Częsty bluescreen podczas grania w mało wymagające gry - gangsta2344 - 19.05.2013 09:55
Witam,
Chciałbym aby ktoś obeznany w temacie obejrzał moje pliki z minidump, ponieważ komputer często zaraz po uruchomieniu gry bądź po zakończeniu rozgrywki trwającej 20-30 min wywala bluescreen i sie restartuje, ostatnio miałem nawet problem z ponownym uruchomieniem komputera. ( bios nie pikał i nie uruchamiał mi monitora podczas gdy wszystkie wiatraki i dyski chodziły poprawnie ale po wyciągnięciu karty graficznej i ponownym jej włożeniu oraz wypięciu wszystkich dodatkowych sprzętów, komputer znowu zaczął działać ale bluescreeny nie ustały).
Posiadam sprzęt:
Typ procesora DualCore AMD Athlon 64 X2, 2800 MHz (14 x 200) 5400+
Nazwa płyty głównej Foxconn A6VMX(-K)
2 x 2gb ram kingston
Typ BIOS'u AMI
BIOS Version 080014
pliki minidump tutaj Minidump.rar
btw jeżeli zły dział to proszę o przeniesienie.
RE: Częsty bluescreen podczas grania w mało wymagające gry - thermalfake - 19.05.2013 10:50
Sterowniki firm trzecich (niesystemowe):
TBPANELX64.SYS Tue Sep 20 13:32:31 2005 (432FF34F)
Gainwardowski EXPERTool do wywalenia
Rt64win7.sys Thu Feb 26 10:04:13 2009 (49A65B0D)
Sterownik sieciówki do aktualizacji Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC
nvlddmkm.sys Tue Oct 2 20:21:13 2012 (506B3099)
Sterownik grafiki do aktualizacji
SCDEmu.SYS Sun Dec 9 09:46:41 2012 (50C44FF1)
PowerISO Virtual Drive driver - sprawdź czy jest nowsza wersja oprogramowania
Eset Nod32 do aktualizacji
EpfwLWF.sys Fri Dec 21 13:00:01 2012 (50D44F41)
ESET ESS/NOD32 driver
epfwwfp.sys Fri Dec 21 13:00:03 2012 (50D44F43)
ESET Personal Firewall Driver
epfw.sys Fri Dec 21 13:00:05 2012 (50D44F45)
eamonm.sys Fri Dec 21 13:02:24 2012 (50D44FD0)
ESET Amon driver
ehdrv.sys Fri Dec 21 13:03:30 2012 (50D45012)
Ponadto grafikę należało by na jakiś czas zastąpić inną najlepiej o porównywalnym poborze mocy.
Dodatkowo trzeba wszystko w środku przeczyścić, nałożyć pastę, posprawdzać temperatury pod obciążeniem, przyjrzeć się płycie głównej - wylane kondensatory, przepalone ścieżki itp.
Wykonać kilkugodzinny memtest86 a dla pamięci GDDR na grafice Video Memory Stress Test.
Zrobić pomiary zasilacza na 12V też nie zaszkodzi. To jest już leciwy sprzęt więc ma prawo się psuć.
Kod:
Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.12.0002.633 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.
Loading Dump File [C: \Users\user\Desktop\bsody\54\051913-19546-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available
Symbol search path is: symsrv*symsrv.dll*c: \symb*http: //msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:
Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (2 procs) Free x64
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 7601.17944.amd64fre.win7sp1_gdr.120830-0333
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`02c04000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`02e48670
Debug session time: Sun May 19 09: 59: 10.134 2013 (UTC + 2: 00)
System Uptime: 0 days 2: 14: 12.529
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
....................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
.....
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************
Use !analyze -v to get detailed debugging information.
BugCheck 50, {fffffffff88000d6, 0, fffff880041a5537, 2}
Could not read faulting driver name
Probably caused by : dxgmms1.sys ( dxgmms1!VIDMM_SEGMENT: TrimAllProcesses+10b )
Followup: MachineOwner
---------
1: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (50)
Invalid system memory was referenced. This cannot be protected by try-except,
it must be protected by a Probe. Typically the address is just plain bad or it
is pointing at freed memory.
Arguments:
Arg1: fffffffff88000d6, memory referenced.
Arg2: 0000000000000000, value 0 = read operation, 1 = write operation.
Arg3: fffff880041a5537, If non-zero, the instruction address which referenced the bad memory
address.
Arg4: 0000000000000002, (reserved)
Debugging Details:
------------------
Could not read faulting driver name
READ_ADDRESS: GetPointerFromAddress: unable to read from fffff80002eb2100
fffffffff88000d6
FAULTING_IP:
dxgmms1!VIDMM_SEGMENT: TrimAllProcesses+10b
fffff880`041a5537 488b01 mov rax,qword ptr [rcx]
MM_INTERNAL_CODE: 2
CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1
DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT
BUGCHECK_STR: 0x50
PROCESS_NAME: League of Lege
CURRENT_IRQL: 0
TRAP_FRAME: fffff880067082d0 -- (.trap 0xfffff880067082d0)
NOTE: The trap frame does not contain all registers.
Some register values may be zeroed or incorrect.
rax=fffff8a00906f440 rbx=0000000000000000 rcx=fffffffff88000d6
rdx=0000000000000000 rsi=0000000000000000 rdi=0000000000000000
rip=fffff880041a5537 rsp=fffff88006708460 rbp=fffff8a00b953be0
r8=0000000000000000 r9=0000000000000000 r10=fffffa80058cfd40
r11=fffff8a0090a4dc0 r12=0000000000000000 r13=0000000000000000
r14=0000000000000000 r15=0000000000000000
iopl=0 nv up ei ng nz ac po cy
dxgmms1!VIDMM_SEGMENT: TrimAllProcesses+0x10b:
fffff880`041a5537 488b01 mov rax,qword ptr [rcx] ds: ffffffff`f88000d6=??
Resetting default scope
LAST_CONTROL_TRANSFER: from fffff80002c298e0 to fffff80002c82fc0
STACK_TEXT:
fffff880`06708168 fffff800`02c298e0 : 00000000`00000050 ffffffff`f88000d6 00000000`00000000 fffff880`067082d0 : nt!KeBugCheckEx
fffff880`06708170 fffff800`02c810ee : 00000000`00000000 ffffffff`f88000d6 fffffa80`484c7600 00000000`0000000c : nt! ? : FNODOBFM: `string'+0x437f6
fffff880`067082d0 fffff880`041a5537 : fffffa80`05064c70 fffff8a0`0b953be0 fffff8a0`0b8f13a0 fffff8a0`08ffaf40 : nt!KiPageFault+0x16e
fffff880`06708460 fffff880`041926b8 : fffffa80`058cfd40 00000000`0000000c fffff8a0`094cbab0 00000000`00000000 : dxgmms1!VIDMM_SEGMENT: TrimAllProcesses+0x10b
fffff880`06708530 fffff880`041923b3 : fffff880`067087e0 00000000`00000000 fffff880`06708750 fffffa80`059a1000 : dxgmms1!VIDMM_GLOBAL: ProcessSystemCommand+0x174
fffff880`067085c0 fffff880`041ac231 : 00000000`00000001 fffff880`0417e0d4 fffffa80`059a6d50 fffffa80`059a6d50 : dxgmms1!VidMmiProcessSystemCommand+0x47
fffff880`067085f0 fffff880`041ab3bc : fffff880`06708750 00000000`00000000 fffffa80`059a8ec0 00000000`00000001 : dxgmms1!VidSchiSubmitSystemCommand+0x39
fffff880`06708620 fffff880`0417d77a : 00000000`00000000 fffffa80`059a6d50 fffffa80`059a8ec0 fffffa80`059a8ec0 : dxgmms1!VidSchiSubmitQueueCommand+0x74
fffff880`06708650 fffff880`041ad927 : fffffa80`05956a50 fffffa80`059a1000 fffffa80`059a8ec0 00000000`00000000 : dxgmms1!VidSchiSubmitQueueCommandDirect+0x1e6
fffff880`067086e0 fffff880`041924b9 : fffffa80`00000001 fffffa80`05942010 fffffa80`059b0000 fffff880`067087e0 : dxgmms1!VidSchiSubmitCommandPacketToQueue+0x15f
fffff880`06708750 fffff880`0417648b : fffff880`06708ba1 00000000`00000001 fffff8a0`0a2d2860 fffff880`067089b4 : dxgmms1!VIDMM_GLOBAL: QueueSystemCommandAndWait+0xf9
fffff880`067087c0 fffff880`040aa5fc : fffff880`067088c0 fffff880`067088c0 fffff880`067089b4 fffff8a0`03340000 : dxgmms1!VidMmNotifyFullscreen+0x77
fffff880`06708820 fffff880`040cb2ab : 00000000`00000001 00000000`00000001 00000000`00000000 00000000`00000000 : dxgkrnl!DXGADAPTER: AcquireVidPnSourceOwner+0xa2c
fffff880`06708880 fffff960`001b0b8a : 00000000`0008fd20 fffffa80`04763060 00000000`7efdb000 00000000`0000005c : dxgkrnl!DxgkSetVidPnSourceOwner+0x5df
fffff880`06708bf0 fffff800`02c82253 : 00000000`00000008 00000000`766165f5 00000000`00000001 00000000`00000000 : win32k!NtGdiDdDDISetVidPnSourceOwner+0x12
fffff880`06708c20 00000000`750416ca : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x13
00000000`0008e2e8 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : 0x750416ca
STACK_COMMAND: kb
FOLLOWUP_IP:
dxgmms1!VIDMM_SEGMENT: TrimAllProcesses+10b
fffff880`041a5537 488b01 mov rax,qword ptr [rcx]
SYMBOL_STACK_INDEX: 3
SYMBOL_NAME: dxgmms1!VIDMM_SEGMENT: TrimAllProcesses+10b
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
MODULE_NAME: dxgmms1
IMAGE_NAME: dxgmms1.sys
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 4ce799c1
FAILURE_BUCKET_ID: X64_0x50_dxgmms1!VIDMM_SEGMENT: TrimAllProcesses+10b
BUCKET_ID: X64_0x50_dxgmms1!VIDMM_SEGMENT: TrimAllProcesses+10b
Followup: MachineOwner
---------
RE: Częsty bluescreen podczas grania w mało wymagające gry - gangsta2344 - 19.05.2013 12:03
A tak btw bo zapomniałem dopisać, że mam kartę nVidia 9600gt Super+, zamierzam ją wymienić na coś nowszego ale nie wiem na jaką żeby do tego sprzętu nie zmieniać zasilacza. Myślałem o serii 4xx Gt ale czy wystarczy mi zasilacza 450v ?
RE: Częsty bluescreen podczas grania w mało wymagające gry - thermalfake - 19.05.2013 17:22
To napisz co to jest za marki i model zasilacz. Dobry zasilacz to nie przede wszystkim moc a jakość utrzymania napięć, zabezpieczenia, system odprowadzania ciepła.
Tak, żeby nie zmieniać zasilacza zastanów się nad grafikami w procesie technologicznym 28nm bo one zużywają już mniej energii - grafiki na rdzeniach Keplera (NVidia) albo Pitcaim (Ati). Budżetu ile na to chcesz wydać (nowe/używane) nie znam.
RE: Częsty bluescreen podczas grania w mało wymagające gry - gangsta2344 - 22.05.2013 17:33
MUSTANG ATX KY- 450W z wymienionym wiatrakiem na Arctic Cooling. Myślę nad kartą do 400 zł używaną 1gb/2gb od nVidii.
RE: Częsty bluescreen podczas grania w mało wymagające gry - thermalfake - 22.05.2013 19:35
Za tę cenę za używką bym się nie patrzył. Radeon HD 7770 byłby nowiutki i bardzo energooszczędny. Starszyzna używka HD5850 byłaby niewiele szybsza. Z Nividi GT650, starsze GTX460/470 na prądożernym Fermi są szybsze ale znaleźć godny egzemplarz z biegnącą gwarancją nie będzie łatwo.
|