Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
W koszu BlueScreen: Problem codzienny - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Forum (/forum-1-f)
+--- Dział: Kosz (/kosz-3-f)
+--- Wątek: W koszu BlueScreen: Problem codzienny (/bluescreen-problem-codzienny-44969-t)



BlueScreen: Problem codzienny - Siemion - 23.04.2015 17:30

Witam

Mam pewien problem z BlueScreenem. Mogę jedynie dać zdjęcie, bo jestem tylko gimnazjalistą i nie wiem o co z nim chodzi. Blue screen występuje jakoś tak od prawie 6 lat. Przyzwyczaiłem się do niego, ale tu pojawia się problem, bo w ważnych chwilach pojawia blue screen co bardzo mnie denerwuje.

Komputer miał 2-3x formata i miał wymieniony RAM oraz była zmiana systemu z Win XP na Win 7.

P.S. Da się tu wrzucić zdjęcie jako załącznik?

Edit 1: Minidump pusty

Edit 2: http://www.img.pl/Dcfh <--- link


RE: BlueScreen - GamerPL - 23.04.2015 17:36

Pliki minidump z C:\Windows\minidump
Zaraz thermal tu wpadnie i oto samo poprosi Zacieszacz

No to mogą być screeny też dużo mówią Cwaniak


RE: BlueScreen - thermalfake - 23.04.2015 22:08

A skąd wiesz co napiszę ? Nie dałem Ci przyzwolenia na skracanie mojego nicka. Więc spróbuj raz jeszcze to się przekonasz.
Czytelna fotka najlepiej jakby została wrzucona na dowolny serwer hostujący zdjęcia a tu tylko wstawka w znacznik img.
Brak plików zawierających wycinek pamięci jądra systemowego podczas błędu wynika z
- przeniesienie pliku wymiany pagefile.sys z partycji systemowej na inną partycję lub jego usunięcie
- mniejszy niż rozmiar pamięci ram
- wyłączona usługa Windows Error Reporting (usługa raportowania błędów systemu windows)
- plik wymiany nie jest zarządzany przez system

Czyli trzeba wejść sobie do zaawansowanych ustawień systemu, ustawienia wydajności, zakładka zaawansowane, opcja zmień i sprawdzić to o czym napisałem. Natomiast w usługach (services.msc) sprawdzić czy powyższa usługa ma automatyczny start i jest obecnie uruchomiona.

Niżej zrzut ekranowy z domyślnych opcji uruchamiania i odzyskiwania w zaawansowanych opcjach systemu

[Obrazek: ZsSNP6R.jpg]


RE: BlueScreen: Problem codzienny - thermalfake - 03.05.2015 00:03

Wracając do tematu i wrzuconego jedynie screena. Z samego kodu błędu zupełnie nic nie wyczaruję. Na podstawie zawartych informacji ogólnych i z pierwszego argumentu - 0x8D oznacza to tyle co zostało opisane
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff559014%28v=VS.85%29.aspx
Sam błąd uszkodzonych list bądź wpisów PFN może być spowodowany przez wadliwie działający sterownik, błąd sprzętowy - pamięć ram albo płyta główna.
Mając przed sobą minizrzut jestem w stanie określić co się działo podczas bsodu, jaka była konfiguracja sprzętowa, jakie załadowane sterowniki i informacje o nich, czy zainstalowany jest przynajmniej SP1.
Więc rzeczy do zrobienia to
- zrewidowanie tego o czym pisałem już wcześniej;
- wykonanie kilku godzinnego memtestu;
- wykonanie weryfikacji sterowników - o ile nastąpią podczas pracy błędy wtedy zostanie wygenerowany bsod a do tego jeśli będzie wszystko grało z plikiem wymiany i usługą raportowania błędów co masz sprawdzić to szybciej dojdziemy do celu

Cytat:- Kliknij Start, wpisz cmd a potem verifier.exe
- Zaznacz opcję "Utwórz ustawienia niestandardowe".
- Kliknij "Wybierz indywidualne ustawienia z pełnej listy".
- Zaznacz opcje -> Pula specjalna - Śledzenie puli - Wymuszanie sprawdzenia IRQL.
- Kliknij "Wybierz nazwy sterowników z listy" po czym chwilę czekamy.
- Zaznaczamy wszystkie sterowniki nie pochodzące od Microsoft (sortujemy wg kolumny Dostawca).
- Klikamy zakończ, uruchamiamy ponownie komputer i czekamy pracując sobie na złe lub dobre wieści czy system się wysypie bsodem czy nie, sugeruję dobre kilka godzin.
- Wpisujemy verifier.exe /reset aby zakończyć diagnostykę sterowników i uruchamiamy sprzęt ponownie.



RE: BlueScreen: Problem codzienny - thermalfake - 11.05.2015 21:40

Zamykamy ze względu na brak zaangażowania w wątku ze strony autora.