Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Najdroższe marki świata 2013: zmiany w czołówce, kto liderem? - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: Najdroższe marki świata 2013: zmiany w czołówce, kto liderem? (/najdrozsze-marki-swiata-2013-zmiany-w-czolowce-kto-liderem-33337-t)



Najdroższe marki świata 2013: zmiany w czołówce, kto liderem? - Portator - 23.05.2013 14:47

Branża IT ciągle dominuje w rankingu. Zobaczmy, jaka firma może pochwalić się najcenniejszą marką.
[Obrazek: dollars_z.jpg]
Każdego roku, Millward Brown tworzy zestawienie stu najbardziej wartościowych marek na świecie (BrandZ Top 100). Przyjrzyjmy się bliżej tegorocznej edycji raportu i poznajmy zwycięzcę.

Na pierwszym miejscu pozostała firma Apple. Marka giganta z jabłkiem w logo wyceniana jest na ponad 185 mld dolarów. Co ciekawe, oznacza to wzrost wartości o skromny 1% w stosunku do ubiegłego roku. Google, dzięki wzrostowi wartości marki o 5%, wyprzedziło IBM i zajmuje drugie miejsce. IBM zanotowało spadek wartości marki o 3%, pozostaje jednak na trzecim miejscu. Na czwartym miejscu mamy giganta fast-foodów, McDonald. Pierwszą piątkę zamyka Coca Cola.

Jeśli chodzi o pozostałych technologicznych gigantów, spadek o dwie pozycje (na 7. miejsce) zanotował Microsoft. Marka Samsung została wyceniona aż o 51% więcej niż rok temu, co dało południowokoreańskiemu gigantowi awans aż o 25 pozycji (na 30. miejsce). Ubiegłoroczny lider wśród najszybciej rosnących marek, Facebook, w tegorocznym raporcie notuje spadek wartości marki o 36%, co oznacza 12 pozycji w dół. Branża technologiczna dominuje w rankingu - jest reprezentowana przez 29 marek wartych w sumie ponad 1 bilion dolarów.
[Obrazek: brandz-top100-2013.jpg]
Źródło/fot.: Millward Brown