Bluescreen na laptopie HP - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f) +--- Dział: Konfiguracja i optymalizacja Windows 7 (/konfiguracja-i-optymalizacja-windows-7-9-f) +--- Wątek: Bluescreen na laptopie HP (/bluescreen-na-laptopie-hp-44552-t) |
Bluescreen na laptopie HP - Michcios - 23.03.2015 14:08 Witam, od kilku dni na laptopie HP bluescreen pojawia się coraz częściej. Zrobiłem zrzut ekranu z Bluescreen View i część skopiowałem do notatnika. Proszę o pomoc. Chciałbym uniknąć reinstalacji systemu. Zrzut ekranu z programu: Skopiowane: Kod: 032215-65567-01.dmp 2015-03-22 22: 26: 58 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x00000050 fffff881`775a05a0 00000000`00000000 fffff880`066dbc75 00000000`00000005 ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+74ec0 NT Kernel & System Microsoft® Windows® Operating System Microsoft Corporation 6.1.7601.18741 (win7sp1_gdr.150202-1526) x64 ntoskrnl.exe+74ec0 C: \Windows\MiniDump\032215-65567-01.dmp 4 15 7601 262 144 2015-03-22 22: 34: 14 RE: Bluescreen na laptopie HP - GamerPL - 23.03.2015 16:11 Na chwilę obecną Memtest 86+ Crystal disk info Victoria(opcjonalnie) Hd tune (zeskanować sektory) RE: Bluescreen na laptopie HP - Michcios - 23.03.2015 20:59 A czy mógłbym prosić o jaśniejszą odpowiedź, bo to wszystko niewiele mi mówi :-/ RE: Bluescreen na laptopie HP - thermalfake - 25.03.2015 00:09 Tematów z bsodami jest tu multum. Przed napisaniem wystarczyło wejść w dowolny z nich i zobaczyć jak to wygląda. Nikt wróżką nie jest i z samego zrzutu nie postawi diagnozy. Także proszę spakować wszystkie pliki dmp z c:\windows\minidump i podesłać link do pobrania celem analizy. Cytat:A czy mógłbym prosić o jaśniejszą odpowiedź http://www.lmgtfy.com/?q=memtest+poradnik Link podawany wielokrotnie na forum z pełnym opisem aplikacji Victoria http://traxter-online.net/mhdd-victoria-diagnostyka-hdd/ Najlepiej odpalić to z pakietu bootowalnego hirens'a -> http://www.hirensbootcd.org Cytat:Crystal disk info Wszystkie funkcjonalności posiada Victoria i najlepiej ze wszystkich wypada pod względem wielu funkcji. RE: Bluescreen na laptopie HP - Michcios - 25.03.2015 22:06 Póki co wykonałem memtest86+: Test wykonałem. Leciał 1,5h. Wykonał się całościowy test (Pass). Wyniki. Wyskoczył jeden błąd: TST 3 Pass 0 Failing Address 00142bd5e20 - 5163,3 MB Good c2bd5e20 Bad c2bd5f20 Err-Bits 00000100 Count 1 CPU 0 A dane ogólniejsze: CPU Temp 72 C RAM: 665 MHz (DDR3-1330) - BCLK:99 Timings: CAS 6-6-6-20 @ 64-bit Mode Pass: 1 Errors: 451 Coś z tego wynika? Czy mam wykonać powyższe? RE: Bluescreen na laptopie HP - thermalfake - 25.03.2015 22:19 W jakiej konfiguracji jest ten laptop, jaki model ? Jedna kość SO-DIMM czy więcej ? Przy dwóch kościach test trzeba powtórzyć dla każdej z osobna. Takich pętli zwyczajowo powinno się wykonać przynajmniej kilka na parę godzin. Zacząć od podmiany pamięci bo widać wali błędami. Jeśli bsody nadal będą się pojawiać wtedy minizrzuty dmp trzeba niestety podesłać. RE: Bluescreen na laptopie HP - Michcios - 04.04.2015 20:19 Na razie zamawiam pamięć. Wymienię i zobaczymy. W razie czego będę dalej się odzywał. Wymieniłem kość pamięci. Memtest nie wykazał żadnych błędów. Rozumiem, że w związku z tym mam podesłać jakieś kolejne pliki (dmp?). Czy mogę prosić o instrukcje co mam dokładnie zrobić? RE: Bluescreen na laptopie HP - thermalfake - 14.04.2015 16:14 Nie róbcie z siebie aż takich ofiar. Przejrzyj kilka losowych wątków w tym dziale to zobaczysz co jest potrzebne. RE: Bluescreen na laptopie HP - Michcios - 14.04.2015 16:41 Problem polega tylko na tym, że mam w tej chwili chore dziecko a przeglądanie wymaga czasu. Oczywiście jeśli nie da się inaczej, to tak zrobię, ale gdybyś napisał mi co i jak, to pewnie byłoby dużo szybciej. OK. Jak rozumiem teraz mam podesłać plik .dmp. Tak? Plik minidump: http://www.filedropper.com/041415-47424-01 (ten jest najnowszy) Wrzucam na wszelki wypadek dwa wcześniejsze: http://www.filedropper.com/041315-41184-01 http://www.filedropper.com/041315-46160-01 Robię update. Skorzystałem z punktu przywracania systemu. Póki co bluescreeny nie wyskakują. Czy moje pliki minidump przeanalizowaliście? RE: Bluescreen na laptopie HP - thermalfake - 16.04.2015 22:33 Dopiero przez weekend analiza. RE: Bluescreen na laptopie HP - Michcios - 19.04.2015 15:45 Czekam niecierpliwie na wyniki analizy. RE: Bluescreen na laptopie HP - thermalfake - 25.04.2015 19:36 Linki nieaktywne. RE: Bluescreen na laptopie HP - Michcios - 26.04.2015 19:07 Wrzuciłem jeszcze raz. Na ten moment link jest aktywny: http://www.filedropper.com/041415-47424-01 RE: Bluescreen na laptopie HP - thermalfake - 28.04.2015 17:55 Drogi użyszkodniku Przejrzałem bsod, nie robiłem dogłębnego debuga ale z tego co widzę OBOWIĄZKOWO proszę zaktualizować sterowniki. Nowsze aktualizacje systemowe wpływają na pracę poszczególnych sterowników i ogólną stabilność systemu również a te jak na lekarstwo aktualne - nic oprócz oprogramowania antywirusowego nie było nowsze jak 2011r. Bardzo skrótowo bsod - wywala go intelowski sterownik grafiki. Cytat:BugCheck Info: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (50) Proszę odczytać sobie model laptopa (bądź nr SKU) od spodu ponieważ nie mogłem wyciągnąć takich informacji ze zrzutu pamięci jądra. Strona supportu jest poniżej, wpisując to co znajdziesz z naklejki znamionowej http://www8.hp.com/pl/pl/drivers.html Zakładka oprogramowanie i sterowniki - opcja nr 1 automatycznego wyszukania nowszych wersji. To na razie tyle. RE: Bluescreen na laptopie HP - Michcios - 28.04.2015 19:13 Dziękuję za analizę i za cenne informacje. Brak aktualizacji sterowników wynika z tego, że od początku nie działały narzędzia HP a support się od tego odciął. Dodam, że bluescreeny przestały występować, kiedy skorzystałem z punktu przywracania systemu. Rozumiem, że był właśnie konflikt na linii sterowniki i aktualizacje windows. Mam w związku z tym pytanie - które aktualizacje należy instalować a których nie? Czy tylko Critical Updates? RE: Bluescreen na laptopie HP - thermalfake - 28.04.2015 19:43 Napisałem prosto i wyraźnie - proszę zrobić najpierw aktualizację sterowników - support umożliwia to prostą drogą przez automatyczne wyszukanie nowszych driverów. Bez tego ciągle będą jakieś problemy. W temacie łat systemowych ustaw sobie WU tylko do wyszukiwania poprawek i ich pobierania - nie instalowania. Przed instalacją rób punkty przywracania a potem instaluj łaty przynajmniej krytyczne i zabezpieczeń. Nikt nie da receptury aby tej czy innej nie instalować zaraz po pojawieniu się biuletynu i na serwerze MS. To się okazuje dopiero po patch tuesday z wątkami na forach z określonymi problemami. RE: Bluescreen na laptopie HP - Michcios - 08.05.2015 14:36 Sterowniki zaktualizowałem (te, które się dało). Instaluję powoli uaktualnienia Windowsa, robiąc wcześniej punkt przywracania. Coś jeszcze powinienem zrobić? W tej chwili wszystko działa normalnie. RE: Bluescreen na laptopie HP - thermalfake - 11.05.2015 21:13 Nie, na tą chwilę wszystko gra. |