![]() |
News Nie zgadniecie dlaczego Microsoft zainwestował 15 milionów dolarów w Foursquare - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: News Nie zgadniecie dlaczego Microsoft zainwestował 15 milionów dolarów w Foursquare (/nie-zgadniecie-dlaczego-microsoft-zainwestowal-15-milionow-dolarow-w-foursquare-39018-t) |
Nie zgadniecie dlaczego Microsoft zainwestował 15 milionów dolarów w Foursquare - Portator - 05.02.2014 16:27 Microsoft został strategicznym inwestorem portalu społecznościowego Foursquare. Po co spółce portal społecznościowy? Dla bardzo cennych danych.
![]() Foursquare to jeden z portali społecznościowych, który dla wielu użytkowników jest świetną alternatywą Facebooka. Od konkurenta odróżnia go bardzo ciekawa funkcja: wyszukiwanie miejsc i ludzi w pobliżu smarfona. Możemy więc nie tylko rozmawiać ze znajomymi ale odkrywać ciekawe miejsca, spotykać się. By ta funkcja dobrze działała Foursquare musi radzić sobie z określaniem pozycji użytkownika. Programiści portalu stali się mistrzami geolokalizacji i właśnie ten aspekt przyciągnął Microsoft. Według portalu Fast Company gigant z Redmond postanowił zainwestować w Foursquare 15 milionów dolarów właśnie dla danych geolokalizacyjnych. "Zaczęliśmy od rozmów partnerstwie, skończyło się na tym, że Microsoft został naszym inwestorem strategicznym." - skomentował Dennis Crowley, prezes Foursquare. Co Microsoftowi przyniesie ta inwestycja? Choćby dostęp do funkcji umożliwiającej rekomendowanie produktów "na żywo". Użytkownicy portalu mogliby na przykład zobaczyć powiadomienia: właśnie kupiłem Lumię w tym sklepie, siedzę w tym miejscu, przyjdź i zobacz". Interakcja z użytkownikami ma olbrzymią moc i Microsoft zdaje się to wiedzieć. Zarówno Google jak i Facebook sporo ze swoich usług opierają na geolokalizacji, ten rodzaj danych zawsze "dobrze się sprzedaje", łatwo integruje się z różnymi usługami, dlatego Microsoft podjął słuszną decyzję inwestując w Foursquare. Za: gazeta.pl |