[News] Microsoft pracuje równocześnie nad DirectX 11.3 i 12 | 
            |
| 
		
Portator Redaktor 
Liczba postów: 10.980
	
 
	 | 
	
		
Microsoft pracuje równocześnie nad DirectX 11.3 i 12Microsoft pracuje nad interfejsem programowania DirectX 12, który wprowadzi nowe funkcjonalności oraz pozwoli lepiej wykorzystać potencjał wielordzeniowych procesorów. Jak się okazuje, gigant z Redmond równocześnie pracuje nad DirectX 11.3. 
		DirectX 11.3 ma być kontynuacją DirectX 11, ale wprowadzi funkcjonalności zarówno z Direct3D 11, jak i Direct3D 12. Możemy zatem spodziewać się niższego obciążenia procesora graficznego i wykorzystania pamięci wideo. Nie zabraknie też nowych funkcjonalności przy renderowaniu grafiki. Podczas konferencji Nvidia GAME24, Microsoft ujawnił cztery nowe technologie – nieuporządkowane rasteryzowanie Rasterizer Ordered View, dostęp do bufora Typed UAV Load, rozszerzone tekstury 3D Volume Tiled Resources oraz udoskonalony system rasteryzacji Conservative Raster. Zabraknie jednak optymalizacji pod kątem procesorów wielordzeniowych, a tym samym zmniejszenia narzutu i efektywniejszego wykorzystania ich potencjału. Tą funkcję ma zaoferować właśnie tylko DirectX 12. Dlaczego Microsoft zdecydował się rozwijać równocześnie dwa standardy? Najprawdopodobniej chodzi o zachowanie kompatybilności ze starszymi układami graficznymi i systemami operacyjnymi. DirectX 11.3 będzie wspierany przez starsze grafiki i systemy Windows 8/8.1, natomiast DirectX 12 pojawi się w najnowszych kartach i będą mogli z niego korzystać użytkownicy nowego Windowsa (9). Obydwa API mają zadebiutować pod koniec 2015 roku. Nadal niewiele wiadomo o wsparciu dla nowych interfejsów programowania. Wprawdzie AMD, Intel i Nvidia reklamują swoje układy graficzne zgodne z DirectX 11, jako zgodne również z DirectX 12, ale można tutaj mówić tylko o zgodności programowej, natomiast zgodność funkcyjna najczęściej jest ograniczona do DirectX 11_0 lub DirectX 11_2. Najnowsze karty GeForce GTX 970 i GTX 980 podobno są w pełni zgodne z DirectX 12, natomiast Intel zapowiedział, że dopiero grafika w procesorach Skylake zaoferuje pełną kompatybilność. ![]() Źródło: ComputerBase, AnandTech, za: benchmaek.pl ![]() Windows ❼ Forum 20.09.2014 05:08  | 
| Podobne wątki | ||||
| Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | 
| News Microsoft może zamknąć kolejne firmy należące do Microsoft Studios | Portator | 0 | 1.171 | 
        09.03.2016 06:47 Ostatni post: Portator  | 
    
| News Założyciel 4chan teraz pracuje dla Google | Portator | 0 | 1.060 | 
        09.03.2016 06:42 Ostatni post: Portator  | 
    
| News Apple pracuje nad własnym serialem telewizyjnym | Portator | 0 | 1.111 | 
        16.02.2016 07:06 Ostatni post: Portator  | 
    
| News Apple pracuje nad ładowaniem bez przewodów i mat indukcyjnych | Portator | 0 | 1.006 | 
        30.01.2016 07:16 Ostatni post: Portator  | 
    
| News Plotka: Microsoft pracuje nad wearable dla Cortany | Portator | 0 | 961 | 
        09.11.2015 06:19 Ostatni post: Portator  | 
    
| News Oto usługa, nad którą pracuje sam Bill Gates | Portator | 0 | 885 | 
        24.05.2015 04:55 Ostatni post: Portator  | 
    
| 
                 
                    « Starszy wątek | Nowszy wątek » 
                
                Autor: Portator Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek. Zebrano 1 głosów.  | 
        



![[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]](http://obrazki.elektroda.pl/2089620800_1406976151.png)
 

