Poznaj najdroższe marki IT w 2012. Apple do góry, Blackberry w dół! - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: Poznaj najdroższe marki IT w 2012. Apple do góry, Blackberry w dół! (/poznaj-najdrozsze-marki-it-w-2012-apple-do-gory-blackberry-w-dol-27139-t) |
Poznaj najdroższe marki IT w 2012. Apple do góry, Blackberry w dół! - Portator - 03.10.2012 14:51 Jeśli tak dalej pójdzie, za rok najdroższą marką świata będzie Apple ze swoim charakterystycznym nadgryzionym jabłkiem. Już dziś depta po piętach legendarnej Coca-Coli. W najnowszej odsłonie rankingu Interbrand Best Global Brands 2012, liczą się tak naprawdę trzej gracze: Amazon, Apple i Samsung. Każdy z tych koncernów zaliczył w ciągu ostatniego roku ogromny wzrost wartości swojej marki. Samsung zyskał 40% i skoczył z miejsca 17 na miejsce 9. Amazon zyskał 46% i z miejsca 26 awansował na 20. Rok 2012 należy jednak do Apple, które zaliczyło 129% wzrost wartości marki i z miejsca 8 awansowało na pozycję 2. Interbrand wycenił wartość marki Apple na 76,67 mld dolarów. Historyczny lider Coca-Cola (77,84 mld dolarów) jest w zasadzie w zasięgu ręki giganta z Cupertino. Apple w jednym sezonie przeskoczyło także innych liderów rynku IT: IBM, Google, Intela oraz Microsoft. Ten ostatni zaliczył nawet spadek wartości o 2%, co kosztowało go dwie pozycje (z miejsca 3, Microsoft spadł na 5). Ranking marek zamykają dwie firmy IT, które nie miały w tym roku zbyt wiele szczęścia. Żadna marka nie zaliczyła takiej straty jak BlackBerry. Niegdysiejszy lider i uosobienie komórkowego luksusu, stracił w ciągu roku 39% swojej wartości. Z miejsca 56, BlackBerry spadło na pozycję 93. Kanadyjskiej marce grozi karniak - przy takim trendzie, wypadnie ona z rankingu Interbrand w najbliższym sezonie. Nie najlepiej ma się także fińska Nokia, która w ciągu roku straciła 16% wartości i z miejsca 14 spadła na 19. Debiutantem jest Facebook - co zapewne wcale was nie zdziwi. Społecznościówka po raz pierwszy jest notowana w TOP 100 najbardziej wartościowych marek. Debiut jest mocny i wyraźny. Facebook wylądował od razu na pozycji 69 z wyceną na poziomie 5,4 mld dolarów. Poniżej prezentujemy TOP 20 z rankingu marek Interbrand. Pełną listę TOP 100 możecie zobaczyć tutaj (dokument PDF). Zwróćcie uwagę na obecność w pierwszej 10-tce, aż pięciu marek powiązanych z rynkiem technologicznym. Widać wyraźnie, co dziś ludzi kręci... Fot. Interbrand, Dreamstime Źródło: Interbrand |