Odpowiedz

[News] Gwarancja a system

 
konrad1992
Nowy
Liczba postów: 1
Post: #1

Gwarancja a system


Witam. Na wstępie chciałbym podkreślić, że jestem bardzo zawiedziony firmą Dell, a poza nią firmą http://www.karen.pl oraz komputronik. Kupiłem laptopa przez internet ze strony http://www.karen.pl z zainstalowanym systemem Windows 7HP 64-bit. Jednocześnie otrzymałem fakturę z komputronika. Od jakiegoś czasu mój laptop(Dell inspiron n 5110) w ogóle nie chciał się uruchomić. Dzwoniąc do Della otrzymałem instrukcje, aby uruchomić testy podzespołów, które niestety nic nie wykazały. Pan do którego się dodzwoniłem powiedział, że firma Dell nie jest odpowiedzialna za oprogramowanie (to rozumiem), ale dzwoniąc do sklepu otrzymałem informację, że Karen jest tylko pośrednikiem, który może przekazać laptopa do naprawy producentowi. Czyli pozostałem bez nadziei na naprawę. Nie zrobiłem żadnej płyty recovery, ale backup dell data safe 2.0 czy coś takiego również nie dało się uruchomić mimo zrobionej kopii plików. Chciałbym się dowiedzieć kto jest odpowiedzialny za zainstalowanie systemu i czy mogę w jakiś sposób domagać się płyty Windowsa? Nie po to płaciłem za oryginalny system, żeby nie móc go sobie samemu zainstalować. Laptopa zaniosłem do serwisu w Poznaniu i Pan za instalację zaśpiewał sobie 100 zł. Laptopa jeszcze nie otrzymałem, ale podobno udało się odzyskać dane z dysku. Czy mogę się w takiej sytuacji domagać zwrotu poniesionych kosztów? Proszę o jak najszybszą odpowiedź

15.01.2012 15:43

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #2

RE: Gwarancja a system


W odpowiedzi na pytania już wyjaśniam.
Nie wiadomo czy jest to usterka programowa czy jednak sprzętowa. Żeby to stwierdzić produkt musi pojechać na serwis producenta. Ani sprzedawca ani gwarant po pierwsze nie mają obowiązku zabezpieczenia danych przed utratą wymiana dysku/reinstalacja - jest to rola użytkownika - ważne dane powinno się archiwizować także na innych nośnikach gdyż dyski mechanicznie nie są w 100% bezawaryjne. O ile sam system się posypał odzysk danych można wykonać samemu przy pomocy systemów ratunkowych live-cd. Jeśli nie umiesz sobie tego zrobić idziesz na odpłatną archiwizację do dowolnego serwisu. Po drugie nie mają obowiązku wydawać nieodpłatnie nośników z fabrycznym systemem. Sprzedaje się licencję na sam system. Nie jest to tożsame z tym, że musi być ona na jakimkolwiek nośniku - nawet na dysku twardym. Producenci udostępniają ją na partycji recovery i Twoim zadaniem jest wykonanie takiej kopii na płytach. Jeśli nie chcesz nie musisz jej robić ale lepiej jest to zrobić jak najszybciej bo system lub sprzęt a to do siebie lubi paść. Tym bardziej po gwarancji boli utrata fabrycznego systemu. Przypadek kiedy muszą odtworzyć na dysku fabryczny system to taki w którym dysk twardy się posypie i na tym definitywnie się kończy. Wszelkie niejasności w tym względzie reguluje karta gwarancyjna którą należałoby przeczytać oraz instrukcja obsługi, w której pisze jakie kroki należy podjąć zaraz poi zakupie sprzętu. Z doświadczenia wiem, że praktycznie nikt tam nie zagląda a jeśli sprzęt był kupowany online to nawet nikt nie wspomni o konieczności utworzenia zapasowego systemu. Także nie tylko moim zdaniem nie masz nawet co uderzać do kogokolwiek o zwrot kosztów. Firmy postąpiły prawidłowo - sprzedawca chcąc odesłać sprzęt na naprawę gwarancyjną oraz sam gwarant. A to, że go całkiem gdzie indziej zaniosłeś to już inna bajka. Założę się że pan za 100zł postawi ci niefabryczny system z nośnika oem (bo niby skąd by miał mieć do każdego lapka recovery), doinstaluje sterowniki i zrobi aktywację.

Kopia plików i kopia fabrycznego systemu nie jest tożsama ze sobą.
Także jeśli usterka nie nastąpiła z winy sprzętu (odrzucona reklamacja) to odpowiedzialność instalacji/naprawy systemu spoczywa na Tobie a jeśli sam tego nie potrafisz lub utraciłeś możliwość przywrócenia fabrycznego systemu można zrobić to odpłatnie w dowolnym serwisie, tym gwarancyjnym także (jednak u nich zawsze jest to drożej).
Moja rada była by taka bo też przerabiałem serwis Dell'a (pozytywnie). Trzeba im było koniecznie go wysłać mimo braku błędów w programach testowych. Ja się uparłem bo miałem podobną sytuację i mi go przyjęli. Okazało się, ze kość ram była walnięta czego nie pokazywał żaden program diagnostyczny ani nawet memtest86.
Chciałem tylko jeszcze dodać, że modele biznesowe Dell'a posiadają od razu nośniki z systemami. Seria Inspiron się do nich nie zalicza.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.01.2012 16:31 przez thermalfake.)

15.01.2012 16:23

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.