Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Premiera nowego 3DMark już w poniedziałek - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: Premiera nowego 3DMark już w poniedziałek (/premiera-nowego-3dmark-juz-w-poniedzialek-30485-t)



Premiera nowego 3DMark już w poniedziałek - Portator - 31.01.2013 15:32

[Obrazek: Futuremark-logo.png]
Jeśli czekacie na nowe wydanie najpopularniejszego programu do mierzenia wydajności komputera, zaś w szczególności kart graficznych, to musicie wytrzymać do poniedziałku. Dokładnie 4 lutego 2013 roku o godzinie 18.00 czasu UTC nastąpi primera kolejnego wydania 3DMark, który najpierw zagości na komputerach z systemem Windows, a potem powędruje na platformy Apple, Android oraz Windows RT. W kwestii wydania na desktopy, to musimy posiadać Vistę lub okienka z numerem 7 / 8, jak również kartę graficzną zgodną z DirectX 11, żeby zobaczyć pełnię możliwości programu. Jednak posiadacze starszego sprzętu nie muszą obchodzić się smakiem - aplikacja ruszy także na słabszych konfiguracjach włączając w to urządzenia wspierające DirectX 9 i DirectX 10. Całość składa się z trzech testów skrojonych pod różne grupy docelowe i będzie dystrybuowana w trzech opcjach: Basic Edition (darmowa), Advanced Edition (płatna rozszerzona) oraz Professional Edition (licencja firmowa).

Pierwszym testem jest podstawowy Ice Storm, wykorzystujący OpenGL ES 2.0 / DirectX 9.0, który skierowano do sprawdzania wydajności urządzeń przenośnych (włączając w to układy ARM) oraz leciwych komputerów osobistych. Drugi test - Cloud Gate - korzysta z bibliotek DirectX 10 i przeznaczony jest dla kart graficznych starszych generacji oraz układów zintegrowanych w notebookach. FireStrike to trzeci i najbardziej zaawansowany test, dedykowany nowoczesnym GPU - wykorzystujący pełnię możliwości DirectX 11, dynamiczne cienie i ray tracing.

Źródło: Futuremark