![]() |
News NVIDIA obiecuje obsługę techniki Adaptive Sync? Odpowiedź brzmi "nie" - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: News NVIDIA obiecuje obsługę techniki Adaptive Sync? Odpowiedź brzmi "nie" (/nvidia-obiecuje-obsluge-techniki-adaptive-sync-odpowiedz-brzmi-nie-42061-t) |
NVIDIA obiecuje obsługę techniki Adaptive Sync? Odpowiedź brzmi "nie" - Portator - 23.09.2014 05:14 W sieci pojawiły się doniesienia o tym, że NVIDIA poinformowała o zgodzie na przyjęcie obsługi techniki Adaptive Sync, poprzez którą firma AMD realizuje swoją technikę, o nazwie FreeSync. W wielu serwisach rozgrzały się spekulacje m.in. o tym, jak "zieloni" doceniają rozwiązania "czerwonych". Sprawa jest mocno naciągana, bo z własnych informacji wiemy, że NVIDIA niczego takiego nie zapowiedziała.
![]() Wspomniana powyżej wieść wypłynęła od szwedzkiego serwisu SweClockers, a kolejne serwisy tylko dokładały kolejne elementy (np. to, że zapowiedź padła w trakcie "sekretnej konferencji, w trakcie imprezy GAME 24"). Jako że dysponujemy zapisem całej tej konferencji to możemy całkowicie zaprzeczyć tym doniesieniom. W rzeczywistości NVIDIA oświadczyła jedynie, że nie odrzuca możliwości przyjęcia obsługi Adaptive Sync w swoich kartach graficznych, ale mogłoby to nastąpić gdy dostrzeżona zostanie odpowiednia potrzeba. Stwierdzenie było bardzo proste i logiczne, nawet z biznesowego punktu widzenia. NVIDIA jest gotowa wprowadzić obsługę Adaptive Sync w kartach GeForce, ale najpewniej ewentualna decyzja musiałaby wynikać przede wszystkim z tego, jak rozwiązanie to radzi sobie na rynku. Innymi słowy - NVIDIA obsługą Adaptive Sync może być zainteresowana tylko wtedy, gdy w sprzedaży będzie dużo zgodnych monitorów i będą się one dobrze sprzedawać. Techniki NVIDIA G-Sync i AMD FreeSync mają za zadanie eliminować skutki fluktuacji częstotliwości animacji obrazu przesyłanego przez procesory grafiki, co obecnie skutkuje często tzw. rozrywaniem ekranu (z ang. tearing) i zacięciami (z ang. stuttering). W grach czas renderowania każdej klatki animacji bywa różny, podczas gdy częstotliwość odświeżania obrazu "tradycyjnego" monitora jest stała. W skrócie doprowadza to do tego, że poszczególne klatki dosłownie mogą na siebie częściowo nakładać (rozrywanie) lub wyświetlać nierównomiernie i z opóźnieniami (zacięcia). G-Sync było pierwszym rozwiązaniem komercyjnym tego problemu, które sprawiło, że AMD również stworzyło własny odpowiednik (FreeSync). Ze względu na to, że monitorów z obsługą Adaptive Sync, a więc jednocześnie FreeSync, wciąż na rynku nie ma to G-Sync pozostaje jedynym rozwiązaniem w tej chwili. Jak długo? Pierwsze monitory z obsługą rozwiązania AMD zaczną pojawiać się w przyszłym roku. ![]() Źródło: własne, za: pc lab.pl |