Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
News Reklamy nie będą już priorytetem Google - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: News Reklamy nie będą już priorytetem Google (/reklamy-nie-beda-juz-priorytetem-google-48038-t)



Reklamy nie będą już priorytetem Google - Portator - 21.11.2015 06:57

Obecnie większość przychodów (a uściślając: 89 proc.) dla firmy Google generowana jest z reklam. Internetowy gigant nie zamierza odpuszczać, ale jednocześnie chce przenieść z nich największy nacisk na sektor chmurowy. Google wprawdzie stawia tam dopiero pierwsze kroki, ale jednocześnie jest przekonane, że to on jest przyszłością branży technologicznej.
[Obrazek: 84f9e4185002c5fdf3a5579b04b45a807de7a148.jpg]
Pierwszym krokiem do realizacji celu będzie utworzenie jednej marki, pod którą znajdą się wszystkie chmurowe usługi giganta, a więc Google for Work, Cloud Platform oraz Google Apps. – „Nowy biznes połączy produkty, inżynierię i marketing, pozwalając nam na działania w bardziej zintegrowany i skoordynowany sposób” – powiedział dyrektor generalny firmy, Sundar Pichai.

W szeregach firmy Google pojawiła się nawet ostatnio dobrze znana w Dolinie Krzemowej Diane Greene. Przez 10 lat zarządzała ona przełomowym dla usług chmurowych VMware.

Firma Google spodziewa się, że jej przychody z sektora chmurowego przewyższą wpływy z reklam już w 2020 roku. To śmiałe stwierdzenie, ale jednocześnie wcale nie tak oderwane od rzeczywistości. Jego słuszność potwierdzają przykłady firm Microsoft i Amazon, które ostatnio także mocniej stawiają na chmurę i których zyski rosną w bardzo szybkim tempie.

Niemniej przed firmą Google jeszcze długa droga. Wystarczy wspomnieć, że przychody z sektora chmurowego w jej raportach finansowych wciąż ukryte są w grupie „pozostałe”, która stanowi zresztą bardzo niewielką część wpływów. Uważacie, że gigantowi może się udać taki manewr czy też – cóż – chodzi on z głową w chmurach?

Źródło: The Verge, Engadget, Google Blog, za: benchmark.pl