Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Samsung powinien bać się Lenovo, a nie Apple. Dlaczego? - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: Samsung powinien bać się Lenovo, a nie Apple. Dlaczego? (/samsung-powinien-bac-sie-lenovo-a-nie-apple-dlaczego-28476-t)



Samsung powinien bać się Lenovo, a nie Apple. Dlaczego? - Portator - 24.11.2012 07:13

Tak prezentują się wnioski, wysnute na szybko z prognozy Gartnera na rok 2013. Chińczycy rosną jak na drożdżach, szczególnie u siebie w domu.
[Obrazek: china-android-zaj.jpg]
Chiny to dziś największy na świecie rynek dla producentów smartfonów. Rynek, na którym numerem jeden jest koreański Samsung. Co zresztą nie dziwi. Samsung dzięki ogromnemu sukcesowi urządzeń z Androidem z rodziny Galaxy, wyrósł na globalnego lidera.

Analitycy Gartnera prognozują małą rewolucję. W przyszłym roku Samsung może zostać zepchnięty w Chinach na miejsce drugie przez bardzo dynamicznie rozwijające się Lenovo. W Polsce chińska marka kojarzy się wciąż głównie z pecetami, ale u siebie na podwórku jest poważnym graczem w segmencie smartfonów.

Według Gartnera Lenovo ma już 14,8% udziałów w chińskim smartfonowym torcie (dane za trzeci kwartał 2012). Samsung 16,7% - tamtejszy rynek jest bardzo mocno rozdrobniony. Jeszcze rok temu Lenovo praktycznie się nie liczyło. Dostarczało niecałe 2 smartfony na każde 100 sprzedanych. Obecnie zajmuje pozycję numer dwa, która jeszcze kilka miesięcy temu należała do Apple.

Producent gadżetów z jabłkiem według ostatnich raportów ma spore problemy z popularyzacją swoich słuchawek w Państwie Środka. iPhone kosztuje tam średnio 713 dolarów, a urządzenia z Androidem można nabyć za 70-120 dolarów. Lenovo sprzedaje głównie budżetowe smartfony, a dodatkowo odbierany jest jako lokalna marka, skutecznie konkurująca z zagranicznymi graczami - choćby Samsungiem.

Chińczycy rosną więc w siłę, a Apple i Samsung skaczą sobie do gardeł w ciągnącej się od ponad roku wojnie patentowej.
[Obrazek: 04_500x375.jpg]
Fot. Lenovo, Dreamstime
Źródło: DigiTimes, Gartner