![]() |
Rozwiązany Problem z połączeniem szerokopasowym - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f) +--- Dział: Sieci komputerowe (/sieci-komputerowe-16-f) +--- Wątek: Rozwiązany Problem z połączeniem szerokopasowym (/problem-z-polaczeniem-szerokopasowym-32873-t) |
Problem z połączeniem szerokopasowym - PrzemyslawOstr - 03.05.2013 11:49 Witam. Mam taki problem, mam do połączenia internet z Dialogu na Win7. Próbuję obecnie jedynie przez połączenie szerokopasmowe, bo jest problem z połączeniem routera z modemem. Ok, konfigurując sieć na Windows Vista, poszło bez problemu (skonfigurowane według zaleceń Dailogu), konfigurując połączenie w ten sam sposób na Windows 7, wyświetla błąd połączenia (przy próbie połączenia) o nr: 618. Ew. jak ktoś ma pomysł w jaki sposób skonfigurować router (pentagram cerbarus p6831-3) z modemem dialogu (callisto821) Z tego co wiem, do połączenia się z internetem dialogu, potrzebny jest router z Anexem B. Słyszałem też żeby dodać do routera Adres MAC modemu. Oba punkty spełnione, i dalej wyświetla brak połączenia. Ktoś jakiś pomysł, ktoś ma internet z dialogu? RE: Problem z połączeniem szerokopasowym - thermalfake - 03.05.2013 12:57 Wątek powinien polecieć do innego działu tam gdzie jego miejsce. Robiłem ludziom dostęp przy łączu Dialogu do komputerów, 5 minut roboty. Dwie ważne uwagi: - stworzenie i konfiguracja połączenia szerokopasmowego wykonuje się tylko na jednym komputerze z dostępem do modemu, jest to taki rodzaj wzdzwanianego dostępu (nie do końca analogowe) ale jeśli takie połączenie jest aktywne to logicznym jest, że z innego komputera nie będzie możliwości skorzystania - wystarczy znaleźć czego dotyczy błąd 618 - w tym wypadku nie trzeba żadnego routera z aneksem B - masz już na łączu przed routerem DSL'owym (gniazdo WAN) modem dostawcy i to on wykonuje całą robotę. Annex A/B dotyczy routerów ADSL czyli te które posiadają od razu modem. Co trzeba zrobić: - na pewno usunąć połączenie szerokopasmowe z Visty - zresetować router do ustawień fabrycznych, z tyłu jest opisany RESET do którego na parę sekund trzeba włożyć coś ostrego - spiąć kablem sieciowym modem z routerem do portu WAN, to samo z routerem i tymi komputerami - otworzyć sobie instrukcję obsługi tego modelu z sieci w pdf'ie - otworzyć przeglądarkę, wklepać ip 192.168.1.100 i zalogować się jako admin/pentagram - przechodzimy do zakładki WAN -> Internet Connection - jako Connection Type wybieramy PPPoE i wklepujemy przydzielone nam z Dialogu login RLXX123456789@dialog.pl oraz hasło - następnie zapisujemy ustawienia - na dole apply - teraz jeszcze dla pewności można wyłączyć z zasilania modem i router, włączyć z powrotem modem a potem router - w routerze na zakładce Status powinno nam przydzielić zewnętrzne IP, zobaczymy DNS'y itp - taką konfigurację warto zapisać do pliku (administrator -> save setting) aby w przyszłości znów nie kombinować jak było to ustawiane - jeśli potrzebujesz wifi to wtedy pozostaje jego także skonfigurowanie w routerze a na końcówkach tylko wykrycie nazwy sieci i wpisanie hasła - nie musiałem robić klonowania mac adresu RE: Problem z połączeniem szerokopasowym - PrzemyslawOstr - 03.05.2013 13:23 Oka wszystko działa jak powinno ![]() ![]() Problem z połączeniem szerokopasowym (rozwiązany) - peciaq - 07.05.2013 14:55 Wątek rozwiązany. |