Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Hardware (/hardware-28-f)
+--- Wątek: 970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. (/970a-ud3p-problem-z-serwisem-gigabyte-42056-t)



970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. - wladecki - 22.09.2014 18:37

Witam, płyta kupiona w 2014-06-24 w Proline. Poprzekładane podzespoły z 880GM-UD2H, gdzie do tej pory pracowały normalnie i którą 970A-D3P miała zastąpić zasilacz Seasonic. Komputer uruchomił się i pracował normalnie,( z nową płytą) ale po wyłączeniu i upływie kilku sekund sam się uruchomił. Przywróciłem ustawienia fabryczne w bios, wgrałem bios, pożyczyłem zasilacz, uruchamiałem płytę poza obudową zworką i tak samo wyłączałem po usłyszeniu "beep", wszystko na nic, jedyne co pomaga to odłączenie zasilania, wyłączenie np. listwy zasilającej w ciągu tych kilku sekund, zanim sama się uruchomi. Płytę odesłałem z wypełnionymi dokumentami reklamacyjnymi Proline i Gigabyte, gdzie starałem się najdokładniej opisać problem, wróciła po czterech tygodniach z adnotacją "Przeprogramowano bios", co nie usunęło oczywiście usterki. Ponownie wypełniłem dokumenty i płytę odesłałem, zadzwoniłem do serwisu Prolanie, opisałem problem i prosiłem o sprawdzenie płyty pod kątem występowania opisanej usterki. Po kolejnych czterech tygodniach płyta wróciła z adnotacją "Serwis Gigabyte nie wykrył nieprawidłowości w funkcjonowaniu produktu". Oszczędzając sobie trzeciej przekładanki podzespołów zawiozłem 970A-UD3P do najbliższego serwisu komputerowego z prośbą o sprawdzenie, dzisiaj ją odebrałem, potwierdzili występowanie usterki, prawdopodobnie uszkodzona kość bios. Płyta kosztowała mnie do tej pory ponad czterysta zł i co dalej z tym fantem zrobić?


RE: 970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. - Maxim128 - 22.09.2014 19:33

Napisz do nich, do tego serwisu że płyta nadal Ci nie działa i że mają to naprawić albo przynajmniej uzasadnić swoje postępowanie. Jak nie to zgłosisz ich do UOKiK.


RE: 970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. - thermalfake - 22.09.2014 19:59

Ty masz prawo do egzekwowania praw ze strony sprzedawcy bo to on jest odpowiedzialny za sprzedany towar na mocy ustawy konsumenckiej a nie serwis producenta. Dla sprzedawcy zawsze najłatwiej powoływać się na gwarancję producencką. Ponadto jeśli ta usterka występowała od początku - masz już zupełne podstawy aby stwierdzić iż towar nie jest zgodny z umową.
Wyślij pisemko reklamacyjne za potwierdzeniem odbioru do Proline w którym domagasz się nieodpłatnego usunięcia usterki. O wymianę mógłbyś się starać gdybyś wysłał takie pismo reklamując towar po raz pierwszy.
Na udzielenie odpowiedzi pisemnej sprzedawca ma 14 dni - po tym terminie jeśli nie będzie odzewu przyjmuje się iż roszczenia zostały uznane. Nie mylić tego z czasem wykonania reklamacji.
W każdym większym mieście masz rzecznika praw konsumenta.
Jak się sprzedawcę postraszy rzecznikiem często to pomaga szybciej i na naszą korzyść rozwiązać problem.


RE: 970A-UD3P-problem z serwisem Gigabyte. - wladecki - 23.09.2014 06:41

Dziękuję Panom za rady, muszę się zorientować jak to się formalnie załatwia to odwołanie do rzecznika. Do serwisu Gigabyte wyślę skan opinii serwisu, w którym ja byłem, póki co płyty chyba nie będę im odsyłał, szkoda kolejnych 30zł i kolejnego miesiąca czekania. Pamiętam thermalfake jak mi pomagałeś na tym forum przy wyborze tej 880GM-UD2H Uśmiechnięty. Śmiga do tej pory, chciałem ją zastąpić płytą tej samej firmy, teraz żałuję, że nie kupiłem asrocka. Oczywiście każdemu się zdarza bubel, ale postępowania serwisu Gigabyte zwyczajnie nie ogarniam, nie rozumiem.