Odpowiedz

Nie potrafimy rozpoznać wiadomości phishingowej

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1
Information 

Nie potrafimy rozpoznać wiadomości phishingowej


Przestępcy nierzadko podsyłają nam wiadomości rzekomo od naszego banku, prosząc o wrażliwe dane. Jak często dajemy się na to nabrać?
Nie potrafimy rozpoznać wiadomości phishingowej
W maju tego roku O+K Research przeprowadził dla Kaspersky Lab badanie dotyczące phishingu. Jego wyniki pokazują, że zdecydowana większość wiadomości phishingowych jest dostarczana za pośrednictwem poczty elektronicznej lub portali społecznościowych, bo to obecnie najpopularniejsze środki komunikacji. 86 proc. użytkowników komputerów PC regularnie sprawdza swoją pocztę e-mail, a 73 proc. komunikuje się za pośrednictwem portali społecznościowych. 54% użytkowników regularnie rozmawia przez internet za pomocą swoich smartfonów.

Jednocześnie 50 proc. respondentów przyznało, że nie potrafi rozpoznać wiadomości phishingowej lub spreparowanej strony internetowej.

Cyberprzestępcy, którzy wykorzystują phishing jako narzędzie do kradzieży danych, są głównie zainteresowani uzyskaniem nieautoryzowanego dostępu do kont na portalach społecznościowych, kont w systemach bankowości online oraz systemach płatności, jak również w sklepach internetowych. Według Kaspersky Lab w czerwcu celem 68% wiadomości phishingowych związanych z takimi serwisami była kradzież danych.

Wyniki stanowią bezpośredni dowód na to, że metoda wykorzystująca masowe wysyłki przynosi efekty: około połowa respondentów badania O+K Research przyznała, że trafiła już na podejrzaną korespondencję na portalach społecznościowych i w poczcie e-mail. 47 proc. użytkowników komputerów PC otrzymało wiadomość z podejrzanym odsyłaczem lub załącznikiem, a 29 proc. respondentów dostało wiadomość wysłaną w imieniu banku, portalu społecznościowego lub innego portalu wyglądającego na wiarygodny.

Ponadto, 26 proc. użytkowników przyznało, że ich komputery zostały zainfekowane w wyniku otworzenia załącznika do wiadomości, a 13 proc. respondentów podało osobiste oraz finansowe dane na podejrzanych stronach.

Dość wysoki odsetek użytkowników padł ofiarą ataków phishingowych na swoje urządzenie mobilne. 24 proc. użytkowników tabletów i 18 proc. właścicieli smartfonów otrzymywało korespondencję zawierającą podejrzane odsyłacze i załączniki. Odpowiednio 14 i 11 proc. respondentów dostało wiadomości wysłane w imieniu banku lub portalu społecznościowego.

Źródło: Kaspersky Lab
Fot.: Dreamstime

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

04.09.2012 15:15

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Putin szyfrowaniu wiadomości mówi „niet” Portator 0 1.244 24.06.2016 05:30
Ostatni post: Portator
News Microsoft, Google i Yahoo tworzą nowy standard szyfrowania wiadomości e-mail Portator 0 944 22.03.2016 06:01
Ostatni post: Portator
News Wiadomości w wirtualnej rzeczywistości Portator 0 869 20.02.2016 06:48
Ostatni post: Portator
News Apple może odszyfrować wiadomości korzystających z iCloud Portator 0 860 26.01.2016 07:21
Ostatni post: Portator
News Outlook zainfekuje ci komputer nawet, gdy nie klikniesz w szkodliwą wiadomości Portator 0 984 23.12.2015 06:35
Ostatni post: Portator
News Facebook nie potrzebuje twojej twarzy, by cię rozpoznać Portator 0 676 25.06.2015 05:26
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.