Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Konfiguracja i optymalizacja Windows 7 (/konfiguracja-i-optymalizacja-windows-7-9-f)
+--- Wątek: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji (/komputer-nie-startuje-po-zainstalowaniu-jakiejkolwiek-aplikacji-31672-t)



Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 13.03.2013 19:22

Witam,
mam dziwny problem. Komputer normalnie działa, uruchamia się każdorazowo dopóki nie zainstaluje jakiegokolwiek programu. Nie ważne czy to pakiet office, czy mozilla, czy nawet aktualizacja do widows 7. Po zainstalowaniu czegokolwiek komputer działa poprawnie, dopóki się go nie wyłączy. Przy ponownym uruchomieniu pojawia się ekran startowy z logiem HP (gdzie można wejść do biosu i ustawić bootowanie) jednak po tym ekran gaśnie i albo komp się restartuje albo wisi i trzeba go zrestartować. Pomaga wejście do biosu i przywrócenie ustawień fabrycznych, jednakże muszę tak zrobić każdorazowo po każdej instalacji czegokolwiek.
Poradzono mi reset biosu, nie pomógł. Mam zainstalowane wszystkie najnowsze sterowniki pod płytę główną, ściągnięte ze strony producenta. Przeskanowałem dysk Kasperskim, ale to nic nie pomogło (owszem znalazł jednego trojana i usunął go). Pomimo tego problem powraca.
Znalazłem na necie informację o możliwości aktualizacji biosu jednak boję się grzebać w biosie, ponieważ nigdy tego nie robiłem.

Mój sprzęt to:
HP DC7800
Core 2 Duo E6750 @ 2.66Ghz 2.67Ghz
2 GB ram DDR2
dysk 160 GB hitachi

System Windows 7 Ultimate 64 bitowy

Ktoś potrafi mi pomóc?


RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - olesalaw - 13.03.2013 22:41

Jeżeli jest to HP to na stronie producenta spróbuj poszukać programu, który sam będzie aktualizował Bios karte dźwiękową itp. Uśmiechnięty


RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 14.03.2013 13:59

Niestety w tym problem, że na stronie HP jest wsparcie dla wielu systemów, ale kończy się na Windows 7 professional, nie ma żadnych sterowników po Ultimate. Sterowniki do pozostałych podzespołów ściągałem bezpośrednio ze strony producenta np. asusa. Dlatego też nie da rady zaktualizować biosa mając 7 Ultimate. Chyba będę musiał wrócić do XP, wtedy nie było problemów...


RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - olesalaw - 14.03.2013 14:53

(14.03.2013 13:59)Borsucjusz napisał(a):  Niestety w tym problem, że na stronie HP jest wsparcie dla wielu systemów, ale kończy się na Windows 7 professional, nie ma żadnych sterowników po Ultimate. Sterowniki do pozostałych podzespołów ściągałem bezpośrednio ze strony producenta np. asusa. Dlatego też nie da rady zaktualizować biosa mając 7 Ultimate. Chyba będę musiał wrócić do XP, wtedy nie było problemów...

A kiedy zaczęły występować problemy ? Po przejściu na Windows 7, czy po kilku tygodniach dopiero ?


RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 14.03.2013 19:18

Bezpośrednio po przejściu na 7 Ultimate. Zainstalowałem system, uruchomiłem komputer może 2-3 razy i było ok, a potem zacząłem ściągać aktualizacje do systemu i od tamtego momentu ciągle są problemy. Już przy restarcie systemu, aby dokończyć instalowanie aktualizacji były problemy z uruchomieniem


RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - olesalaw - 14.03.2013 22:46

(14.03.2013 19:18)Borsucjusz napisał(a):  Bezpośrednio po przejściu na 7 Ultimate. Zainstalowałem system, uruchomiłem komputer może 2-3 razy i było ok, a potem zacząłem ściągać aktualizacje do systemu i od tamtego momentu ciągle są problemy. Już przy restarcie systemu, aby dokończyć instalowanie aktualizacji były problemy z uruchomieniem

Skoro mówisz, że wcześniej nie było problemu, to nie wydaje mi się, żeby był to problem z biosem, zawsze możesz spróbować przywrócić system do momentu, gdy nie instalowałeś aktualizacji.


RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - thermalfake - 14.03.2013 23:40

Sprawka poprawek i ewentualnie dodatkowo "cukierka" jeśli jest to wersja spiracona.

Cytat:Niestety w tym problem, że na stronie HP jest wsparcie dla wielu systemów, ale kończy się na Windows 7 professional, nie ma żadnych sterowników po Ultimate. Sterowniki do pozostałych podzespołów ściągałem bezpośrednio ze strony producenta np. asusa. Dlatego też nie da rady zaktualizować biosa mając 7 Ultimate. Chyba będę musiał wrócić do XP, wtedy nie było problemów..

Pomyśl logicznie - czy kiedykolwiek widziałeś sterownik dla każdej z edycji osobno bo ja nigdy. Jak jest do Prof to i do Ultimate czy nawet Enterprise. Poza tym świat się nie kończy na aktualizacji bios z poziomu systemu - to przez wygodę leniuchów bo kiedyś robiło się to tylko z wiersza poleceń w dos-ie - program flashujący i plik binarny z wsadem. Teraz można to zrobić z poziomu samego biosu jeśli taka opcja jest aktywna.


RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 15.03.2013 12:34

Cytat:Pomyśl logicznie - czy kiedykolwiek widziałeś sterownik dla każdej z edycji osobno bo ja nigdy. Jak jest do Prof to i do Ultimate czy nawet Enterprise.
Sterowniki do płyty głównej, karty dźwiękowej itd kończą się na 7 professional, gdy próbuję je zainstalować wyskakuje mi info, że sterowniki są niezgodne z moją wersją systemu. Do tego modelu są różne sterowniki np osobno dla XP, osobno dla 32 bitowych i osobno dla 64bit. Gdy pobieram sterowniki odpowiednie dla professionala 64, to są niezgodne i się nie instalują. To co dla ciebie jest logiczne, nie jest takie dla mojego systemu


RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - thermalfake - 17.03.2013 18:40

Żeby definitywnie rozwiązać sprawę:
- sterowniki HP są umieszczane w exe'kach jako samorozpakowujące się instalatory, można użyć winrara aby je rozpakować i zrobić ręcznie aktualizację, to jedna rzecz
- druga rzecz proszę pokazać logi z microsoft genuine advanced tool -> go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012
- problem nie powstał przez bios, owszem można go zaktualizować ale nie jest przyczyną (mam pogląd ale jak się upewnię)
- to, że nie ma jako takiego wsparcia dla ultimate przychodzi mi na myśl iż ta wersja systemu nie była sprzedawana wraz z komputerami a enterprise tylko dali dlatego iż sprzęt trafia do wielu klientów instytucjonalnych/firm gdzie używa się biznesowego enterprise'a.


RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 17.03.2013 23:07

(17.03.2013 18:40)thermalfake napisał(a):  Żeby definitywnie rozwiązać sprawę:
- sterowniki HP są umieszczane w exe'kach jako samorozpakowujące się instalatory, można użyć winrara aby je rozpakować i zrobić ręcznie aktualizację, to jedna rzecz
- druga rzecz proszę pokazać logi z microsoft genuine advanced tool -> go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012
- problem nie powstał przez bios, owszem można go zaktualizować ale nie jest przyczyną (mam pogląd ale jak się upewnię)

O ręcznej aktualizacji nie widziałem, na pewno się przyda.
Zanim jednak napisałeś posta to stwierdziłem, że skoro są problemy z Windows 7 to wrócę do XP i tutaj niespodzianka, nie można zainstalować. Po wrzuceniu płytki z XP i załadowaniu pakietu sterowników pojawia się bluescreen z informacją o błędzie pliku pci.sys. Dziwna sprawa, płyty z windowsami zarówno 7 jak i XP są na pewno sprawne, ponieważ instalowałem z nich system na laptopie.
Przeinstalowałem zatem 7 Ultimate, który zainstalował się bez problemu, jednak problem z uruchamianiem nadal się powtarza. Oczywiście przy instalacji sformatowałem dysk i utworzyłem nowe partycje.

Poniżej zamieszczam logi z microsoft genuine advanced tool (czysty system zainstalowany tylko firefox). Nie wiem czy taki obraz wystarczy, więc w linku dodaję cały log LOG

Diagnostic Report (1.9.0027.0):
-----------------------------------------
Windows Validation Data-->

Validation Code: 0
Cached Online Validation Code: N/A, hr = 0xc004f012
Windows Product Key: *****-*****-GJY49-VJBQ7-HYRR2
Windows Product Key Hash: W5/6nm6F2UPXrCkY5xUhXb/+21g=
Windows Product ID: 00426-OEM-8992662-00006
Windows Product ID Type: 2
Windows License Type: OEM SLP
Windows OS version: 6.1.7600.2.00010100.0.0.001
ID: {AD16F4E5-A7CF-4DF8-A497-46FAEBBB1A78}(1)
Is Admin: Yes
TestCab: 0x0
LegitcheckControl ActiveX: N/A, hr = 0x80070002
Signed By: N/A, hr = 0x80070002
Product Name: Windows 7 Ultimate
Architecture: 0x00000009
Build lab: 7600.win7_rtm.090713-1255
TTS Error:
Validation Diagnostic:
Resolution Status: N/A

Vista WgaER Data-->
ThreatID(s): N/A, hr = 0x80070002
Version: N/A, hr = 0x80070002

Windows XP Notifications Data-->
Cached Result: N/A, hr = 0x80070002
File Exists: No
Version: N/A, hr = 0x80070002
WgaTray.exe Signed By: N/A, hr = 0x80070002
WgaLogon.dll Signed By: N/A, hr = 0x80070002

OGA Notifications Data-->
Cached Result: N/A, hr = 0x80070002
Version: N/A, hr = 0x80070002
OGAExec.exe Signed By: N/A, hr = 0x80070002
OGAAddin.dll Signed By: N/A, hr = 0x80070002

OGA Data-->
Office Status: 109 N/A
OGA Version: N/A, 0x80070002
Signed By: N/A, hr = 0x80070002
Office Diagnostics: 025D1FF3-364-80041010_025D1FF3-229-80041010_025D1FF3-230-1_025D1FF3-517-80040154_025D1FF3-237-80040154_025D1FF3-238-2_025D1FF3-244-80070002_025D1FF3-258-3

Browser Data-->
Proxy settings: N/A
User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Win32)
Default Browser: C:\firefox\firefox.exe
Download signed ActiveX controls: Prompt
Download unsigned ActiveX controls: Disabled
Run ActiveX controls and plug-ins: Allowed
Initialize and script ActiveX controls not marked as safe: Disabled
Allow scripting of Internet Explorer Webbrowser control: Disabled
Active scripting: Allowed
Script ActiveX controls marked as safe for scripting: Allowed

File Scan Data-->
File Mismatch: C:\Windows\system32\wat\watadminsvc.exe[Hr = 0x80070003]
File Mismatch: C:\Windows\system32\wat\npwatweb.dll[Hr = 0x80070003]
File Mismatch: C:\Windows\system32\wat\watux.exe[Hr = 0x80070003]
File Mismatch: C:\Windows\system32\wat\watweb.dll[Hr = 0x80070003]

Other data-->
Office Details: <GenuineResults><MachineData><UGUID>{AD16F4E5-A7CF-4DF8-A497-46FAEBBB1A78}</UGUID><Version>1.9.0027.0</Version><OS>6.1.7600.2.00010100.0.0.001</OS><Architecture>x64</Architecture><PKey>*****-*****-*****-*****-HYRR2</PKey><PID>00426-OEM-8992662-00006</PID><PIDType>2</PIDType><SID>S-1-5-21-1791704762-2394931081-3005089212</SID><SYSTEM><Manufacturer>Hewlett-Packard</Manufacturer><Model>HP Compaq dc7800 Small Form Factor</Model></SYSTEM><BIOS><Manufacturer>Hewlett-Packard</Manufacturer><Version>786F1 v01.04</Version><SMBIOSVersion major="2" minor="5"/><Date>20070718000000.000000+000</Date></BIOS><HWID>19BB3607018400FA</HWID><UserLCID>0415</UserLCID><SystemLCID>0415</SystemLCID><TimeZone>Środkowoeuropejski czas stand.(GMT+01:00)</TimeZone><iJoin>0</iJoin><SBID><stat>3</stat><msppid></msppid><name></name><model></model></SBID><OEM><OEMID>ACRSYS</OEMID><OEMTableID>ACRPRDCT</OEMTableID></OEM><GANotification/></MachineData><Software><Office><Result>109</Result><Products/><Applications/></Office></Software></GenuineResults>

Spsys.log Content: 0x80070002

Licensing Data-->
Wersja usługi licencjonowania oprogramowania: 6.1.7600.16385

Nazwa: Windows® 7, Ultimate edition
Opis: Windows Operating System - Windows® 7, OEM_SLP channel
Identyfikator aktywacji: 7cfd4696-69a9-4af7-af36-ff3d12b6b6c8
Identyfikator aplikacji: 55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f
Rozszerzony identyfikator PID: 00426-00178-926-600006-02-1045-7600.0000-0762013
Identyfikator instalacji: 011955887335480626081671514416139323684603615470104272
Adres URL certyfikatu procesora: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88338
Adres URL certyfikatu komputera: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88339
Adres URL licencji użytkowania: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88341
Adres URL certyfikatu klucza produktu: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88340
Częściowy klucz produktu: HYRR2
Stan licencji: licencjonowano
Licznik pozostałych operacji przywrócenia pierwotnego stanu licencjonowania systemu Windows: 3
Godzina zaufana: 2013-03-17 22:46:14

Windows Activation Technologies-->
HrOffline: 0x00000000
HrOnline: N/A
HealthStatus: 0x0000000000000000
Event Time Stamp: N/A
ActiveX: Not Registered - 0x80040154
Admin Service: Not Registered - 0x80040154
HealthStatus Bitmask Output:


HWID Data-->
HWID Hash Current: OgAAAAIABgABAAIAAAABAAAAAgABAAEAJJRki81QaEwC6kjz1qyI/SivZP7Q1ro47BV88VAyvSwqhQ==

OEM Activation 1.0 Data-->
N/A

OEM Activation 2.0 Data-->
BIOS valid for OA 2.0: yes
Windows marker version: 0x20001
OEMID and OEMTableID Consistent: yes
BIOS Information:
ACPI Table Name OEMID Value OEMTableID Value
APIC COMPAQ BEARLAKE
FACP COMPAQ BEARLAKE
HPET COMPAQ BEARLAKE
MCFG COMPAQ BEARLAKE
ASF! COMPAQ BEARLAKE
TCPA COMPAQ BEARLAKE
SLIC ACRSYS ACRPRDCT
DMAR COMPAQ BEARLAKE


RE: Komputer nie startuje po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji - Borsucjusz - 19.03.2013 11:26

Czy ktoś potrafi pomóc?