![]() |
News Wyłudzenie metodą „na pracownika Microsoftu” - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: News Wyłudzenie metodą „na pracownika Microsoftu” (/wyludzenie-metoda-%E2%80%9Ena-pracownika-microsoftu%E2%80%9D-50115-t) |
Wyłudzenie metodą „na pracownika Microsoftu” - Portator - 25.05.2016 05:23 „Twój klucz licencyjny Windows wygasł i konieczny jest kontakt telefoniczny ze wsparciem technicznym firmy Microsoft” – taki komunikat imitujący okienko aktualizacji systemu wyświetlany jest na komputerach zainfekowanych nowym złośliwym oprogramowaniem, o którym poinformowały firmy ANZENA i IT Malwarebytes.
![]() Jeżeli ofiara faktycznie zadzwoni pod podany numer, osoba po drugiej stronie podająca się za pracownika Microsoftu poinformuje ją, że odblokowanie komputera będzie kosztowało 250 dolarów. Na razie atakowani są przede wszystkim użytkownicy z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Kanady, ale niewykluczone, że podstępne rozwiązanie pojawi się też w Polsce. Jak dochodzi do takiej infekcji? Złośliwe oprogramowanie jest rozprowadzane pod postacią dodatku do aplikacji typu adware. Co zrobić, gdy padnie się ofiarą? Na pewno nie należy opłacać haraczu, który nawet nie daje pewności, że pliki zostaną odblokowane. Trzeba pamiętać, że Microsoft nigdy nie oferuje tego typu płatnego wsparcia. Aby uchronić się przed skutkami takich ataków warto też regularnie wykonywać kopie zapasowe. Jak widać, wyłudzenia „na wnuczka” czy „na afrykańskiego księcia” znalazły godnego następcę. Cyberzagrożenia czyhają na każdym kroku, dlatego też zanim przekaże się komukolwiek pieniądze czy dane logowania, należy to dobrze przemyśleć i upewnić się, że nie wpadliśmy w zastawioną przez cyberprzestępców pułapkę. „Wyłudzenia «na support» będą zwiększać swą wiarygodność, bo iluzja uzyskiwania wsparcia w trudnej, niezawinionej przez użytkownika sytuacji («jakiś problem z Windows») jest z oczywistych względów atrakcyjniejsza, niż uczucie «właśnie zrobiłem coś głupiego» i strach wywołany zaszyfrowaniem danych. Jak z nimi walczyć? Stawiając na edukację i budowanie świadomości użytkowników” – podsumowuje firma ANZENA w swoim komunikacie. Źródło: ANZENA, za: benchmark.pl |