Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Instalacja Windows 7 na istniejącej instalacji XP - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Instalacja i aktualizacja Windows 7 (/instalacja-i-aktualizacja-windows-7-8-f)
+--- Wątek: Instalacja Windows 7 na istniejącej instalacji XP (/instalacja-windows-7-na-istniejacej-instalacji-xp-28682-t)

Instalacja Windows 7 na istniejącej instalacji XP - cartuglia - 01.12.2012 11:36

Cześć wszystkim. Aktualnie posiadam XP i chcę na niego zainstalować WIN7. Mój problem polega na tym, że chcę zachować wszystkie pliki z partycji D: a całkowicie sformatować C: (na której zainstalowany jest WINXP) i najlepiej na niej postawić WIN7. Czy tak się da, czy trzeba robić nową partycje i na niej stawiać WIN7? W tym sprawach jestem nowicjuszem dlatego wole spytać niż potem się użerać z problemami. Podsumowując:

Czy jest możliwość postawienia Windows 7 na partycji C: na której zainstalowany jest XP, całkowicie go usuwając nie tracąc przy instalacji danych z dysku D: ? Proszę o jak najszybsze info, z góry dzięki!

//Edit: Ah, oczywiście chodzi mi o instalację bootowalną z płyty, bo z tego co mi wiadomo instalacja bezpośrednio z odpalonego Windowsa tworzy drugiego, a ja takiego rozwiązania raczej nie chce.

RE: Instalacja WIN7 na WindowsXP - Devzan - 01.12.2012 11:43

Przy formatowaniu C, D jest w ogóle nietykana. Po prostu przy formatowaniu wybierasz C i usuwasz XP i stawiasz Windows 7, a D jest nietknięta. W moim przypadku jedynie literka się zmieniła z G na D, ale to nie jest problem.

RE: Instalacja WIN7 na WindowsXP - peciaq - 01.12.2012 13:31

Tylko że jeśli masz coś poinstalowane na tym D:, to po instalacji nowego systemu to będą tylko bezużyteczne pliki - te programy które tam poinstalowałeś nie będą się już do niczego nadawać i będą potrzebowały reinstalacji.