Odpowiedz

Nvidia Cloudlight - oświetlenie w grach renderowane w czasie rzeczywistym przez serwe

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1
Information 

Nvidia Cloudlight - oświetlenie w grach renderowane w czasie rzeczywistym przez serwe


Nvidia nie przestaje nas zadziwiać swoim eksperymentowaniem z różnymi technologiami. Tym razem postanowiono nam zaprezentować coś o nazwie CloudLight.
Nvidia Cloudlight - oświetlenie w grach renderowane w czasie rzeczywistym przez serwe
Autorami tego projektu jest zaledwie kilku pracowników firmy. CloudLight w założeniu ma nam zaoferować renderowanie oświetlenia w czasie rzeczywistym za pomocą serwerów rozproszonych w chmurze. Pozwoli to na wyświetlanie gier o lepszej jakości grafiki, niż sprzęt, na którym jest ona wyświetlana byłby w stanie udźwignąć. Koncepcja ta została szerzej przedstawiona na poniższym obrazku:
Nvidia Cloudlight - oświetlenie w grach renderowane w czasie rzeczywistym przez serwe



Technologia Cloudlight dzieli się na trzy wersje - Voxel dla tabletów oraz smartfonów, Irradiance Map dla laptopów średniej klasy oraz Photon dla komputerów stacjonarnych o wysokiej wydajności graficznej.

Odbiorca końcowy otrzyma wyrenderowane na serwerach Nvidii oświetlenie, które następnie będzie wyświetlane za pomocą kodeka H.264 z prędkością 30 fps w przypadku dwóch pierwszych rozwiązań. Dla wersji Photon przez sieć zostaną przesłane same "fotony", które następnie komputer połączy z pozostałym obrazem w celu uzyskania finalnego efektu. Niestety, również w tym przypadku otrzymamy zaledwie 30 klatek na sekundę.

Jak to wygląda w praktyce? Możemy zobaczyć efekty pracy zdolnych programistów na poniższym filmie:



Źródło: Tom's Hardware

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

31.07.2013 05:49

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Nvidia wstrzymuje produkcję niektórych GPU opartych na architekturze Maxwell Portator 0 806 19.04.2016 05:10
Ostatni post: Portator
News Nvidia szykuje się do premiery kart GeForce z rdzeniami Pascal Portator 0 934 11.04.2016 19:56
Ostatni post: Portator
News Nvidia rozwiązała problemy z dostępnością GPU Portator 0 901 29.12.2015 07:15
Ostatni post: Portator
News Nvidia przegrywa sprawę dotyczącą rzekomego naruszenia patentów przez Samsunga i Qual Portator 0 754 16.12.2015 06:44
Ostatni post: Portator
News Nvidia zastosuje w kartach graficznych Pascal pamięć GDDR5X? Portator 0 907 15.10.2015 05:23
Ostatni post: Portator
News Język przestaje być barierą, Skype przetłumaczy rozmowę w czasie rzeczywistym Portator 0 716 10.06.2015 04:53
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.