Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f) +--- Dział: Konfiguracja i optymalizacja Windows 7 (/konfiguracja-i-optymalizacja-windows-7-9-f) +--- Wątek: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji (/komputer-nie-startuje-po-zainstalowaniu-jakiejkolwiek-aplikacji-31672-t) |
Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 13.03.2013 19:22 Witam, mam dziwny problem. Komputer normalnie działa, uruchamia się każdorazowo dopóki nie zainstaluje jakiegokolwiek programu. Nie ważne czy to pakiet office, czy mozilla, czy nawet aktualizacja do widows 7. Po zainstalowaniu czegokolwiek komputer działa poprawnie, dopóki się go nie wyłączy. Przy ponownym uruchomieniu pojawia się ekran startowy z logiem HP (gdzie można wejść do biosu i ustawić bootowanie) jednak po tym ekran gaśnie i albo komp się restartuje albo wisi i trzeba go zrestartować. Pomaga wejście do biosu i przywrócenie ustawień fabrycznych, jednakże muszę tak zrobić każdorazowo po każdej instalacji czegokolwiek. Poradzono mi reset biosu, nie pomógł. Mam zainstalowane wszystkie najnowsze sterowniki pod płytę główną, ściągnięte ze strony producenta. Przeskanowałem dysk Kasperskim, ale to nic nie pomogło (owszem znalazł jednego trojana i usunął go). Pomimo tego problem powraca. Znalazłem na necie informację o możliwości aktualizacji biosu jednak boję się grzebać w biosie, ponieważ nigdy tego nie robiłem. Mój sprzęt to: HP DC7800 Core 2 Duo E6750 @ 2.66Ghz 2.67Ghz 2 GB ram DDR2 dysk 160 GB hitachi System Windows 7 Ultimate 64 bitowy Ktoś potrafi mi pomóc? RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - olesalaw - 13.03.2013 22:41 Jeżeli jest to HP to na stronie producenta spróbuj poszukać programu, który sam będzie aktualizował Bios karte dźwiękową itp. RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 14.03.2013 13:59 Niestety w tym problem, że na stronie HP jest wsparcie dla wielu systemów, ale kończy się na Windows 7 professional, nie ma żadnych sterowników po Ultimate. Sterowniki do pozostałych podzespołów ściągałem bezpośrednio ze strony producenta np. asusa. Dlatego też nie da rady zaktualizować biosa mając 7 Ultimate. Chyba będę musiał wrócić do XP, wtedy nie było problemów... RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - olesalaw - 14.03.2013 14:53 (14.03.2013 13:59)Borsucjusz napisał(a): Niestety w tym problem, że na stronie HP jest wsparcie dla wielu systemów, ale kończy się na Windows 7 professional, nie ma żadnych sterowników po Ultimate. Sterowniki do pozostałych podzespołów ściągałem bezpośrednio ze strony producenta np. asusa. Dlatego też nie da rady zaktualizować biosa mając 7 Ultimate. Chyba będę musiał wrócić do XP, wtedy nie było problemów... A kiedy zaczęły występować problemy ? Po przejściu na Windows 7, czy po kilku tygodniach dopiero ? RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 14.03.2013 19:18 Bezpośrednio po przejściu na 7 Ultimate. Zainstalowałem system, uruchomiłem komputer może 2-3 razy i było ok, a potem zacząłem ściągać aktualizacje do systemu i od tamtego momentu ciągle są problemy. Już przy restarcie systemu, aby dokończyć instalowanie aktualizacji były problemy z uruchomieniem RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - olesalaw - 14.03.2013 22:46 (14.03.2013 19:18)Borsucjusz napisał(a): Bezpośrednio po przejściu na 7 Ultimate. Zainstalowałem system, uruchomiłem komputer może 2-3 razy i było ok, a potem zacząłem ściągać aktualizacje do systemu i od tamtego momentu ciągle są problemy. Już przy restarcie systemu, aby dokończyć instalowanie aktualizacji były problemy z uruchomieniem Skoro mówisz, że wcześniej nie było problemu, to nie wydaje mi się, żeby był to problem z biosem, zawsze możesz spróbować przywrócić system do momentu, gdy nie instalowałeś aktualizacji. RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - thermalfake - 14.03.2013 23:40 Sprawka poprawek i ewentualnie dodatkowo "cukierka" jeśli jest to wersja spiracona. Cytat:Niestety w tym problem, że na stronie HP jest wsparcie dla wielu systemów, ale kończy się na Windows 7 professional, nie ma żadnych sterowników po Ultimate. Sterowniki do pozostałych podzespołów ściągałem bezpośrednio ze strony producenta np. asusa. Dlatego też nie da rady zaktualizować biosa mając 7 Ultimate. Chyba będę musiał wrócić do XP, wtedy nie było problemów.. Pomyśl logicznie - czy kiedykolwiek widziałeś sterownik dla każdej z edycji osobno bo ja nigdy. Jak jest do Prof to i do Ultimate czy nawet Enterprise. Poza tym świat się nie kończy na aktualizacji bios z poziomu systemu - to przez wygodę leniuchów bo kiedyś robiło się to tylko z wiersza poleceń w dos-ie - program flashujący i plik binarny z wsadem. Teraz można to zrobić z poziomu samego biosu jeśli taka opcja jest aktywna. RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 15.03.2013 12:34 Cytat:Pomyśl logicznie - czy kiedykolwiek widziałeś sterownik dla każdej z edycji osobno bo ja nigdy. Jak jest do Prof to i do Ultimate czy nawet Enterprise.Sterowniki do płyty głównej, karty dźwiękowej itd kończą się na 7 professional, gdy próbuję je zainstalować wyskakuje mi info, że sterowniki są niezgodne z moją wersją systemu. Do tego modelu są różne sterowniki np osobno dla XP, osobno dla 32 bitowych i osobno dla 64bit. Gdy pobieram sterowniki odpowiednie dla professionala 64, to są niezgodne i się nie instalują. To co dla ciebie jest logiczne, nie jest takie dla mojego systemu RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - thermalfake - 17.03.2013 18:40 Żeby definitywnie rozwiązać sprawę: - sterowniki HP są umieszczane w exe'kach jako samorozpakowujące się instalatory, można użyć winrara aby je rozpakować i zrobić ręcznie aktualizację, to jedna rzecz - druga rzecz proszę pokazać logi z microsoft genuine advanced tool -> go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012 - problem nie powstał przez bios, owszem można go zaktualizować ale nie jest przyczyną (mam pogląd ale jak się upewnię) - to, że nie ma jako takiego wsparcia dla ultimate przychodzi mi na myśl iż ta wersja systemu nie była sprzedawana wraz z komputerami a enterprise tylko dali dlatego iż sprzęt trafia do wielu klientów instytucjonalnych/firm gdzie używa się biznesowego enterprise'a. RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 17.03.2013 23:07 (17.03.2013 18:40)thermalfake napisał(a): Żeby definitywnie rozwiązać sprawę: O ręcznej aktualizacji nie widziałem, na pewno się przyda. Zanim jednak napisałeś posta to stwierdziłem, że skoro są problemy z Windows 7 to wrócę do XP i tutaj niespodzianka, nie można zainstalować. Po wrzuceniu płytki z XP i załadowaniu pakietu sterowników pojawia się bluescreen z informacją o błędzie pliku pci.sys. Dziwna sprawa, płyty z windowsami zarówno 7 jak i XP są na pewno sprawne, ponieważ instalowałem z nich system na laptopie. Przeinstalowałem zatem 7 Ultimate, który zainstalował się bez problemu, jednak problem z uruchamianiem nadal się powtarza. Oczywiście przy instalacji sformatowałem dysk i utworzyłem nowe partycje. Poniżej zamieszczam logi z microsoft genuine advanced tool (czysty system zainstalowany tylko firefox). Nie wiem czy taki obraz wystarczy, więc w linku dodaję cały log LOG Diagnostic Report (1.9.0027.0): ----------------------------------------- Windows Validation Data--> Validation Code: 0 Cached Online Validation Code: N/A, hr = 0xc004f012 Windows Product Key: *****-*****-GJY49-VJBQ7-HYRR2 Windows Product Key Hash: W5/6nm6F2UPXrCkY5xUhXb/+21g= Windows Product ID: 00426-OEM-8992662-00006 Windows Product ID Type: 2 Windows License Type: OEM SLP Windows OS version: 6.1.7600.2.00010100.0.0.001 ID: {AD16F4E5-A7CF-4DF8-A497-46FAEBBB1A78}(1) Is Admin: Yes TestCab: 0x0 LegitcheckControl ActiveX: N/A, hr = 0x80070002 Signed By: N/A, hr = 0x80070002 Product Name: Windows 7 Ultimate Architecture: 0x00000009 Build lab: 7600.win7_rtm.090713-1255 TTS Error: Validation Diagnostic: Resolution Status: N/A Vista WgaER Data--> ThreatID(s): N/A, hr = 0x80070002 Version: N/A, hr = 0x80070002 Windows XP Notifications Data--> Cached Result: N/A, hr = 0x80070002 File Exists: No Version: N/A, hr = 0x80070002 WgaTray.exe Signed By: N/A, hr = 0x80070002 WgaLogon.dll Signed By: N/A, hr = 0x80070002 OGA Notifications Data--> Cached Result: N/A, hr = 0x80070002 Version: N/A, hr = 0x80070002 OGAExec.exe Signed By: N/A, hr = 0x80070002 OGAAddin.dll Signed By: N/A, hr = 0x80070002 OGA Data--> Office Status: 109 N/A OGA Version: N/A, 0x80070002 Signed By: N/A, hr = 0x80070002 Office Diagnostics: 025D1FF3-364-80041010_025D1FF3-229-80041010_025D1FF3-230-1_025D1FF3-517-80040154_025D1FF3-237-80040154_025D1FF3-238-2_025D1FF3-244-80070002_025D1FF3-258-3 Browser Data--> Proxy settings: N/A User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Win32) Default Browser: C:\firefox\firefox.exe Download signed ActiveX controls: Prompt Download unsigned ActiveX controls: Disabled Run ActiveX controls and plug-ins: Allowed Initialize and script ActiveX controls not marked as safe: Disabled Allow scripting of Internet Explorer Webbrowser control: Disabled Active scripting: Allowed Script ActiveX controls marked as safe for scripting: Allowed File Scan Data--> File Mismatch: C:\Windows\system32\wat\watadminsvc.exe[Hr = 0x80070003] File Mismatch: C:\Windows\system32\wat\npwatweb.dll[Hr = 0x80070003] File Mismatch: C:\Windows\system32\wat\watux.exe[Hr = 0x80070003] File Mismatch: C:\Windows\system32\wat\watweb.dll[Hr = 0x80070003] Other data--> Office Details: <GenuineResults><MachineData><UGUID>{AD16F4E5-A7CF-4DF8-A497-46FAEBBB1A78}</UGUID><Version>1.9.0027.0</Version><OS>6.1.7600.2.00010100.0.0.001</OS><Architecture>x64</Architecture><PKey>*****-*****-*****-*****-HYRR2</PKey><PID>00426-OEM-8992662-00006</PID><PIDType>2</PIDType><SID>S-1-5-21-1791704762-2394931081-3005089212</SID><SYSTEM><Manufacturer>Hewlett-Packard</Manufacturer><Model>HP Compaq dc7800 Small Form Factor</Model></SYSTEM><BIOS><Manufacturer>Hewlett-Packard</Manufacturer><Version>786F1 v01.04</Version><SMBIOSVersion major="2" minor="5"/><Date>20070718000000.000000+000</Date></BIOS><HWID>19BB3607018400FA</HWID><UserLCID>0415</UserLCID><SystemLCID>0415</SystemLCID><TimeZone>Środkowoeuropejski czas stand.(GMT+01:00)</TimeZone><iJoin>0</iJoin><SBID><stat>3</stat><msppid></msppid><name></name><model></model></SBID><OEM><OEMID>ACRSYS</OEMID><OEMTableID>ACRPRDCT</OEMTableID></OEM><GANotification/></MachineData><Software><Office><Result>109</Result><Products/><Applications/></Office></Software></GenuineResults> Spsys.log Content: 0x80070002 Licensing Data--> Wersja usługi licencjonowania oprogramowania: 6.1.7600.16385 Nazwa: Windows® 7, Ultimate edition Opis: Windows Operating System - Windows® 7, OEM_SLP channel Identyfikator aktywacji: 7cfd4696-69a9-4af7-af36-ff3d12b6b6c8 Identyfikator aplikacji: 55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f Rozszerzony identyfikator PID: 00426-00178-926-600006-02-1045-7600.0000-0762013 Identyfikator instalacji: 011955887335480626081671514416139323684603615470104272 Adres URL certyfikatu procesora: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88338 Adres URL certyfikatu komputera: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88339 Adres URL licencji użytkowania: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88341 Adres URL certyfikatu klucza produktu: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88340 Częściowy klucz produktu: HYRR2 Stan licencji: licencjonowano Licznik pozostałych operacji przywrócenia pierwotnego stanu licencjonowania systemu Windows: 3 Godzina zaufana: 2013-03-17 22:46:14 Windows Activation Technologies--> HrOffline: 0x00000000 HrOnline: N/A HealthStatus: 0x0000000000000000 Event Time Stamp: N/A ActiveX: Not Registered - 0x80040154 Admin Service: Not Registered - 0x80040154 HealthStatus Bitmask Output: HWID Data--> HWID Hash Current: OgAAAAIABgABAAIAAAABAAAAAgABAAEAJJRki81QaEwC6kjz1qyI/SivZP7Q1ro47BV88VAyvSwqhQ== OEM Activation 1.0 Data--> N/A OEM Activation 2.0 Data--> BIOS valid for OA 2.0: yes Windows marker version: 0x20001 OEMID and OEMTableID Consistent: yes BIOS Information: ACPI Table Name OEMID Value OEMTableID Value APIC COMPAQ BEARLAKE FACP COMPAQ BEARLAKE HPET COMPAQ BEARLAKE MCFG COMPAQ BEARLAKE ASF! COMPAQ BEARLAKE TCPA COMPAQ BEARLAKE SLIC ACRSYS ACRPRDCT DMAR COMPAQ BEARLAKE RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 19.03.2013 11:26 Czy ktoś potrafi pomóc? |