![]() |
Milion aplikacji mobilnych. Google Play będzie pierwsze? - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: Milion aplikacji mobilnych. Google Play będzie pierwsze? (/milion-aplikacji-mobilnych-google-play-bedzie-pierwsze-29713-t) |
Milion aplikacji mobilnych. Google Play będzie pierwsze? - Portator - 07.01.2013 15:57 Google Play ma podobno większą szansę wygrać w prestiżowym wyścigu, ale wszystko ostatecznie i tak spadnie na barki ludzi tworzących aplikacje. ![]() Android oraz iOS idą dziś łeb w łeb jeśli chodzi o ilość aplikacji dostępnych na obie platformy. Warto na to zwrócić uwagę, ponieważ jeszcze rok temu App Store miało sporą przewagę nad Google Play.
Stąd zdaniem analityków z The Sociable, sklepik z aplikacjami na Androida ma większe szanse dobić do miliona aplikacji wcześniej niż App Store i tym samym zgarnąć laur zwycięzcy. Jeśli obecne trendy nie ulegną większym zachwianiom, milionowa aplikacja zadebiutuje w Google Play w czerwcu 2013. The Sociable zakłada stabilny wzrost i bazują na danych z ostatnich lat. Analitycy szacują, że od października gdy Google pochwaliło się oficjalnymi danymi na temat dostępnych aplikacji na Androida, ich liczba wzrosła z 700 tysięcy do ok. 800 tysięcy. Kolejny kamieniem milowym jest granica 900 tysięcy. Może ona paść na przełomie marca i kwietnia. Od tego momentu zacznie się odliczanie do miliona. Konkurencja nie śpi. Przy okazji premiery iPhone'a 5 we wrześniu, Apple zdradziło, że liczba aplikacji dla urządzeń z iOS-em również przekroczyła 700 tysięcy. Ofiarą wojny na liczby są niestety użytkownicy i deweloperzy. Wyścig na ilość aplikacji nie idzie niestety w parze z jakością. Ci pierwsi dostają klony klonów, gry i programy powielające schematy. Szczególnie widoczne jest to w przypadku Google Play, gdzie kontrola treści jest dużo słabsza niż w przypadku App Store. Chyba każdy posiadacz smartfonu z Androidem zdaje sobie sprawę z tego, iż w sklepiku Google pełno jest aplikacji o nikłej wartości. Deweloperzy przy tak ogromnej konkurencji mają natomiast poważny problem z tworzeniem (i promocją) aplikacji, które rzeczywiście są w stanie na siebie zarobić. W obu sklepikach konsumenci chętniej płacą za treści sygnowane znaną marką taką jaką EA, Gameloft, czy Rovio. Zdarzają się i perełki - świetne produkcje z małych warsztatów, ale gros zysków zgarniają najwięksi. ![]() Źródło: The Sociable Fot. The Sociable, 123rf |