Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Netia Spot: migotanie diody podczas startu, spowolnione połączenie - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Hardware (/hardware-28-f)
+--- Wątek: Netia Spot: migotanie diody podczas startu, spowolnione połączenie (/netia-spot-migotanie-diody-podczas-startu-spowolnione-polaczenie-31234-t)



Netia Spot: migotanie diody podczas startu, spowolnione połączenie - nunek21 - 26.02.2013 09:56

Witam
Posiadam urządzenie Netia Spot od roku. Urządzenie spisywało się dobrze i nigdy nie zawodziło. często na samą noc, wyłączam urządzenie, ponieważ dioda zamontowana w urządzeniu rozświetla mi cały pokój w nocy.
Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne zachowanie urządzenia w postaci migotania diody na czerwono podczas startu.
Po jakiś 5 - 10 s. urządzenie zestawia połączenie i można korzystać z internetu. Aczkolwiek, co któryś start urządzenie zestawia połączenie na poziomie 5 mbps a łącze mam 20 mbps.
Czy reset urządzenie pomoże w tej sytuacji? (nie chciał bym robić bez potwierdzenia, ponieważ stracił bym roczną konfigurację routera w postaci adresów MAC i ustawień firewalla). Kosultowałem się z pomocą techniczną Netii. konsultant nie wiedział czemu urządzenie się tak zachowuje i poza tym, nie widzi żadnego problemu ponieważ połączenie z urządzenie z centrali Netii jest ok.

Poniżej filmik ukazujący podejrzane zachowanie urządzenia Netia Spot: (click)
Migotanie Diody Netia Spot


RE: Problem z Netia Spot - thermalfake - 26.02.2013 17:44

Bo dają maksymalne prędkości na słabych parametrycznie liniach stąd od jakiegoś czasu musi być pogorszenie (większe przeciążenia ich infrastruktury abonenckiej) iż modem w routerze zestawia powolną synchronizację. Na czas prób weź sobie skołuj inny router, jak będzie to samo to znasz już odpowiedź.
Reset można zrobić a konfigurację wcześniej zapisać do pliku.


RE: Problem z Netia Spot - peciaq - 01.03.2013 01:51

Mam NetiaSpot. Nie wiem jak gadałeś z konsultantem, ale pierwszym krokiem jeśli nie potrafią pomóc telefonicznie jest przyjazd technika i wymiana NetiaSpotu na inny w celu testowania. Technik sobie siada i testuje na tym zapasowym sprzęcie (zawsze nowym i z pudełka) i jeśli wtedy nie ma problemów to bez żadnych dodatkowych opłat ten sprzęt zostanie u ciebie. Tyle na temat migotania diody, bo faktycznie, powinna ona się świecić na ciągły czerwony a potem na biało (chociaż nie wiem, może masz inny model, ale chyba wszystkie są tutaj takie same z tą podłużną diodką).
Test na innym routerze też wchodzi w grę, ale jeśli nie masz skąd wziąć to zwróć się do nich bo to ich obowiązek takie testy przeprowadzić i u mnie zrobili to bez zająknięcia i teraz się cieszę szybciutkim 100-megowym łączem.