Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
News Apple najdroższą marką na świecie w 2015 roku - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: News Apple najdroższą marką na świecie w 2015 roku (/apple-najdrozsza-marka-na-swiecie-w-2015-roku-47472-t)



Apple najdroższą marką na świecie w 2015 roku - Portator - 06.10.2015 05:42

Apple jest najbardziej wartościową marką 2015 roku. Firma z Cupertino wyprzedza Google’a, a w pierwszej dziesiątce znajdziemy jeszcze Microsoft, IBM, Samsunga i Amazon. W całym zestawieniu znajdziemy około dwudziestu firm powiązanych z branżą IT. Ponad połowa wszystkich przedsiębiorstw z rankingu została założona w państwach Ameryki Północnej, oczywiście główne w USA.
[Obrazek: apple120.jpg]
Trzeci raz z rzędu Apple jest najbardziej wartościową marką na świecie. Według nowego rankingu Global Brands, jej cena to ponad 170 mld dolarów. Firma z Cupertino zaliczyła wzrost wartości aż o 43 procent. Drugi w rankingu jest Google, który może pochwalić się wynikiem 120 mld, o 12 procent wyższym niż w ubiegłym roku.

Na czwartym miejscu wylądował Microsoft (67,7 mld), piątą pozycję okupuje IBM (65 mld), siódmy jest Samsung (45,3 mld), a dziesiąty Amazon (38 mld). W pierwszej dwudziestce mamy jeszcze Intela (pozycja 14., 35,4 mld), Cisco (15., 29,9 mld), Oracle (16., 27,3 mld) i HP (18., 23 mld). Największy wzrost wartości ze wszystkich firm dostępnych w rankingu odnotował Facebook – marka warta jest obecnie 22 mld dolarów, czyli o 54 procent więcej rok do roku.

W zestawieniu pojawiło się pięć nowych firm, z czego dwie powiązane są z rynkiem IT. Chodzi o PayPal (miejsce 97.) oraz Lenovo (miejsce 100., a więc zamyka zestawienie). Co ciekawe, marki technologiczne odpowiadają za nieco ponad jedną trzecią (33,6 procent) łącznej wartości wszystkich podmiotów obecnych w rankingu.
[Obrazek: ranking582.jpg]
Źródło: InterBrand.com, za: PcLab.pl