Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
W koszu problem z recovery - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Forum (/forum-1-f)
+--- Dział: Kosz (/kosz-3-f)
+--- Wątek: W koszu problem z recovery (/problem-z-recovery-40907-t)

problem z recovery - Ishael - 12.06.2014 17:36

Cześć wszystkim

Komputer: Dell Inspiron 1470

Mam laptopa, który chcę... kiedyś bym powiedział sformatować i postawić system na nowo ale teraz to się chyba wraca do początkowych ustawień Windowsa. Jestem laikiem i potrzebuję skorzystać z recovery.

Problem: Nie mogę użyć recovery, nigdzie go nie mogę znaleźć.
Przy uruchamianiu komputera wciskam F8 i wybieram napraw komputer. Pojawia się okno "system recovery options" i wybieram język "Poland (programmer)". Następnie mam do wyboru konto (w zasadzie nie mam wyboru bo jest tylko jedno "ishael") i bez wpisywania hasła przechodzę dalej.
W tym miejscu powinno być okno z opcjami: Startup Repair, System Restore... itd oraz na końcu "Dell DataSafe Restore and Emergency Backup". Problem polega na tym, że nie mam tej ostatniej opcji. Co zrobić aby się pojawiła?

RE: problem z recovery - thermalfake - 13.06.2014 10:13

Widocznie został postawiony niefabryczny system skoro nie ma żadnych modyfikowanych przez producenta opcji w konsoli odzyskiwania. To czy system jest dell-owski mozna sprawdzić czy widnieje logo po otwariu właściwości w Komputer lub użycie np narzędzia Microsoft Genuine Advantage Diagnostic Tool i sprawdzenie jego loga.
Trudno jednoznacznie stwierdzić dlaczego nie ma. Być może lapek to jakiś refurbish o którym nie wiesz (obrotni handlowcy kupują to bo mają niższą cenę), sprzedawcy wkładali w to wcześniej swe łapy. Pytaniem jest jeszcze czy to konto na które się logujesz aby się dostać do opcji WinRE ma uprawnienia administratora.