HTC wciąż bez formy. Winna słaba promocja? - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: HTC wciąż bez formy. Winna słaba promocja? (/htc-wciaz-bez-formy-winna-slaba-promocja-29717-t) |
HTC wciąż bez formy. Winna słaba promocja? - Portator - 07.01.2013 16:27 Tajwański producent smartfonów zaliczył najsłabszy kwartał od lat. Najgorzej HTC wypadło on pod koniec roku, gdy ludzie kupują najwięcej elektroniki. W piątek szef HTC Peter Chou bił się w pierś. Zapewniał inwestorów, że rok 2013 będzie lepszy i najgorsze co mogło nastąpić już nastąpiło.
W wywiadzie dla The Wall Street Journal, Chou sprowadził wszystko do kwestii odpowiedniego marketingu. Jego zdaniem konkurencja wpompowała ogromne pieniądze w reklamę, tymczasem HTC nie zrobiło wystarczająco dużo na "marketingowym froncie". Stąd mizerne wyniki. Peter Chou swoim oświadczeniem o wpadce na froncie promocji, przygotował świat na publikację dzisiejszych wyników kwartalnych HTC za Q4/2012 (październik-grudzień). Przychody koncernu wyniosły 2,07 mld dolarów, a zysk netto sięgnął ledwie 34,5 mln. Dla szarego zjadacza chleba takie pieniądze wyglądają przyzwoicie, ale warto pamiętać, że mówimy o piątym na świecie producencie smartfonów. W tym świetle HTC odnotowało aż o 91% mniejszy zysk niż rok temu (Q4/2011). Spadek jest dramatyczny. Jeśli spojrzeć na to z dalszego dystansu, ostatni raz tajwański koncern zarobił porównywalne pieniądze pod koniec 2004 roku. Były to czasy, gdy nikt jeszcze nie słyszał o smartfonach, a samo HTC specjalizowało się w produkcji palmtopów z Windows Mobile (ktoś jeszcze je pamięta?). W 2004 roku marka HTC była wciąż mało znana, więc Tajwańczycy wytwarzali urządzenia dla takich gigantów jak HP. Peter Chou zapewnia, że w obecnym roku HTC postawi głównie na innowacje i dzięki temu wyjdzie na prostą. Pytanie w takim razie, na co postawi konkurencja? Źródło: HTC, WSJ Fot. HTC RE: HTC wciąż bez formy. Winna słaba promocja? - thermalfake - 07.01.2013 17:09 Ja pamiętam HTC jeszcze sprzed czasu boomu smartfonów, HTC obecnie jest w letargu. To nie wyłącznie wina marketingu a braku szerokiej oferty telefonów dla różnych segmentów (jak np u Samsunga). Druga rzecz topowe modele mimo swoich unowocześnień nadal wyglądają na oklepane. Mało w nich powiewu świeżości. Dlatego nie skusiłem na kolejny ich produkt. |