![]() |
970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f) +--- Dział: Hardware (/hardware-28-f) +--- Wątek: 970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. (/970a-ud3p-problem-z-serwisem-gigabyte-42056-t) |
970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. - wladecki - 22.09.2014 18:37 Witam, płyta kupiona w 2014-06-24 w Proline. Poprzekładane podzespoły z 880GM-UD2H, gdzie do tej pory pracowały normalnie i którą 970A-D3P miała zastąpić zasilacz Seasonic. Komputer uruchomił się i pracował normalnie,( z nową płytą) ale po wyłączeniu i upływie kilku sekund sam się uruchomił. Przywróciłem ustawienia fabryczne w bios, wgrałem bios, pożyczyłem zasilacz, uruchamiałem płytę poza obudową zworką i tak samo wyłączałem po usłyszeniu "beep", wszystko na nic, jedyne co pomaga to odłączenie zasilania, wyłączenie np. listwy zasilającej w ciągu tych kilku sekund, zanim sama się uruchomi. Płytę odesłałem z wypełnionymi dokumentami reklamacyjnymi Proline i Gigabyte, gdzie starałem się najdokładniej opisać problem, wróciła po czterech tygodniach z adnotacją "Przeprogramowano bios", co nie usunęło oczywiście usterki. Ponownie wypełniłem dokumenty i płytę odesłałem, zadzwoniłem do serwisu Prolanie, opisałem problem i prosiłem o sprawdzenie płyty pod kątem występowania opisanej usterki. Po kolejnych czterech tygodniach płyta wróciła z adnotacją "Serwis Gigabyte nie wykrył nieprawidłowości w funkcjonowaniu produktu". Oszczędzając sobie trzeciej przekładanki podzespołów zawiozłem 970A-UD3P do najbliższego serwisu komputerowego z prośbą o sprawdzenie, dzisiaj ją odebrałem, potwierdzili występowanie usterki, prawdopodobnie uszkodzona kość bios. Płyta kosztowała mnie do tej pory ponad czterysta zł i co dalej z tym fantem zrobić? RE: 970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. - Maxim128 - 22.09.2014 19:33 Napisz do nich, do tego serwisu że płyta nadal Ci nie działa i że mają to naprawić albo przynajmniej uzasadnić swoje postępowanie. Jak nie to zgłosisz ich do UOKiK. RE: 970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. - thermalfake - 22.09.2014 19:59 Ty masz prawo do egzekwowania praw ze strony sprzedawcy bo to on jest odpowiedzialny za sprzedany towar na mocy ustawy konsumenckiej a nie serwis producenta. Dla sprzedawcy zawsze najłatwiej powoływać się na gwarancję producencką. Ponadto jeśli ta usterka występowała od początku - masz już zupełne podstawy aby stwierdzić iż towar nie jest zgodny z umową. Wyślij pisemko reklamacyjne za potwierdzeniem odbioru do Proline w którym domagasz się nieodpłatnego usunięcia usterki. O wymianę mógłbyś się starać gdybyś wysłał takie pismo reklamując towar po raz pierwszy. Na udzielenie odpowiedzi pisemnej sprzedawca ma 14 dni - po tym terminie jeśli nie będzie odzewu przyjmuje się iż roszczenia zostały uznane. Nie mylić tego z czasem wykonania reklamacji. W każdym większym mieście masz rzecznika praw konsumenta. Jak się sprzedawcę postraszy rzecznikiem często to pomaga szybciej i na naszą korzyść rozwiązać problem. RE: 970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. - wladecki - 23.09.2014 06:41 Dziękuję Panom za rady, muszę się zorientować jak to się formalnie załatwia to odwołanie do rzecznika. Do serwisu Gigabyte wyślę skan opinii serwisu, w którym ja byłem, póki co płyty chyba nie będę im odsyłał, szkoda kolejnych 30zł i kolejnego miesiąca czekania. Pamiętam thermalfake jak mi pomagałeś na tym forum przy wyborze tej 880GM-UD2H ![]() |