Technologia PhysX PBF zapewni realistyczną wodę w grach - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: Technologia PhysX PBF zapewni realistyczną wodę w grach (/technologia-physx-pbf-zapewni-realistyczna-wode-w-grach-32655-t) |
Technologia PhysX PBF zapewni realistyczną wodę w grach - Portator - 23.04.2013 14:22 AMD ostatnio dość mocno reklamowało swoje nowe technologie m.in.: TressFX zastosowane w Tomb Raider (ciekawe, że pominięto wcześniej Hitmana ;]). Natomiast dla NVIDIA flagowym rozwiązaniem implementowanym w grach wciąż pozostaje silnik fizyki PhysX, który znalazł już zastosowanie w takich tytułach jak: Borderlands 2, Batman: Arkham City, Mirror's Edge czy Metro 2033. Niedawno zaprezentowano jednak kolejną odmianę PhysX, tym razem odpowiedzialną za bardzo realistyczne generowanie cieczy, oczywiście w czasie rzeczywistym. Technologia Position Based Fluids zostanie uwzględniona w PhysX SDK / APEX, ale żaden deweloper jeszcze nie potwierdził jej wykorzystania w grach, chociaż jest to zapewne kwestia czasu. W rozwinięciu znajdziecie materiał filmowy prezentujący Position Based Fluids w ruchu - trzeba przyznać, że efekt faktycznie wywiera bardzo pozytywne wrażenie. Podobno całość działała w 30 klatkach na sekundę na karcie graficznej GeForce GTX 580, ale złożoność sceny jest stosunkowo niewielka (poza wodą)... Zresztą, sami oceńcie...
http://www.youtube.com/watch?v=6WZZARzpckwŹródło: YouTube |