Odpowiedz

[News] Pewnie o tym nie wiesz, a różne firmy już spieniężają emocje internautów

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1

Pewnie o tym nie wiesz, a różne firmy już spieniężają emocje internautów


Można śmiać się, że niektórzy zaklejają taśmą kamerki internetowe w laptopach, ale premiera Windowsa 10 tylko udowodniła, iż trudno w naszych czasach dziwić się tym uczulonym na punkcie swojej prywatności. Kiedy kolejna firma chwali się patentem na system rozpoznawania emocji użytkowników, przy okazji szczycąc z wykorzystywania jej technologii między innymi do reklam profilowanych, można popadać w paranoję.

Nazwa Affectiva pewnie niewielu rodzimym internautom coś powie, ale jest całkiem nieźle kojarzona w świecie. Firma Dostarcza rozwiązania wielu naprawdę ogromnym partnerom, w tym takim gigantom jak Unilever, Kellog's czy CBS. Oferuje im jedną specyficzną i przydatną możliwość dotarcia do szerszej liczby potencjalnych klientów z produktami. Chodzi o rozwiązanie oparte na rozpoznawaniu zmian w mimice fanów PC i porównywaniu ich z przeszło 3 milionami zarejestrowanych wzorców pochodzących od ludzi z całego świata. Z tej bazy czerpie już obecnie blisko półtora tysiąca chętnych.
Pewnie o tym nie wiesz, a różne firmy już spieniężają emocje internautów
Naturalnie same zdjęcia byłyby niczym bez odpowiednich algorytmów analizujących dane, a tutaj Affectiva nazywa się nawet liderem w odczytywania emocji wszelkiej maści komputerowców. Swoje już zrobiła w temacie personalizowania reklam pod daną grupę odbiorców, a także generowania raportów odnośnie reakcji widzów na określone spoty (wystarczy, że wyraziliśmy nieopatrznie zgodę na wykorzystywanie kamerki przez przykładowo animację flash osadzoną na stronie). Teraz celuje w wielbicieli filmów.

Najnowszy patent firmy dotyczy podsuwania użytkownikom specjalnie skrojonych rekomendacji na bazie reakcji emocjonalnych na dotąd obejrzane materiały filmowe. Wspomina się o stracie znaczenia przycisków typu Lubię to! w przyszłości, ponieważ wszystkie filmy dostępne dajmy na to na YouTube czy Hulu miałyby być już wkrótce układane w rankingu emocjonalnym właśnie, tworzonym automatycznie. Po prostu widać czy się komuś coś podobało. Celowanie w tzw. jutuberów nie dziwi, bo oni akurat kamerek nie zaklejają, a wręcz przeciwnie. Jak uda się podpisać kontrakt przykładowo z Netfliksem, wtedy można zacząć myśleć o rozciągnięciu systemu na gry lub aplikacje, również edukacyjne. A że ktoś nie do końca będzie wiedział, co udostępnia? Do tej pory ignorancja mu nie przeszkadzała, dlaczego miałby się przejąć kolejną formą zarobku?

Za: dobreprogramy.pl

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

22.09.2015 05:14

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Asus zaprzecza plotkom o podziale firmy Portator 0 806 29.04.2016 05:12
Ostatni post: Portator
News Microsoft może zamknąć kolejne firmy należące do Microsoft Studios Portator 0 973 09.03.2016 06:47
Ostatni post: Portator
News W Korei Północnej jest tylko 7200 internautów Portator 0 793 30.01.2016 07:26
Ostatni post: Portator
News IE: 370 mln internautów czeka upgrade (lub zmiana). Sprawdź, czy ciebie też Portator 0 886 04.12.2015 06:21
Ostatni post: Portator
News Mechanizmy bezpieczeństwa takie jak HSTS mogą śledzić internautów Portator 0 917 29.10.2015 05:34
Ostatni post: Portator
News Firmy Microsoft i Google zawarły ugodę w sprawie trwających sporów patentowych Portator 0 798 02.10.2015 05:11
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.