Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
News Ubrani w technologię - jest nas coraz więcej - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: News Ubrani w technologię - jest nas coraz więcej (/ubrani-w-technologie-jest-nas-coraz-wiecej-50116-t)



Ubrani w technologię - jest nas coraz więcej - Portator - 25.05.2016 05:26

Gadżety ubieralne, czyli wearables, stają się coraz popularniejsze. Inteligentne zegarki czy opaski zaczynają wyglądać stylowo, a równocześnie zyskują na funkcjonalności. Nie tylko powiadamiają nas one o wiadomościach, które przyszły na smartfona, ale też monitorują naszą aktywność i pomagają w osiąganiu wyznaczonych celów. To wszystko właśnie sprawiło, że coraz częściej decydujemy się na zakup takich urządzeń.
[Obrazek: 622e4bb0124c9cdcc6b90e7f8fb42c2ff274f1cc.jpg]
Firma IDC opublikowała raport, z którego wynika, że sprzedaż ubieralnych gadżetów w pierwszym kwartale tego roku jest większa o 67,2 proc. niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Łącznie w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku swoich nabywców znalazło 19,7 mln takich urządzeń (a w I kw. 2015 roku tylko 11,8 mln).

Liderem rynku wearables pozostaje firma Fitbit, która zanotowała ponad 25-procentowy wzrost zainteresowania swoimi produktami. Za nią uplasowało się Xiaomi, a na najniższym stopniu podium stanęło Apple. Wśród liczących się producentów firma IDC wymienia także firmy Garmin, Samsung i BBK. Dokładne wyniki – w tabelce poniżej:

„Rynek wearables dynamicznie się rozwija i dojrzewa. Gadżety, które dzisiaj są dostępne na rynku wyprzedzają o kilka klas te, które widzieliśmy jeszcze kilka lat temu. Ewoluowały forma, funkcjonalność i stylistyka. Powoli jednak sektor staje się zatłoczony, przez co nowi gracze będą mieli utrudnione zadanie, by osiągnąć sukces” – podsumował Ramon Llamas z IDC.
[Obrazek: wearables-2016-tabelka.jpg]
Źródło: VentureBeat, IDC, za: benchmark.pl