News Google chce szybszej, otwartej mobilnej sieci WWW - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: News Google chce szybszej, otwartej mobilnej sieci WWW (/google-chce-szybszej-otwartej-mobilnej-sieci-www-47495-t) |
Google chce szybszej, otwartej mobilnej sieci WWW - Portator - 08.10.2015 05:19 Szybsza, otwarta mobilna sieć WWW – oto najnowszy cel firmy Google. Aby był on możliwy do zrealizowania gigant powołał do życia inicjatywę Accelerated Mobile Pages.
Smartfony i tablety są teraz właściwie najważniejszymi urządzeniami, z poziomu których użytkownicy otrzymują dostęp do różnego rodzaju informacji. I choć wielu wydawców kładzie na rozwiązania mobilne coraz większy nacisk, to jednak korzystanie z Internetu za pośrednictwem przenośnych urządzeń często bywa frustrujące – strony ładują się długo lub niepoprawnie. To zaś męczy zarówno samych użytkowników, jak i wydawców, którzy mają przez to ograniczone możliwości osiągania przychodów i docierania do konsumentów. Aby zmienić ten stan rzeczy firma Google utworzyła otwartą inicjatywę Accelerated Mobile Pages. Ma ona dwa główne cele. Po pierwsze, znacząco poprawić wydajność mobilnej sieci WWW – sprawić, by strony internetowe z wieloma treściami multimedialnymi współpracowały z „inteligentnymi” reklamami i ładowały się natychmiastowo. Po drugie zaś doprowadzić do tego, by ten sam kod działał na wielu platformach i urządzeniach i w efekcie zawartość strony pojawiała się równie szybko, niezależnie od używanego modelu smartfona czy tabletu. Bazą projektu Accelerated Mobile Pages jest technologia AMP HTML – nowy otwarty framework pozwalający na tworzenie lekkich stron internetowych. Pierwszymi partnerami technologicznymi, którzy chcą wdrożyć to rozwiązanie do swoich serwisów są Twitter, Pinterest, WordPress, Chartbeat, Parse.ly oraz LinkedIn. Z czasem lista ma się dynamicznie wydłużać. Przynajmniej tego życzy sobie Google i życzyć moglibyśmy sobie i my. Źródło: Google Polska Blog, za: benchmark.pl |