku konkurencyjnego Xboxa One system operacyjny otrzymuje na początku 3 GB zarezerwowanej pamięci. Ma to pozwolić na rozwijanie konsoli przez kolejne kilka lat, ponieważ początkowe braki w powierzchni mogą odbić się czkawką w kolejnych odsłonach systemu. Oczywiście żaden producent nie twierdzi, że ilość pamięci zarezerwowanej dla oprogramowania oraz gier nie ulegnie zmianie w przyszłości - systemy są ciągle rozwijane i mogą potrzebować mniejszej ilości zasobów za kilka tygodni lub miesięcy. Źródło: EuroGamer / Digital Foundry Windows ❼ Forum 27.07.2013 14:37 |
Podobne wątki | ||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post |
News Sony zarabia na PlayStation Plus prawdziwe krocie | Portator | 0 | 775 |
14.01.2015 06:22 Ostatni post: Portator |
News Sony sprzedało już 18,5 miliona Playstation 4 | Portator | 0 | 910 |
07.01.2015 05:56 Ostatni post: Portator |
News PlayStation Network i Xbox Live zablokowane przez hakerów | Portator | 0 | 1.064 |
27.12.2014 06:33 Ostatni post: Portator |
News Wirtualna rzeczywistość nie tylko dla PlayStation | Portator | 0 | 978 |
21.12.2014 06:20 Ostatni post: Portator |
News 20 lat PlayStation | Portator | 0 | 1.031 |
04.12.2014 06:25 Ostatni post: Portator |
News Sony sprzedało już 10 milionów Playstation 4 | Portator | 0 | 705 |
13.08.2014 05:22 Ostatni post: Portator |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Autor: Portator Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek. Zebrano 1 głosów. |