Odpowiedz

Nvidia nie była zainteresowana produkcją układu dla PlayStation 4. AMD wygrało walkow

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1
Information 

Nvidia nie była zainteresowana produkcją układu dla PlayStation 4. AMD wygrało walkow


Nvidia nie była zainteresowana produkcją układu dla PlayStation 4. AMD wygrało walkow
Oficjalnie nie zostało to jeszcze potwierdzone, ale w zasadzie już wiadomo, że największym zwycięzcą na rynku konsol do gier jest AMD. Układy tej firmy znalazły się w Wii U (GPU) oraz PlayStation 4 (GPU i CPU), a wszystko wskazuje na to, że także w nowym Xboksie. Rozsądek podpowiada, że rozwiązania firmy z Sunnyvale okazały się najbardziej konkurencyjne, a jednak jej oponenci twierdzą inaczej. Wiceprezes działu technologii w Nvidii -- Tony Tamasi -- stwierdził, że zabieganie o produkcję układów dla konsol najnowszej generacji było dla tej firmy nieopłacalne. Czy w takim razie AMD wygrało walkowerem?

Dzięki pierwszemu Xboksowi i PlayStation 3 zrozumieliśmy ekonomikę tworzenia konsol i towarzyszące temu kompromisy. Produkujemy całą masę rzeczy, więc spojrzeliśmy na konsole jak na koszt alternatywny. Jeśli powiedzmy, zrobilibyśmy konsolę, co musielibyśmy odłożyć na później? Mając ograniczoną liczbę inżynierów i ograniczone możliwości, jeśli firma chce tworzyć układy dla Sony lub Microsoftu, przypuszczalnie zrezygnuje z innych części biznesu. Tak byłoby przynajmniej w przypadku Sony i Nvidii, w zakresie PlayStation 4. AMD widzi w tym interes, Nvidia nie. Podczas negocjacji doszliśmy do wniosku, że nie chcemy angażować się za pieniądze, które są skłonni zapłacić. To zdecydowanie nie jest kwestia technologii.

Z jednej strony trudno nie przyznać racji dyrektorowi Nvidii, w końcu każda firma dbająca o swoje zarobki chce wybierać rzeczy bardziej dla niej opłacalne. Mimo wszystko takie tłumaczenie wygląda trochę jak robienie dobrej miny do złej gry, bo wbrew temu co twierdzi Tamasi, zwycięstwo AMD jest jednak kwestią technologii. W przeciwieństwie do konkurenta, Nvidia nie może obecnie zaoferować zintegrowanego systemu CPU i GPU. Firma z Santa Clara ma co prawda spore doświadczenie w tworzeniu SoC, ale tylko tych dla smartfonów i tabletów. Przygotowanie chipu będącego w stanie zapewnić zadowalającą wydajność w grach następnej generacji pochłonęłoby zapewne dużo czasu i pieniędzy, a tych raczej nie było. Sony i Microsoft nie chciały wydawać dużych kwot na opracowanie podzespołów nowych konsol, bo sytuacja tych firm nie jest obecnie tak dobra, jak w czasach projektowania Xboksa 360 i PlayStation 3. AMD miało już przygotowaną architekturę heterogeniczną z myślą o komputerach osobistych i tabletach. SoC oparte na rdzeiach Jaguar i GCN wymagało prawdopodobnie tylko niewielkiego przystosowania do potrzeb stacjonarnych konsol.

Już w styczniu tego roku przedstawiciele Nvidii wypowiadali się na temat nowych konsol do gier. Dyrektor generalny firmy – Jen-Hsun Huang – stwierdził, że w przyszłości te urządzenia będą musiały wykorzystywać technologie tworzone na rynek komputerów, bo dotychczasowe podejście – projektowanie wyspecjalizowanych układów jedynie na potrzeby konsol – nie jest już opłacalne. Znajduje odzwierciedlenie w praktyce, co widać nie tylko po PlayStation 4, ale także przenośnej konsolce Nvidia Shield.

Trudno nie odnieść wrażenia, że wbrew temu, co zasugerowała wypowiedź Tony'ego Tamasi, firma z Santa Clara żywo interesuje się rynkiem konsol do gier i bardzo chciałaby mieć jakiś udział w obecnej generacji sprzętu, ale nie ma takiej możliwości. Nawiązanie współpracy z Sony lub Microsoftem rzeczywiście mogło być mało opłacalne dla Nvidii, ale raczej niemożliwe, że nie wiązało się to z brakiem stosownej technologii. Ciekawe, czy w takim razie Nvidia zmieni teraz priorytety i będzie chciała zrobić wszystko, by w kolejnej generacji konsol wrócić do gry? Może Projekt Denver przerodzi się w coś więcej niż tylko w procesory dla mikroserwerów.

Źródło: GameSpot

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

15.03.2013 15:52

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Piłka była zbyt okrągła dla Microsoftu, czyli jak Big Data zawiodło w Euro 2016 Portator 0 1.242 26.06.2016 05:02
Ostatni post: Portator
News Nvidia wstrzymuje produkcję niektórych GPU opartych na architekturze Maxwell Portator 0 786 19.04.2016 05:10
Ostatni post: Portator
News Nvidia szykuje się do premiery kart GeForce z rdzeniami Pascal Portator 0 906 11.04.2016 19:56
Ostatni post: Portator
News Nvidia rozwiązała problemy z dostępnością GPU Portator 0 885 29.12.2015 07:15
Ostatni post: Portator
News Nvidia zastosuje w kartach graficznych Pascal pamięć GDDR5X? Portator 0 886 15.10.2015 05:23
Ostatni post: Portator
News Rusza produkcja układów Apple A9 Portator 0 622 13.06.2015 04:50
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.