Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Counter Strike 1,6 tearing (efekt połącznia 2 klatek grafiki) - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Software (/software-27-f)
+---- Dział: Gry (/gry-29-f)
+---- Wątek: Counter Strike 1,6 tearing (efekt połącznia 2 klatek grafiki) (/counter-strike-1-6-tearing-efekt-polacznia-2-klatek-grafiki-7903-t)



Counter Strike 1,6 tearing (efekt połącznia 2 klatek grafiki) - atomic - 20.07.2010 22:13

Witam

Mam problem z grafiką w grze Counter Strike 1,6. Tzn. pojawia się tearing, czyli obraz wygląda jakby był złożony z 2 klatek, dość niedokładnie i pojawia się pasek w połowie, który jest lekko poszarpany. Widoczny najlepiej podczas zmiany kata widzenia w grze z góry na dół lub odwrotnie.

Sprzęt:

//Monitor CRT
//Laptop Asus K70IO:
*Grafika GeForce GT 120M 1GB
*Procesor Intel Core 2 Duo 2,2 GHz
*Ram 4GB
//Windows 7

Problem pojawia się tylko podczas wyłączonej synchronizacji pionowej.

Macie może jakiś pomysł jak temu zaradzić?
Sterowniki są najnowsze, więc na pewno nie jest to wina sterów.


RE: Counter Strike 1,6 tearing (efekt połącznia 2 klatek grafiki) - StoProcent - 20.07.2010 22:51

A jak z innymi grami ?


RE: Counter Strike 1,6 tearing (efekt połącznia 2 klatek grafiki) - ihatebuffering - 21.07.2010 09:38

atomic Synchronizacja pionowa jest między innymi do uniknięcia takich efektów obocznych, po prostu zostaw ją włączoną.


RE: Counter Strike 1,6 tearing (efekt połącznia 2 klatek grafiki) - atomic - 21.07.2010 11:13

No właśnie nie mogę zostawić jej włączonej.
Sama ona powoduje lekkie opóźnienia w reakcji sprzętu wskazującego, które są niby nie do wyłapania jednak dla mnie różnica jest kolosalna. W dodatku obniża ona wartość fps. Niby w grze jest napisane, że tych fpsów jest 100, ale z doświadczenia czuje, że to 100 nie jest, z resztą jak wyłączę Vsync to dopiero czuć tą różnicę.

Nie wiem jak w innych grach, bo nie gram w żadne inne, które wymagałby tak wysokich wartości odświeżania.

Pobawiłem się trochę zaawansowanymi ustawieniami karty graficznej i efekt tearingu staje się coraz mniej widoczny, jednak jeśli ktoś ma jakieś pomysły to zachęcam.